۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۴
کد خبر: 260839

قدس آنلاین یزد- رییس اداره محیط زیست مهریز از شناسایی و دستگیری 24 شکارچی متخلف در سالجاری در این شهرستان خبر داد .

24 شکارچی متخلف در مهریز دستگیرشدند

به گزارش قدس آنلاین از یزد، مهدی تیموری با بیان این خبر اظهارداشت : با تلاش ماموران و محیط بانان این اداره شکارچیان متخلف در منطقه حفاظت شده کالمند ، بهادران و روباز در دامگاهان شناسایی و نسبت به تشکیل پرونده و اعلام به مراجع قضایی اقدام شد .

وی افزود: در این مدت 11 فقره پرونده متخلفان صید و شکار در شهرستان مهریز تشکیل شده که هنوز توسط مراجع قضایی در حال بررسی و اقدام قانونی است .

رییس محیط زیست مهریز تصریح کرد : شکارچیان متخلف که اکثرا غیر بومی هستند 10 راس شامل 9 راس کل و بز و همچنین یک راس آهوا رشکار کرده اند  .

تیموری میزان خسارت وارده در این مدت را افزون بر 180 میلیون ریال اعلام کرد که باید توسط شکارچیان متخلف مهریز پرداخت شود .

منطقه کالمند بهادران مهریز یزد در سال 1355 به دلیل تخم گذاری پرنده با ارزش و کمیاب هوبره و همچنین برخورداری از وضعیت اکولوژیکی مناسب جهت ادامه حیات گونه های ارزشمند جانوری و گیاهی مختلف از جمله آهو و زاغ بور به عنوان منطقه شکار ممنوع و از اول خرداد ماه سال 1370 با تصویب شورای عالی محیط زیست بصورت رسمی در زمره مناطق چهار گانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفته و به عنوان حفاظت شده اعلام گردید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.