وزیر دفاع مالزی روز دوشنبه از تشکیل شبکه ای به وسیله گروه های ستیزه جو و تروریست این کشور به همراه تروریست های اندونزی و فیلیپین خبر داد که با استفاده از شبکه های اجتماعی و تارنماها وارد عمل می شوند.

شبکه تروریست های مالزی، فیلیپین و اندونزی زنگ خطر برای اروپا

به گزارش  قدس آنلاین به نقل از ایرنا، 'هشام الدین حسین' وزیر دفاع مالزی به خبرنگاران، گفت که گروه های تروریستی مانند ستیزه جویان بانگسامارو و تروریست های ابوسیاف در جنوب فیلیپین با دیگر سازمان های شبه نظامی در مالزی و اندونزی ارتباط دارند و از ایجاد دولت به اصطلاح اسلامی حمایت می کنند.

پیش از این رسانه ها از تشکیل واحدی در گروه تروریستی داعش خبر داده بودند که مالایی زبان هستند و از تروریست های مالزیایی و اندونزیایی شکل گرفته بود. تشکیل این واحد با نام 'کتیبه نوسانتارا لید دولت اسلامیه' یا 'واحد شبه جزیره مالایا برای دولت اسلامی در عراق و سوریه' ترس از گسترش تفکرات داعش در منطقه را افزایش داد.

از سوی دیگر گروه های افراط گرا و شبه نظامی در جنوب شرق آسیا سیاست تشکیل یک خلافت به اصطلاح اسلامی با عنوان 'دولت اسلامی نوسانترا' متشکل از مالزی، اندونزی، سنگاپور، جنوب تایلند و جنوب فیلیپین را پیگیری می کنند.

رهبران و مقامات ارشد گروه های افراطی و سلفی با افزایش ارتباطات منطقه ای خود شبکه ای در منطقه جنوب شرق آسیا ایجاد کردند که همگی به طور مشترک حضور قابل توجهی در عملیات تروریست ها در سوریه و عراق دارند و آموزش های تروریستی آن ها در خاورمیانه برای منطقه جنوب شرق آسیا ایجاد نگرانی کرده است.

حال روز دوشنبه بار دیگر وزیر دفاع مالزی از تشکیل شبکه ای به وسیله گروه های ستیزه جو و تروریست این کشور به همراه تروریست های اندونزی و فیلیپین خبر داد که زنگ خطری برای این منطقه از جهان و اروپا و کشورهای غربی به شمار می رود.

وی گفت: این مورد جدید بسیار با موارد گذشته متفاوت است. البته اقدامات متقابل به وسیله نیروهای امنیتی به منظور مقابله با تهدید گروه های تروریستی القاعده و جماعت اسلامی انجام شده است.

به نوشته تارنمای روزنامه 'استار'، 'هشام الدین حسین' گفت که گروه های شبه نظامی در مالزی، فیلیپین و اندونزی به نظر می رسد در حال ایجاد شبکه تروریستی در اروپا و دیگر کشورهای غربی هستند.

وی گفت: به نگاهی به عملیات تروریست ها در سیدنی و پاریس لینکی از سلول های تروریستی را می بینیم که بسیار متفاوت از چیزی است که تاکنون استفاده شده است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.