اسماعیل زاده: فیل پارکینسون، مربی برادفورد سیتی دقایقی قبل از پایان دیدار تیمش مقابل چلسی از دست دادن با ژوزه مورینیو، مربی حریف خودداری کرد.

«پارکینسون» هم به «مورینیو» بی اعتنایی کرد

 پارکینسون بعد از بازی در توجیه این کارش گفت که می‌خواسته تا پایان بازی صبرکند. برادفورد با یک پیروزی تاریخی مقابل چلسی این تیم را از رقابتهای جام حذفی انگلیس، بیرون انداخت.

 مورینیو بعد از گل چهارم برادفورد در وقت‌های اضافی دیدار دوتیم در استمفوردبریج به سمت پارکینسون آمد تا پیروزی تیمش را به او تبریک بگوید. اما مربی برادفورد از دست دادن با او خودداری کرد برای اینکه نمی‌خواست قبل از سوت پایان بازی و تعیین نتیجه نهایی با مربی حریف دست دهد. او در کنفرانس خبری بعد از بازی گفت:” مورینیو به سمت من آمد تا دست دهد ولی در آن زمان هنوز سه دقیقه و نیم از بازی باقیمانده بود. شما می‌دانید که اگر چلسی یک گل در آن لحظه می‌زد، با بازیکنانی که در زمین داشت، می‌توانست راحت گل دوم را هم در همان زمان اندک به ثمر رساند. برای همین ما می‌خواستیم روی بازی تمرکز کنیم و آنچه را رخ می‌داد، تماشا کنیم. او سپس به رختکن تیم آمده و با همه بازیکنان دست داده و به آنها به خاطر بازی که ارایه کردند، تبریک گفت. به نظرم این کار خیلی پسندیده بود.”

چلسی وقتی کیهیل و رامیرس در سی و هشت دقیقه دو گل برای این تیم زدند، از شانس زیادی برای صعود به مرحله پنجم جام حذفی برخوردار شد، اما برادفورد چهارگل درون دروازه صدرنشین لیگ برتر جای داد تا مورینیو یکی از چهار جامی‌که فرصت قهرمانی در آن داشته را از دست بدهد. این اولین بار نیست که مورینیو در این فصل می‌خواسته با یکی از مربیان تیمهای حریف پیش از پایان سوت بازی دست دهد. در ماه سپتامبر هم مربی پرتغالی، قصد داشت با پل لمبرت مربی استون ویلا و روی کین دستیار او قبل از پایان مسابقه دو تیم دست دهد.  چلسی 3-0 از حریف خود پییش بود که مورینیو تصمیم گرفت با مربیان تیم مقابل دست دهد و راهی تونل رختکن شود، ولی لمبرت از دست دادن با مورینیو خودداری و به ساعت خود اشاره کرد تا به او بفهماند که هنوزپایان بازی فرا نرسیده است. کین حتی به مورینیو نگاه هم نکرد. مورینیو که در پی پیروزی 6-0 چلسی مقابل آرسنال در ماه مارس به دلیل ترک زودهنگام زمین با انتقادهای زیادی روبه‌رو شده بود، گفته که او می‌خواسته هرچه زودتر به همسرش زنگ بزند و نتیجه را اعلام کند.

 مورینیو: این فاجعه است

بعد از حذف چلسی در راند چهارم جام حذفی انگلیس، مربی پرتغالی این شکست را فاجعه دانست. “ من همان لغتی را که دیروز به کار بردم، استفاده می‌کنم. گفته بودم که در صورت شکست تیم ما یک فاجعه رخ می‌دهد. این یک فاجعه ورزشی ولی فاجعه است. از یک سو این زیبایی فوتبال و زیبایی جام حذفی است. در جام حذفی انگلیس بیشتر از کشورهای دیگر چنین چیزی رخ می‌دهد. از سوی دیگر احساس شرمساری می‌کنم و فکر می‌کنم بازیکنانم هم باید همین حس را داشته باشند.”

 این اولین بار طی بیست سال اخیر بود که چلسی به یک تیم از دسته پایین تر درخانه باخت و امیدش برای کسب چهارجام قهرمانی این فصل از بین رفت.” من برای برادفورد خوشحالم. شاید نسبت به بازی و نتیجه تیمم راضی نباشم، ولی برای آنها خوشحالم. صادقانه بگویم. می‌دانم که در تاریخ این رقابتها چنین اتفاق هایی زیاد رخ داده و خواهد داد. این اولین بار است که چنین اتفاقی برای من و تیمم می‌افتد و فکر می‌کنم شکست مقابل تیمی‌از دسته پایین تر غیرقابل قبول است.”

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.