قدس آنلاین - تبریز:‌مدیرکل روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری تبریز، «روابط‌ عمومی» را مفهومی عمیق و اصیل خواند و بر لزوم پایبندی بر این مفهوم ارتباطی تاکید کرد.

پایبندی بر مفهوم عمیق و اصیل «روابط‌ عمومی»/ تغییرنام روابط عمومی به مرکز ارتباطات، حاصلی ندارد

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، میراعتماد عمادی با بیان این‌که به صرف ارتقای اسمی، نمی‌توان به افزایش شاخص‌های محتوایی حوزه روابط عمومی امیدوار بود، خاطرنشان کرد: تغییر عنوان «روابط‌عمومی» به «مرکز ارتباطات» یا هر نام دیگری، رویکردی است که جز ایجاد انتظارات و مطالبات تحقق‌نایافتنی و البته به جا در میان مدیران، ناظران ارتباطی و عموم شهروندان، پیامد دیگری نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه نگرش‌های سنتی و منسوخ روابط عمومی، هنوز در برخی مجموعه‌های اداری و نهادی، حاکم است، اظهار داشت: در حالیکه این ساختار مهم اداری، هنوز در برخی دستگاه‌ها، به رسمیت شناخته نمی‌شود و صرفاً به عنوان یک بخش جنبی و تشریفاتی طلقی می‌شود.

وی ادامه داد: در حالی که هنوز در بیشتر دستگاه‌های اداری، دو مفهوم «روابط‌عمومی» و «تبلیغات» مترادف پنداشته می‌شود، چگونه می‌توان از جایگزینی عبارتی دیگر به جای «روابط عمومی» سخن گفت؟

مدیرکل روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری تبریز، با طرح این سئوال که آیا مفهوم روابط عمومی این مقوله دیرین اطلاع‌رسانی در جهان در کشور ما به آن تکامل مورد انتظار رسیده‌ است؟ متذکر شد: حتی اگر تمام اهداف آرمانی «روابط‌عمومی» تحقق یابد، باید خود را موظف و معتقد به پایبندی بر مفهوم عمیق و اصیل «روابط عمومی» بدانند.

عمادی در همین زمینه، تغییر ساختارهای ناکارآمد و اصلاح نگرش‌ها را مورد توجه قرار داد و گفت: این موضوع، در صورت تحقق، متضمن توسعه ارتباطات با شهروندان نیز خواهد بود.

وی اضافه کرد: روابط‌ عمومی توام با هنر، خلاقیت و صداقت که از طریق ساختار دستگاه متبوع خود، پیگیر مطالبات شهروندان باشد، قطعاً مجموعه موفق و کارآمدی خواهد بود.

 
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.