یک سناتور متنفذ آمریکایی گفت: «در شرایط کنونی تحمیل تحریم های جدید بر ایران بی ملاحظه و خطرناک است.»

ضرورت تجدید نظر نمایندگان کنگره/ تحریم ایران خطرناک است

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه صهیونیستی هاآرتص (Haaretz)، طی گزارشی به انتشار اظهارات سناتور آمریکایی «دایان فاینستاین» در زمینه تحریم های ایران و سخنرانی نتانیاهو در مجلس نمایندگان آمریکا پرداخت.

بر اساس این گزارش، سناتور فاینستاین رییس کمیته اطلاعات سنا در اظهارات خود بیان کرده که دعوت از نتانیاهو برای سخنرانی در کنگره آمریکا بسیار نامناسب بوده است.

در ادامه این گزارش به نقل از این سناتور ایالت کالیفرنیا در زمینه تحریم های ایران آمده است: «در شرایط کنونی تحمیل تحریم های جدید بر ایران  بی ملاحظه و خطرناک است.»

بر اساس این گزارش، فاینستاین گفته است که سخنرانی نتانیاهو در سوم ماه مارس آینده [22 بهمن] در کنگره آمریکا [که از سوی جمهوری خواهان برنامه ریزی شده است] باعث تجدید نظر برخی از نمایندگان دموکرات در حمایت خود از لایحه تحریم ایران شده است؛ لایحه ای که از سوی سناتور دموکرات ایالت نیوجرسی «رابرت منندز» و سناتور جمهوری خواه ایالت ایلینوی «مارک کرک» پیشنهاد شده است.

این روزنامه صهیونیستی همچنین به نقل از فاینستاین نوشت: «دعوت از نتانیاهو نخست وزیر اسراییل بدون مشورت با دولت، نقض آشکار رسوم دیپلماتیک و تزریق ناخوشایند سیاست های حزبی در سیاست خارجی ما است. این موضوع، آمریکا را میان انتخابات اسراییل قرار می دهد که امری بسیار نا مناسب است.»

وی ادامه داده است: «من همچنین اعتقاد دارم که تحمیل تحریم های بیشتر بر ایران در خلال مذاکرات -که بر اساس گزارشات، همان چیزی است که نتانیاهو می خواهد در مورد آن سخنرانی کند- مذاکرات را با شکست روبه رو کرده و این فرصت تاریخی دیپلماتیک را خراب خواهد کرد. تحمیل تحریم ها در شرایط کنونی بی ملاحظه و خطرناک است.»

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهمان IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    نتانیاهو خدا را شکر مرد است و الا مانند آن وزیر زنشان که بغل سران عرب می خوابید و فیلم درست می کرد تا دهان آنان را ببندد ، معلوم نبود با مردان کنگره آمریکا چکار می کرد . از این مردم بیشتر توقع نداشته باشید چون آنان( صهیونیست ها) برای نیل به اهدافشان هر خود فروشی می کنند . بلا نصبت یهودیان عزیز و باغیرت .