متن نهایی پیش نویس آیین‌نامه اجرایی مراکز مشاوره ازدواج در حالی در اواخر دی ماه در کمیته پنج نفره‌ دستگاه های ذیربط بررسی شد که سازمان بهزیستی همچنان با ارائه مجوز مراکز مشاوره ازدواج از سوی وزارت ورزش و جوانان مخالف است و به همین علت همکاری‌های لازم را برای نهایی شدن پیش‌نویس آیین نامه اجرایی مراکز مشاوره ازدواج انجام نمی‌دهد.

اما و اگرهای متولی صدور مجوز مراکز مشاوره ازدواج

 

دکتر بهمن بهمنی مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس «جوانان» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این مطلب، افزود: ما طبق تفاهم نامه منعقد شده با سازمان نظام روانشناسی مذاکره کرده‌ایم و این سازمان قبول کرده است طی یک روند مدون مجوز مراکز مشاوره ازدواج را با همکاری ما صادر کند. در صورتی که به هر دلیلی کمیته پنج نفره - متشکل از نمایندگان هلال احمر، معاونت حقوقی نهاد ریاست جمهوری، سازمان بهزیستی و سازمان تبلیغات اسلامی- درباره متن نهایی پیش نویس آیین نامه اجرایی مراکز مشاوره ازدواج به نتیجه نرسد، طبق روند موجود این موضوع به کمیته حل اختلافات دستگاه‌های اجرایی ارجاع می‌شود.

 

وی با اشاره به برنامه پنجم توسعه گفت: بر اساس ماده 43 برنامه پنجم توسعه دولت موظف است مراکز مشاوره را به منظور تسهیل ازدواج جوانان و تحکیم بنیان خانواده فعال کند و لازم است برای تحقق این هدف آیین نامه اجرایی نوشته شود و به تصویب هیئت دولت برسد و ابلاغ شود.

وی در ادامه گفت: در آیین‌نامه اجرایی آمده است که سازمان بهزیستی متولی مراکز مشاوره‌ اجتماعی و وزارت ورزش و جوانان متولی مراکز مشاوره ازدواج و خانواده است. رئیس مجلس شورای اسلامی نیز اصلاحیه‌ای بر آیین‌نامه اجرایی دولت ابلاغ کردند که بر اساس آن نه وزارت ورزش و جوانان و نه سازمان بهزیستی راسا نمی‌توانند مجوز تاسیس مراکز مشاوره صادر کنند، بلکه باید پرونده درخواست راه‌اندازی این مراکز در سازمان بهزیستی و وزارت ورزش و جوانان تشکیل سپس پرونده به سازمان نظام روانشناسی فرستاده و با امضای رئیس این سازمان ابلاغ شود.

مدیر کل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان در ادامه گفت: در این راستا وزارت ورزش و جوانان طی یک تفاهمنامه با سازمان نظام روانشناسی زمینه اجرایی کردن این قانون را فراهم کرده است. بر اساس این تفاهمنامه از بین مراکز مشاوره دارای مجوز از سازمان نظام روانشناسی، مراکزی که شرایط مورد نظر را داشته باشند، انتخاب می‌شوند، پرونده این مراکز تشکیل و با امضای معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان برای سازمان نظام روانشناسی ارسال شود تا مجوز مراکز مشاوره ازدواج با امضای او و رئیس سازمان نظام روانشناسی ابلاغ شود.

بهمنی در پایان درباره مراکز مشاوره ازدواج واجد شرایط گفت: مسئول آنها باید 35 سال به بالا، متاهل و دارای حسن شهرت و اخلاق مورد تایید مراجع ذیصلاح باشد. علاوه بر آن از سابقه کار موثر در زمینه مشاوره ازدواج برخوردار و این سابقه نیز به تایید مراجع ذیربط رسیده باشد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.