منابع نخست وزیر انگلیس شامگاه یکشنبه گفتند که دیوید کامرون قربانی یک تماس جعلی شده که در جریان آن، وی با فردی صحبت کرده که به دروغ مدعی شده مدیر نهاد اطلاعاتی و امنیتی 'ستاد ارتباطات دولت انگلیس' (جی سی اچ کیو) است.

تماس جعلی با دیوید کامرون/ زیر سووال رفتن سرویس های امنیتی انگلیس

به گزارش  قدس آنلاین به نقل از ایرنا، یک سخنگوی نخست وزیری انگلیس گفت که دیوید کامرون بعد از صحبتی کوتاه با این فرد متوجه شده که این تماس جعلی بوده و بلافاصله تلفن را قطع کرده است.

این سخنگو با بیان اینکه تلفن همراه یاد شده به منظور تماس های محرمانه مورد استفاده قرار نمی گیرد، عنوان کرده که نخست وزیر انگلیس در جریان این صحبت کوتاه، اطلاعات حساس و طبقه بندی شده را منتقل نکرده است.

روزنامه دیلی تلگراف روز دوشنبه دراین خصوص نوشت: این فرد ناشناس چگونه توانسته است با تلفن همراه رسمی نخست وزیر انگلیس که به احتمال زیاد شماره آن محرمانه بوده است تماس بگیرد و با کامرون دقایقی صحبت کند.

این روزنامه با اشاره به اینکه این دومین تماس دروغین در روز یکشنبه گذشته بوده است، افزود: بدنبال این تماس های جعلی، تحقیقات سرویس های امنیتی در این مورد شروع شده است.

دیلی تلگراف افزود: بدنبال این تماس های جعلی، یک هشدار برای تمامی اعضای دولت انگلیس در این زمینه صادر شده است .

این روزنامه در همین حال نوشت: این تماس های تلفنی حاکی از وجود یک حفره امنیتی هم در نخست وزیری و هم 'ستاد ارتباطات دولت انگلیس' است.

شبکه اسکای نیوز نیز در این مورد گزارش داد: اگرچه گفته می شود اطلاعات محرمانه ای در جریان تماس های یاد شده به خارج درز نکرده اما کاملا شرم آور است که فردی توانسته است شماره تلفن مدیردستگاه امنیتی 'جی سی اچ کیو' را بدست آورده و سپس شماره نخست وزیر انگلیس را بگیرد و با وی حرف بزند.

این شبکه خبری افزود: در این لحظه اگر چه کسی از هویت فرد تماس گیرنده خبر ندارد اما شناسایی آن برعهده دستگاه ستاد ارتباطات دولت انگلیس است که وظیفه استراق سمع در این کشور را برعهده دارند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.