حسین پورحسین: جلسه شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوي با حضور مشاور رئیس جمهور و رئیس اسناد و کتابخانه‌های ملی کشور برگزار شد.

جایزه بزرگ نشان ملی فردوسی تصویب شد

در این شورا طرح جایزه بزرگ فرهنگی و هنری نشان فردوسی و همچنین برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌ها و آثار و خدمات امیرعلی شیرنوایی به تصویب رسید.

همچنین بیانیه شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوي در محکومیت اهانت به ساحت پیامبر رحمت و مهربانی حضرت محمد مصطفی(ص) قرائت شد.

در قسمتی از این بیانیه آمده است: در ایامی که جاهلیت غرب، سودای راه‌اندازی جنگهای صلیبی نوین را در سر می‌پروراند و با ترویج ترور و خشونت، اختلافات بین اقوام و ادیان را مدیریت و راه‌اندازی می‌نماید، آیا مدعیان مهد تمدن و آزادی به گواه تاریخ ندانسته‌اند که بازنشر توهین به رسول اعظم(ص) و وقوع هتک حرمتی تلخ بر ساحت مقدس پیامبری که رسالتش اتمام مکارم اخلاق است، نه تنها بر چهره نورانی اسلام عزیز خدشه‌ای وارد نشده و بر آیینه مهر الهی غباری ننشسته که موج انکار ناشدنی توسعه اسلام در قلوب آزادی خواهان جهان را خروشان‌تر می‌نمایند. صالحی امیری، مشاور رئیس جمهور و رئیس اسناد و کتابخانه ملی ایران در این شورا عنوان کرد: مجموعه مطالعات نشان می‌دهد که جامعه ایران بشدت در حال تغییر و تحول است.

وی با بیان اینکه سرعت تحولات هیچ کشوری به اندازه ایران نیست، افزود: نسل جوان نیمی از جمعیت ایران را تشکیل می‌دهد و 33 میلیون نفر از جامعه در حال تحول و تغییر هستند و ما در شرایط فعلی در مسیر سختی در حال عبور از تونل و پیچ و خم‌های تغییرات در جامعه هستیم و این احتیاجی به مطالعه ندارد و در میدان دیده می‌شود.

مشاور رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه مهمترین بخش جامعه ایران را خانواده تشکیل می‌دهد، افزود: خانواده، کانون حیات اجتماعی جامعه است و تغییرات عمیقی باورها و هنجارهای جامعه را تهدید می‌کند. وی با اشاره به اینکه جامعه در شاهراه اطلاعاتی وارد شده است، گفت: نسل جدید با نسل گذشته فاصله دارد و زبان و ادبیات و تعاملات و مرزهای آن تفاوت پیدا کرده است. مشروح این خبر در شماره فردا از نظر خواهد گذشت.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.