استاندار خراسان رضوی گفت: برای حذف وابستگی به درآمد‌های نفتی، مالیات باید افزایش یابد.

 مدیران با مفاسد اداری و مالی مقابله جدی و عملی کنند

علیرضا رشیدیان در دهمین جلسه شورای اداری استان که شنبه شب در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، با بیان اینکه اکنون که ایام تصویب بودجه است و تحریمها و جنگ نفت نشان داد که از وابستگی به درآمد نفت باید پرهیز شود، افزود: برای حذف وابستگی به درآمد‌های نفتی لازم است تا درآمد‌های دیگر دولت و کشور نظیر مالیات افزایش یابد.

وی گفت: البته افزایش مالیات نباید به‌ معنای فشار بیشتر به گرده تولید و یا کارمندان باشد، بلکه باید گسترش تولید، اشتغال و توسعه صادرات و در یک کلام اقتصاد مقاومتی عملی شود.

استاندار خراسان رضوی تأکید کرد: تمام مدیران حوزه تولید و اشتغال  باید به سیاستهای مقام معظم رهبری برای کسب فرصتهای بیشترجهت تولید و اشتغال با نگاه صادرات با هدف کسب درآمد بیشتر توجه ویژه داشته باشند.

رشیدیان اضافه کرد: ما باید به دنبال تئوری ملت و کشور ثروتمند باشیم تا در نتیجه آن به یک دولت ثروتمند برسیم، چراکه عکس این حالت عملی نیست.

استاندار خراسان رضوی در ادامه با تأکید مجدد خود به مدیران‌کل استان گفت: مدیران با مفاسد اداری و مالی مقابله جدی و عملی کنند. این روزها شاهد انتشار برخی مطالب در فضا‌ی رسانه‌ای هستیم و از این‌رو دقت مدیران در بحث مقابله با مفاسد اداری و مالی بسیار حائز اهمیت است.

رشیدیان ادامه داد: توجه، پیگیری، نظارت و بازرسی مدیران و در واقع مد‌نظر داشتن فرمان هشت ماده‌ای رهبر معظم انقلاب در مقابله با فساد باید مورد توجه همه قرار گیرد و باید بدانیم که از همه مهمتر این است که همواره خدا و مردم ناظر عملکرد ما هستند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به انتصاب در پستهای مدیریتی تأکید کرد: برای انتصاب در پستهای مدیریتی و مشاغل حساس، طبق دستورالعملهایی که در گذشته ابلاغ شده است، استعلامهای لازم از دستگاه‌های مربوطه صورت گیرد.

وی افزود: در مواردی گزارش شده بود که انتصاب بدون استعلام بوده است و این هم برای دستگاه‌ها و هم برای خود فرد منتصب مشکل ایجاد می‌کند، چراکه اگر به دلایلی تأیید آن اعلام نشود وجهه، شخصیت و جایگاه انسانی وی خدشه‌دار می‌شود، از این ر‌و در انتصابات توجه جدی صورت گیرد.

استاندار خراسان رضوی در بخش دیگر سخنان خود تأکید کرد: متقاضیان کاندیداتوری انتخابات تا پایان اسفندماه استعفای خود را از پستهای مدیریتی اعلام کنند.

رشیدیان با عنوان اینکه اول اسفندماه تاریخ اعلام استعفا برای کسانی است که دارای پست مدیریتی بوده و متقاضی کاندیداتوری برای انتخابات سال آینده نیز هستند، افزود: متقاضیان کاندیداتوری بر اساس قانون تا اول اسفند استعفای خود را حتماً اعلام کنند.

وی با بیان اینکه وزیر کشور نیز بر بی‌طرفی دستگاه‌های دولتی نسبت به گروه‌های انتخاباتی تأکید کرده است، عنوان کرد: دستگاه‌های دولتی با توجه به مسؤولیت خود، از هرگونه دفاع و یا استفاده از امکانات دولتی به نفع گروه، جناح و یا کاندیدا‌ها به طور جدی پرهیز کنند.

استاندار خراسان رضوی در ادامه این جلسه در خصوص واگذاری سالنهای ورزشی گفت: با تذکری که قبلاً هم برای واگذاری سالنها داده‌بودیم، تأکید می‌کنم، دستگاه‌هایی که سالن ورزشی دارند، در طول هفته چهار ساعت به انتخاب خود در هر روز هفته و هر ساعت از شبانه روز سالن خود را در راستای ارتقای سطح پیشرفت ورزش استان در اختیار سازمان ورزش و امور جوانان قرار دهند.

وی در ادامه تصریح کرد: دستگاه‌هایی که این مهم را در نظر نگیرند و ظرف یک هفته آینده این درخواست را عملی نکنند، این بی‌توجهی را برای دستگاه مربوطه منظور کرده و مجبوریم از ابزار در اختیار استانداری استفاده کنیم.

استاندار خراسان رضوی گفت: دستگاه‌ها، تغییرات و تعمیرات را قبل از پایان سال انجام دهند و این امور را برای انتهای سال نگذارند تا شاهد عملیات ساختمانی در خیابانها نباشیم، اداره‌کل راه و شهرسازی نیز برای مرمت آسفالت جاده‌ها برای سال جدید برنامه‌های خوبی دارد تا ان شاءا... با عنایت وزیر راه و شهرسازی نیز بتوانیم شهر را برای استقبال از مسافران بهاری آماده کنیم.

رشیدیان ضمن تأکید بر اینکه دستگاه‌ها پروژه‌های مربوط به سال 93 را تا آخر اسفندماه باید تحویل دهند، گفت: دستگاه‌ها نتیجه پروژه‌ها را هرچه سریعتر به دفتر فنی استانداری ارسال کنند .

وی برلزوم همکاری سایر دستگاه‌ها در هوشمند‌سازی مدارس استان نیز تأکید و خاطرنشان کرد: هوشمند‌سازی از درخواستهای آموزش و پرورش و استانداری است و تاکنون از 50 هزار کلاس درسی که باید هوشمند‌سازی شوند، تنها 10 هزار کلاس در 2800 مدرسه هوشمند شده است و حدود 6000 مدرسه فاقد تجهیزات هوشمند‌سازی هستند.

به گزارش ایسنا، وی در ادامه این جلسه ضمن اعلام انزجار به هتک حرمت به ساحت مقدس پیامبر اعظم(ص) و محکومیت غرب در توهین به پیامبران، ایمان و عقیده دیگران در قالب آزادی و برائت جستن از این امر ننگین اظهار کرد: انقلاب امانتی است از شهدا و کاش بتوانیم پاسدار ودیعه الهی و ملی باشیم و در سایه دولت بتوانیم روز بروز بالاتر و متعالی‌تر از گذشته حرکت کنیم.

استاندار خراسان رضوی به نزدیکی به ایام مبارک دهه فجر اشاره کرد و گفت: از مردم درخواست داریم که در راهپیمایی 22 بهمن نقش پررنگی داشته باشند و با حضور خود، انسجام و یکپارچگی جمهوری اسلامی ایران را به نمایش بگذارند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.