معاون اول رییس جمهوری گفت: ایران کانون و مسیر مهمی برای ترانزیت کالا است و هم اکنون که در شرایط تحریم هستیم، حجم کالایی که جابه جا می شود و میزان باری که صادر یا وارد می شود، قابل توجه است.

ایران کانون مهمی برای ترانزیت کالا است/غفلت از سواحل دریای عمان در گذشته
 

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، «اسحاق جهانگیری» امروز(دوشنبه) در آیین عملیات اجرایی بخش نخست فاز 3 طرح توسعه بندر شهید رجایی افزود: یکی از پیش نیازهای اصلی توسعه، توسعه سواحل است و سواحل ایران چه خلیج فارس و چه دریای عمان نعمت های بزرگی است؛ مخصوصا سواحل دریای عمان که فراموش شده و غفلتی جدی در ارتباط با این سواحل اتفاق افتاده بود؛ جایی که هر متر آن در هر کشور می توانست کانونی برای توسعه آن کشور باشد و ما کیلومترها سواحل در جنوب کشور داریم که برخی از آن ها رها شده اند.

وی ادامه داد: خوشبختانه هم رهبر معظم انقلاب بر توسعه سواحل مکران تاکیدی ویژه داشتند و هم رییس جمهوری توجهی ویژه به سواحل جنوب دارد، هر انسانی که به توسعه بلندمدت ایران فکر می کند حتما یکی از مناطقی که باید به آن بپردازد سواحل جنوب است.

جهانگیری اضافه کرد: بندرعباس به یک کانون مهم توسعه تبدیل شده است و صنایع مهمی از جمله نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، آلومینیوم در آن ایجاد شده و با برنامه هایی که برای جاسک مورد توجه قرار گرفته، این استان متحول خواهد شد.

وی افزود: بندر شهید رجایی بندر مهمی است که هم فاز 2 آن نیاز به 107 میلیون یورو سرمایه گذاری دارد که امیدواریم امکان فاینانس (تامین مالی) آن ایجاد شود تا بتوانیم آن را تکمیل کنیم و هم فاز 3 طرح توسعه بندر شهید رجایی نیز به سرعت پیش برود.

معاون اول رییس جمهوری ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی برای استفاده از این ظرفیت ها و هم برای این که این حجم بار عمدتا از طریق راه آهن انتقال پیدا کند، باید تدبیری بیندیشد.

جهانگیری گفت: همزمان یکی از محورهای توسعه ای که در کنار توسعه سواحل در این دولت پیش بینی کرده ایم موضوع راه آهن است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: خوشبختانه بخش خصوصی هم حضور خوبی در بنادر دارد و تا کنون برای بندر شهید بهشتی 340 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی وام پرداخت شده است.

به گزارش ایرنا، عملیات اجرایی بخش نخست فاز 3 طرح توسعه بندر شهید رجایی امروز (دوشنبه) با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری و عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.