حسن احمدی فرد: سنگ نگاره های 6 هزار ساله طرقبه و شاندیز پلاک گذاری می شوند.

سنگ نگاره های6 هزار ساله طرقبه و شاندیز  پلاک گذاری می شوند

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان طرقبه و شاندیز با اعلام این خبر افزود: سنگ نگاره های 6 هزار ساله ای که در منطقه ای وسیع در ارتفاعات شاندیز، دیزدر و طرقبه پراکنده است، به همت کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، ثبت و پلاک گذاری خواهد شد.

حشمت ا... متین فر با اشاره به جلسه هفته گذشته که به همت مسؤولان محلی و جمعی از علاقه مندان در محل دفتر مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد، گفت: در این جلسه راهکارهای مختلفی برای حفاظت و نگهداری از این مواریث تاریخی پیشنهاد شد که از آن میان مقرر شد کار مستندسازی برای ثبت و پلاک گذاری با همکاری پژوهشگران محلی انجام شود.

وی افزود: با انجام کار مستند سازی زمینه برای اجرای طرح پلاک گذاری سنگ نگاره های 6 هزار ساله فراهم خواهد شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان طرقبه و شاندیز افزود: تا پیش از این کار مستند سازی تنها برای دو مجموعه سنگ نگاره «شترسنگ» در منطقه دیزدر و «کمرمقبولا» طرقبه انجام شده که به دنبال این اقدام دو مجموعه سنگ نگاره در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده اند.

متین فر اظهار امیدواری کرد با انجام کار مستند سازی و تصویب طرح پلاک گذاری سنگ نگاره های طرقبه شاندیز، قدم بزرگی برای حفظ و حراست از این آثار برجسته تاریخی برداشته شود. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.