مسوول کمیته اقلیت های دینی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: همزمان با ورود تاریخی حضرت امام خمینی (ره) به ایران در روز 12 بهمن سال 57، امسال 12 بهمن 93 ساعت 9 و 33 دقیقه ناقوس کلیساهای مختلف در کشورمان به صدا در می آید.

ناقوس کلیساها در ایران به صدا درمی آید
 

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، «سعید تقوی» روز دوشنبه در نشست خبری تشریح برنامه های کمیته اقلیت های دینی در ایام دهه فجر افزود: قرار است این آیین در شهرهای تهران، و ارومیه، تبریز، اصفهان، یزد، کرمان و شیراز که اقلیت های مختلف حضور دارند، در روز 12 بهمن امسال برگزار شود.

وی حضور نمایندگان اقلیت های دینی شامل کلیمی، آشوری، زرتشتی و ارامنه در مرقد مطهر امام راحل همزمان با آغاز مراسم دهه مبارک فجر را یکی دیگر از برنامه های ایام دهه فجر این اقلیت ها عنوان کرد.

وی ادامه داد: به صدا درآمدن زنگ مدارس اختصاصی این اقلیت ها در مدارس در لحظه تاریخی ورود امام راحل به ایران در روز 12 بهمن و برگزاری قرائت تورات مقدس و دعای ویژه آرزوی سلامتی برای رهبر معظم انقلاب و مسوولان نظام در روز 18 بهمن از دیگر برنامه های این کمیته در ایام دهه فجر است.

تقوی افزود: همچنین درمان رایگان سرپایی در روز 22 بهمن، برگزاری مجموعه سخنرانی های اجتماعی و فرهنگی، برگزاری مراسم میهمانی لاله ها در آرامگاه زرتشتیان در روز 16 بهمن از دیگر برنامه های این کمیته است.

وی دیدار با خانواده شهدای اقلیت های دینی، گردهمایی روحانیون و ناشران اقلیت ها با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در روز 18 بهمن و تجلیل از دانشجویان نمونه و برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی و نمایشگاهها از دیگر برنامه های اقلیت های دینی در ایام الله دهه فجر است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.