نیاز است به برنامه ریزی‌های فرهنگی و مذهبی برای شهر شیراز که سومین حرم اهل بیت (ع) است بیشتر توجه شود.

پرداختن به اجرای موسیقی اندازه‌ای دارد

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: ما مخالف برگزاری کنسرت و موسیقی در استان فارس نیستیم اما پرداختن به این موضوع اندازه‌ای دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، آیت الله اسدالله ایمانی، شامگاه شنبه، ۴ بهمن ماه، در هشتاد و دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس اظهار داشت: آرامستان تاریخی دارالسلام یک مسئله اساسی و مهم و تاریخ مدون استان فارس است که تاریخ آن به سال ۲۴ هجری و بیش از هزار و ۳۰۰ سال باز می‌گردد که تا امروز سرقت‌های فراوان از این مجموعه تاریخی انجام شده است.

وی با اشاره به اهمیت پایدار ماندن این آرامستان و توجه به حفظ آن افزود: امروز این آرامستان به مکانی برای حضور معتادان، پاتوق فرقه‌های انحرافی و دزدی از قبر‌ها و کتیبه‌های ارزشمند تبدیل شده است که امیدواریم شهرداری شیراز طرح جامعی برای حفظ و نگهداری و احیای این اثر مهم تاریخی داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس بیان کرد: تاکنون طرح ساماندهی و حفظ و نگهداری این مجموعه مهم تاریخی استان به دلیل عدم هماهنگی، مشکلات و معضلات سرانجامی نداشته در حالی که دشمنان از حساسیت و ارزش تاریخی این موضوع سواستفاده کرده‌اند.

وی اضافه کرد: تمام دستگاه‌ها باید در انتقال ارزش و هویت تاریخی و فرهنگی این آرامستان را به مردم تلاش کنند تا اسناد مربوط به این اثر مهم تاریخی به صورت سینه به سینه در بین اقشار مختلف مردم و نسل‌های بعد بیان و حفظ و نگاه داشته شود.

وی در ادامه به ستاد تسهیلات نوروزی استان فارس اشاره کرد و افزود: این ستاد باید در حاشیه وظائف و رسالت خود، با راه‌اندازی مجموعه‌ای فعالیت‌های دینی و فکری برای مدیریت حضور انبوه مردم در مکان‌های مختلف استان و شهر شیراز ساماندهی کند.

وی با اشاره به تقارن ایام عید نوروز و ایام دهه فاطمیه گفت: این تقارن و همزمانی نیازمند برنامه ریزی اصولی در سومین حرم اهل بیت (ع) است در این میان اداره کل اوقاف و میراث فرهنگی استان فارس به عنوان دو رکن اصلی، برنامه مشخصی برای افزایش معنویت در شهر شیراز ارائه دهند.

ایمانی گفت: تلفیق مسایل دینی و بازدیدی در اماکن تاریخی و فرهنگی و مذهبی استان فارس ضرورت دارد و باید لحاظ شود که اگر امسال برنامه‌های سال گذشته تکرار نشود در پاسارگاد و تخت جمشید دچار مشکل خواهیم شد.

وی یادآور شد: نیاز است که به برنامه ریزی‌های فرهنگی و مذهبی برای شهر شیراز که سومین حرم اهل بیت (ع) است بیشتر توجه شود. زیرا شاهد هستیم که در ایام خاص از جمله ولادت و شهادت ائمه اطهار، تغییر در ظاهر و نماد شهر ایجاد نمی‌شود که این یک ایراد برای این شهر است.

امام جمعه شهر شیراز با بیان این مطلب که ستاد تسهیلات نوروزی باید با کارهای خوب، آبروی شهر شیراز را حفظ کند، گفت: این ستاد باید از کار ستادی و تدارکاتی خارج شده و به نیازهای معنوی و عاطفی بازدیدکنندگان سومین حرم اهل بیت (ع) توجه ویژه کنند.

وی مسئله اجاره منازل مبله را یکی از آسیب‌های جدی شهر شیراز دانست، بیان کرد: اجاره این منازل، یک ناهنجاری بزرگ اجتماعی است که حیثیت شهر شیراز را زیر سوال برده‌اند.

آیت الله ایمانی با اشاره به برگزاری کنسرت‌های موسیقی در شهر شیراز گفت: متاسفانه در بخش فرهنگی شهر شیراز در افق نامشخصی فعالیت می‌کنیم به طوری که عنوان شیراز از سومین حرم اهل بیت (ع) با دهکده موسیقی در ایران در حال جابجایی است.

وی گفت: ما مخالف برگزاری کنسرت و موسیقی در استان فارس نیستیم اما پرداختن به این موضوع اندازه‌ای دارد و نباید به ماهیت شهر شیراز لطمه وارد کند رکن و الزام اصلی شهر شیراز، پرداختن به فعالیت‌های دینی و برقراری فضای دینی و مذهبی است که باید از نگاه کار‌شناسی بررسی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انجام فعالیت‌های قرآنی در استان فارس و شهر شیراز گفت: فعالیت‌های مناسبی در بخش قرآنی و تبدیل استان فارس به قطب قرآنی کشور در استان انجام شده است که هنوز جای کار در این بخش برای به کمال رساندن بخش قرآنی استان وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در فارس افزود: تهیه اطلس قرآنی و برگزاری هفته‌های قرآنی طرح‌های مطلوبی است که باید با هدف تحقق فارس به قطب قرانی کشور و استفاده از ظرفیت‌های موجود قرآنی با قاطعیت و جدیت در استان دنبال شود.

وی با اشاره به اقدام نشریه فرانسوی در هتک حرمت به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) گفت: این مجله کاریکاتور از پیامبر اسلام (ص) را برای بار سوم مجددا چاپ و در هفت میلیون نسخه در جهان توزیع کرده است که این اقدام، بیان کننده جنگ فرهنگی در راستای جنگ‌های صلیبی دشمن است که در این زمینه باید مسایل با هوشیاری دنبال شود.

آیت الله ایمانی با اشاره به حادثه اخیر در یکی از جلسات استان گفت: در یک جلسه‌ای یکی از پاسداران استان، مطلب مورد تایید مومنین درباره شخصیتی که تبری خود را از سران فتنه اعلام نکرده، اعلام موضع می‌کند که بدنه وزارت کشور در استان در این زمینه عکس العمل تندی از خود نشان داده و جلسه را بر هم می‌زنند.

وی با اشاره به اینکه سپاه جایگاه بسیار رفیعی در کشور دارد و در شرایط کنونی که دشمنان به دنبال احاطه بر ملت و کشور ما هستند، هرگونه تضعیف و شکستن حرمت سپاه، خیانت به خون شهدا، دلاوری‌های رزمندگان و مردم است، تصریح کرد: نمی‌خواهیم دو مجموعه مهم در استان در مقابل یکدیگر قرار گیرند. لذا معتقدیم باید سرچشمه معضل را گرفت که هرگونه مسامحه در این زمینه مشکلات زیادتری را برای استان ایجاد می‌کند.

امام جمعه شیراز گفت: مدیریت ارشد استان فارس، باید مسئله پیش آمده در استان را هرچه سریع‌تر خاتمه دهد. زیرا عده‌ای در کمین سوءاستفاده از این فضا هستند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.