قدس آنلاین: من با خود عهد کرده ام که از خداوند طلب نمایم تا کسانی را که مرتکب اینگونه کارها می شوند، عذاب کند و آنان را مورد خشم و غضب خود قرار دهد و اینها در آخرت زیانکار خواهند شد و سودی نخواهند برد.

مفاد نامه امام رضا (ع) به عبدالعظیم حسنی

به گزارش قدس آنلاین، عبدالعظیم حسنی از امام رضا (ع) یک حدیث روایت کرده و می گوید: امام رضا (ع) فرمودند: «ای عبدالعظیم! دوستان مرا از طرف من سلام برسان و به آنها بگو شیطان را به دل های خود راه ندهند و به آنان بگو در گفتار راستگو باشند و امانت ها را ادا نمایند و یا همدیگر منازعه و جدال ننماند و سکوت را مراعات نمایند و به کارهای بیهوده خود را مشغول نکنند.

به دوستان من بگو با یکدیگر رفت و آمد نمایند و این کارها موجب نزدیکی من با آنها می گردد، دوستان من نباید اوقات خود را به مخالفت و دشمنی با یکدیگر بگذرانند، من با خود عهد کرده ام که از خداوند طلب نمایم تا کسانی را که مرتکب اینگونه کارها می شوند، عذاب کند و آنان را مورد خشم و غضب خود قرار دهد و اینها در آخرت زیانکار خواهند شد و سودی نخواهند برد.

به دوستان من بگو که خداوند نیکوکاران آنها را آمرزیده و از بدکاران در گذشته است، مگر کسانی که شرک آورده و یا یکی از دوستان مرا رنجانیده باشند و یا در دل خود نسبت به به آنان کینه ای داشته باشند، خداوند از اینگونه افراد نخواهد گذشت، اگر او از این کار زشت خود دست کشید مورد رحمت و آمرزش خدا قرار خواهد گرفت و اگر در این عمل باقی ماند، خداوند روح ایمان را از وی می گیرد.

اینگونه جماعت با این خصوصیات از دوستان ما هم محسوب نمی گردند و از ولایت ما خارج می باشند، انها از خاندان ما سودی و بهره ای نخواهند برد و من به خداوند از این لغزش ها پناه می برم.»

برگرفته از شناختنامه عبدالعظیم حسنی ص 320

انتهای خبر/

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.