رئیس پلیس تهران بزرگ از پاتک پلیس به ۷۹ سارق که در قالب ۱۰ باند مختلف اقدام به سرقت، زاغ‌زنی و قاچاق کالا در مناطق مختلف تهران بزرگ می‌کردند خبر داد.

پاتک پلیس به ۱۰ باند سرقت و قاچاق در پایتخت

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسین ساجدی‌نیا ظهر روز دوشنبه با حضور در مقر پلیس آگاهی تهران بزرگ و در جمع خبرنگاران گفت: از نخستین دقایق بامداد امروز تا همین لحظه همکاران من در مجموعه پلیس آگاهی تهران عملیاتی هماهنگ را در سطح شهر تهران و شهرهای اطراف آغاز کرده و موفق به دستگیری ۷۹ سارق سابقه‌دار در قالب ۱۰ باند بزرگ تبهکاری شدند.

وی با اشاره به جرایم ارتکابی از سوی اعضای باندها گفت: یکی از این باندها در حوزه زورگیری فعالیت داشت و باند دیگری اقدام به سرقت خودروهای داخلی و خارجی می‌کرد. سرقت از منازل، قاچاق مواد مخدر و تجاوز به عنف نیز از دیگر جرایم این باندها بود.

ساجدی‌نیا با اشاره به شناسایی توزیع‌کننده بزرگ مواد مخدر در جریان اجرای این طرح گفت: شب گذشته ماموران پلیس آگاهی با اجرای عملیات دستگیری اعضای باند سرقت از منازل موفق به شناسایی و دستگیری متهم سابقه‌داری در زمینه تهیه و توزیع مواد مخدر از نوع شیشه شدند و از محل اختفای متهم یک کیلو و ۶۶۰ گرم شیشه کشف کردند.

ساجدی‌نیا با اشاره به شیوه یکی دیگر از باندهای سرقت در سرقت از قصابی‌ها گفت: اعضای این باند به قصابی‌ها مراجعه کرده و با سرقت گوشت از آنها اقلام مسروقه را به رستوران‌های مختلف می‌فروختند در تحقیقات بیشتر از این افراد مشخص شده است که متهمان اقدام به فروش گوشت الاغ به رستوران‌های بین راهی و داخل تهران نیز می‌کردند.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه هنوز میزان اقلام مسروقه از سوی افراد دستگیر شده مشخص نشده و تحقیقات و بازجویی‌ها از آنان ادامه دارد گفت: بیش از ۶۰ درصد دستگیرشدگان دارای سابقه کیفری هستند و برخی از آنان نیز در طول یک سال گذشته چندین‌بار توسط ماموران دستگیر شده‌اند.

رئیس پلیس درباره متوسط سنی دستگیرشدگان افزود: افراد دستگیر شده به طور متوسط بین ۲۰ تا ۳۰ سال سن دارند و نکته مهم در ترکیب باندهای تبهکاری این است که سردسته باندها برای موجه جلوه دادن فعالیت‌های خود از حضور زنان نیز بهره می‌بردند.

ساجدی‌نیا در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره فعالیت‌های پلیس در ایام قبل از نوروز گفت: در این خصوص در موعد مقرر اطلاع‌رسانی خواهیم کرد اما با توجه به اینکه خریدهای نوروزی در پیش رو است یگان‌ها و گشت‌های پلیس پایتخت در محدوده بازار و مراکز خرید مستقر شده‌اند و شهروندان می‌توانند حضور آنان را مشاهده کنند.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.