وزیر جنگ رژیم‌صهیونیستی روز یکشنبه گفت حضور ارتش این رژیم از بیم حملات احتمالی ایران و حزب‌الله، در جبهه شمالی در نزدیکی مرز لبنان و سوریه، تقویت شده است.

یعلون از تقویت حضور نظامی در جبهه شمال از بیم پاسخ ایران و حزب‌الله خبر داد
به گزارش فارس، «موشه یعلون» وزیر جنگ رژیم‌صهیونیستی روز یکشنبه تائید کرد که حضور نظامیان این رژیم در مرزهای شمالی فلسطین اشغالی، از بیم احتمال حملات تلافی‌جویانه ایران یا حزب‌الله، تقویت شده است.

یعلون که با رادیو ارتش اسرائیل گفت‌وگو می‌کرد، در این رابطه گفت: «نیروهایمان را تقویت کرده‌ایم تا با عملی شدن تهدیداتی که آنجا صورت گرفته، مقابله کنیم. گنبد آهنین مستقر شده، نیروهای دیگری را هم به آنجا منتقل کرده‌ایم، تا اگر کسی خواست تهدیدی را عملی کند، بهای آن را هم بپردازد.»

وی سپس در تهدیدی آشکار علیه دولت لبنان و سوریه، گفت: «فقط بحث سازمان‌ها نیست. کسانی که مسئول شمارده می‌شود، دولت‌ها، رژیم‌ها و خود سازمان‌ها در شمال خواهند بود.»

یکشنبه 28 دی‌ماه، یک بالگرد رژیم صهیونیستی شماری از نیروهای مقاومت اسلامی در حومه شهر قنیطره، در جنوب سوریه را هدف قرار داد و با شلیک دو موشک شش رزمنده حزب‌الله از جمله «جهاد عماد مغنیه» فرزند شهید «عماد مغنیه»، و همچنین سردار «محمدعلی الله‌ دادی» از فرماندهان سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران را به شهادت رساند.

ساعتی بعد حزب‌الله با انتشار بیانیه‌ کوتاهی شهادت شش تن از نیروهای خود را تأیید کرد اما درباره نحوه واکنش خود سخنی نگفت.

یک روز بعد سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران شهادت سردار «محمد علی الله‌دادی» را اعلام کرد و روز بعد از آن سرلشگر «محمد علی جعفری» فرمانده کل سپاه با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن این اقدام و تأکید بر ایستادگی ایران تا فروپاشی رژیم صهیونیستی، تل‌آویو را تهدید کرد که باید منتظر «صاعقه‌های ویرانگر» ایران باشد.

رژیم صهیونیستی از بیم عملی شدن این تهدیدات، از همان زمان حضور خود در مرزهای شمالی و بلندی‌های جولان را تقویت کرده است.

یعلون در بخش دیگری از مصاحبه امروز خود مدعی شد ایران و حزب‌الله، برای باز کردن جبهه جدیدی علیه اسرائیل در تلاش بوده‌اند. وی در این مورد گفت: «آن‌ها با راکت و چند مین آغاز کردند. ما فهمیدیم که می‌خواهند این‌ها را به حملاتی سنگین‌تر نظیر نفوذ به مناطق مسکونی بلندی‌های جولان، حمله به تانک‌ها و تک تیراندازی و غیره، ارتقا دهند.»

وی همچنین گفت آماده‌باش نیروهای نظامی اسرائیلی تنها مختص نواحی مرزی نیست و این رژیم نیروهای خود را برای پاسخگویی به حملات در داخل فلسطین اشغالی یا خارج از آن به حالت آماده‌باش درآورده است.

وزیر جنگ رژیم‌صهیونیستی در بخشی از این مصاحبه به اظهارات یک مقام ناشناس این رژیم در گفت‌وگو با رویترز اشاره کرد و گفت عذرخواهی وی از ایران بابت حمله، بدون هماهنگی صورت گرفته است.

این در حالی است که رسانه‌های صهیونیستی روز گذشته گزارش دادند «آویگدور لیبرمن» وزیر خارجه این رژیم، در سفر امروز خود به روسیه، از مسکو خواهد خواست تا به ایران اعلام کند که تل‌آویو به دنبال افزایش تنش با ایران نیست.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.