رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: در حال حاضر برنامه‌ای برای پذیرش دانشجوی دکتری در دانشگاه جامع نداریم و به‌دنبال تقویت مقطع ارشد هستیم.

برنامه‌ای برای پذیرش دانشجوی دکتری در دانشگاه جامع نداریم

محمد اخباری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: 800 هزار دانشجو، 1058 مرکز و 50 هزار مدرس در دانشگاه‌های جامع علمی و کاربردی سراسر کشور داریم که از این تعداد 65 مرکز، 58 هزار دانشجو و 3500 استاد در دانشگاه جامع علمی و کاربردی خراسان رضوی هستند و از این لحاظ این استان پس از تهران رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: خراسان رضوی یکی از استان‌های دارای مراکز بالنسبه باکیفیت بوده و توانسته در جهت مهارت‌آموزی قدم‌های مثبتی را بردارد، البته هنوز با آن هدف مطلوب و نهایی مسئولان که مبتنی بر این بوده که دانشگاه جامع علمی و کاربردی به‌عنوان قطب کارآفرینی و حمایت‌آفرینی باشد فاصله بسیار زیادی وجود دارد و باید به‌سمت توسعه رقابتی در تمامی عرصه‌ها و به‌ویژه عرصه صنعت حرکت کنیم.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی لازم برای تبدیل دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی به‌عنوان پایلوت فناوری کشور باید هرچه سریع‌تر انجام شود.

اخباری تصریح کرد: امیدواریم که با همکاری مؤسسات آموزشی علمی و کاربردی و مجموعه صنعت و خدمات کشاورزی این منطقه بتواند به‌عنوان یکی از مناطق پایلوت این دانشگاه در جهت ارتقای کیفیت و بالابردن سطح مهارت‌آفرینی گام‌هایی مؤثر و هدف‌مند بردارد.

وی تأکید کرد: بیش از 4000 صنعت در خراسان رضوی داریم و این مرکز باید به‌عنوان مرکز آموزش آن صنعت مطرح باشد و مهارت آموزش‌ها را بالا ببریم تا به اقتصاد مقاومتی که مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده دست یابیم و کنار آن صنعت و دیگر موضوعات مرتبط با این عرصه رقابتی شده و توسعه یابد.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور بیان کرد: سیاست کاری دانشگاه جامع علمی و کاربردی منطقه‌گرایی است و این مسئله با حرف و شعار محقق نمی‌شود و نباید اجازه دهیم فرآیندها طولانی شود زیرا در این صورت رانت ایجاد می‌شود.

اخباری گفت: برنامه ارتقای کیفیت و مهارت‌آفرینی جزو برنامه‌های اولویت‌دار بوده که باید در 6ماهه نخست سال آینده و با همکاری مسئولان استان و مجموعه مراکز در جهت استانداردسازی مهارت‌آفرینی گام بردارد.

وی افزود: در دو هفته آینده نتایج پذیرش دانشجو در دو مقطع کاردانی و کارشناسی را که در 750 رشته برگزار شد اعلام می‌کنیم و آزمون دوره کارشناسی ارشد را هم از طریق سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‌کنیم.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور خاطرنشان کرد: برای برگزاری مقطع دکتری در این دانشگاه تاکنون برنامه‌ریزی‌ای صورت نپذیرفته و عمده هدفمان در حال حاضر مقطع کارشناسی ارشد و انجام پروژه‌های کاربردی در جهت حل یک مشکل یا معضل در صنعت، خدمات کشاورزی، فرهنگی و هنری بوده است.

اخباری تصریح کرد: هر مرکزی که برای این موضوعات اعلام آمادگی می‌کند باید مقطع کارشناسی‌ارشد را دایر کرده باشد و با ارائه یک کلان پروژه و تقسیم آن به پروژه‌های کوچکتر قابل اجرا و منطبق با نیاز آن صنعت باشد و با بررسی در کمیته‌های تخصصی امکان تحقق آن پیدا می‌کند و لذا مقطع کارشناسی‌ارشد در این دانشگاه پژوهش‌محور، درجهت ارتقای مهارت و حل معضلات و مشکلات و اجرای یک پروژه عظیم دایر شده است.

وی تأکید کرد: در ایام دهه مبارک فجر مسابقات و جشنواره‌هایی را ویژه 3 گروه اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه‌های جامع علمی و کاربردی سراسر کشور برگزار می‌کنیم و در نظر داریم با برگزاری چنین برنامه‌هایی در این ایام باشکوه ارتباط مستمری را با این 3 گروه در سراسر مرکز برقرار کنیم.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور بیان کرد: 761 هزار دانشجو در مراکز دانشگاه جامع علمی و کاربردی سراسر کشور داریم که شامل 1000 نفر دانشجوی مقطع کارشناسی‌ارشد، 360 هزار  نفر دانشجوی مقطع کارشناسی و 400 هزار نفر دانشجوی مقطع کاردانی هستند.

اخباری گفت: دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور مقطع کارشناسی‌ارشد را در 15 رشته، مقطع کارشناسی را در 10 هزار رشته و مقطع کاردانی را با 750 رشته در واحدهای خود دایر کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.