به گزارش قدس آنلاین از تبریز، میراعتماد عمادی با بیان اینکه به صرف ارتقای اسمی، نمیتوان به افزایش شاخصهای محتوایی حوزه روابط عمومی امیدوار بود، خاطرنشان کرد: تغییر عنوان «روابطعمومی» به «مرکز ارتباطات» یا هر نام دیگری، رویکردی است که جز ایجاد انتظارات و مطالبات تحققنایافتنی و البته به جا در میان مدیران، ناظران ارتباطی و عموم شهروندان، پیامد دیگری نخواهد داشت.
وی با بیان اینکه نگرشهای سنتی و منسوخ روابط عمومی، هنوز در برخی مجموعههای اداری و نهادی، حاکم است، اظهار داشت: در حالیکه این ساختار مهم اداری، هنوز در برخی دستگاهها، به رسمیت شناخته نمیشود و صرفاً به عنوان یک بخش جنبی و تشریفاتی طلقی میشود.
وی ادامه داد: در حالی که هنوز در بیشتر دستگاههای اداری، دو مفهوم «روابطعمومی» و «تبلیغات» مترادف پنداشته میشود، چگونه میتوان از جایگزینی عبارتی دیگر به جای «روابط عمومی» سخن گفت؟
مدیرکل روابط عمومی و بینالملل شهرداری تبریز، با طرح این سئوال که آیا مفهوم روابط عمومی این مقوله دیرین اطلاعرسانی در جهان در کشور ما به آن تکامل مورد انتظار رسیده است؟ متذکر شد: حتی اگر تمام اهداف آرمانی «روابطعمومی» تحقق یابد، باید خود را موظف و معتقد به پایبندی بر مفهوم عمیق و اصیل «روابط عمومی» بدانند.
عمادی در همین زمینه، تغییر ساختارهای ناکارآمد و اصلاح نگرشها را مورد توجه قرار داد و گفت: این موضوع، در صورت تحقق، متضمن توسعه ارتباطات با شهروندان نیز خواهد بود.
وی اضافه کرد: روابط عمومی توام با هنر، خلاقیت و صداقت که از طریق ساختار دستگاه متبوع خود، پیگیر مطالبات شهروندان باشد، قطعاً مجموعه موفق و کارآمدی خواهد بود.
نظر شما