قدس آنلاین- تبریز: استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه راه میانه‌ ـ میاندوآب را زیرساخت اصلی توسعه شهرستان چاراویماق ذکر کرد و گفت: این پروژه می‌تواند چاراویماق را از بن‌بست خارج کند و نقش مهمی در جلوگیری از مهاجرت اهالی این منطقه داشته باشد.

ادامه راه میانه ـ میاندوآب، چاراویماق را از بن‌بست خارج می‌کند
به گزارش قدس آنلاین از تبریز، اسماعیل جبارزاده در نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان آذربایجان شرقی و کمیته برنامه‌ریزی شهرستان چاراویماق، با اشاره به سند تدبیر توسعه این شهرستان، گفت: این سند اولویت‌های شهرستان را مشخص کرده است و همه مسئولان شهرستان وظیفه دارند که از امروز برای تحقق اهداف آن تلاش کنند.
وی با اشاره به کاهش منابع دولتی در سال‌های اخیر، اظهار داشت: وضعیت پروژه‌های نیمه‌تمام نتیجه اتکا به منابع محدود دولتی است و امروز وظیفه مسئولان است که به منابعی غیر از منابع بودجه‌ای فکر کنند.
جبارزاده با تاکید بر حمایت کامل از سرمایه‌گذاران در چارچوب قانون، فرماندار چاراویماق را نسبت به تشکیل ستاد حمایت از سرمایه‌گذاری مکلف کرد و گفت: نوع برخورد ما با سرمایه‌گذاران تعیین‌کننده جذب سرمایه‌گذاری‌های بعدی است، به ویژه در این منطقه که جذب سرمایه‌گذار نیاز به حمایت ویژه و ایجاد جاذبه در عرصه‌های مختلف دارد.
استاندار آذربایجان شرقی در ادامه راه میانه - میاندوآب را زیرساخت اصلی توسعه شهرستان چاراویماق ذکر کرد و با تاکید بر تسریع در احداث این جاده، افزود: این پروژه می‌تواند چاراویماق را از بن‌بست خارج کند و نقش مهمی در جلوگیری از مهاجرت اهالی این منطقه داشته باشد، از این رو باید پیگیری‌های ویژه برای تخصیص کامل اعتبارات آن انجام شود.
وی با اشاره به ظرفیت‌های معدنی شهرستان چاراویماق، خاطرنشان کرد: پهنه معدنی این منطقه به سازمان ایمیدرو واگذار شده و ان‌شاءالله با آغاز مطالعات آن و شناسایی معادن منطقه شاهد بهره‌برداری از ظرفیت‌های معدنی شهرستان باشیم.
جبارزاده همچنین به ظرفیت‌های شهرستان چاراویماق در تولید گندم اشاره کرد و با اشاره به ضرورت احداث سیلو در این شهرستان، گفت: از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این زمینه به طور ویژه حمایت می‌کنیم.
وی در خصوص نوسازی ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی نیز اظهار داشت: دولت 80 میلیارد تومان در این زمینه کمک کرده است، اما با توجه به استعدادهای شهرستان چاراویماق در بخش کشاورزی باید توجه بیشتری به این بحث صورت گیرد.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر تکمیل مطالعات سد قره‌آغاج، تکمیل خدمات بیمارستان قره‌آغاج، تسریع در اجرای عملیات ناحیه صنعتی، استفاده از مشارکت خیران در بحث نوسازی مدارس شهرستان، انجام مطالعات فاضلاب شهری، حل مشکلات مسکن مهر به ویژه در بحث وام مسکن، تاسیس سازمان تاکسیرانی در شهر قره‌آغاج و معرفی قابلیت‌های گردشگری شهرستان چاراویماق تاکید کرد.
جبارزاده در ابتدای سخنان خود با محکوم کردن اهانت نشریه فرانسوی به ساحت پیامبر اکرم (ص)، خاطرنشان کرد: در طول تاریخ هر زمان که به اعتقادات اسلامی و به ویژه پیامبر رحمت و مهربانی جسارتی شده مسلمانان نسبت به حفظ شان و جایگاه آن حساسیت نشان داده‌اند و امیدواریم در سایه وحدت بین مسلمانان دیگر شاهد چنین اهانت‌هایی نباشیم.
وی، یاد و خاطره شهدای عملیات‌های کربلای 4 و 5 را گرامی داشت و با اشاره به فرا رسیدن سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: به برکت این انقلاب، در طول 36 سال گذشته بیش از آن‌چه انتظار هست در عرصه‌های مختلف کار شده و اگر امروز مشکلات را مطرح می‌کنیم باید از نعمات و دستاوردهای انقلاب هم یاد کنیم.
جبارزاده افزود: عزت و اقتدار ملت ایران بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی است که با هیچ نعمتی قابل مقایسه نیست و امروز این ملت در سایه انقلاب مقتدرترین مردم دنیا هستند.
وی تصریح کرد: طبیعتا هرچه قدر کار شود انتظارها بالاتر می‌رود و باید کمک کنیم با استفاده از پتانسیل‌های موجود رفاه و آسایش بیشتری را برای مردم تامین کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.