قدس آنلاین- تبریز: رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت:‌ به شدت با رانت‌خواری مخالفیم ولی به نظر من ارزش دارد که زمین صنعتی رایگان در اختیار تولیدکنندگان واقعی قرار داده شود تا کشور از اشتغالزایی،‌ تولید،‌ صادرات و ... آن سود ببرد.

زمین رایگان در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد/ باید کارخانه‌های بزرگ پایتخت انتقال یابد/ تبریز پایتخت اقتصادی ایران

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، رضا رحمانی در نشست بررسی وضعیت شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی،‌ با بیان اینکه تهاجم اقتصادی شاخه‌ای از جنگ نرم است به گونه‌ای که بدون هیچ اقدام درگیرانه‌ای به یکباره شاهد تعطیلی یک کارخانه می‌شویم اظهار کرد: ارزش کار کارکنان شهرک‌های صنعتی برای مقابله با آن بسیار بالاست و به تعبیر من رزمندگان جبهه مقابله با تهاجم اقتصادی هستند.
رحمانی ادامه داد: هر فردی در حوزه اقتصادی فعالیت می‌کند باید خود را رزمنده بداند چرا که نظام در حال حاضر از این حوزه تهدید می‌شود.
نماینده مردم تبریز،‌ آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: دشمن آشکارا گفته که می‌خواهد جمهوری اسلامی را فلج کند و در مرحله اول تولید و اقتصاد را نشانه گرفته که خوشبختانه با تلاش جهادی فعالان حوزه اقتصادی تا کنون به این هدف دست نیافته است.
رحمانی ابراز کرد: ماحصل کار کارکنان شرکت شهرک‌های صنعتی علاوه بر رشد و توسعه،‌ نان آوری برای مردم است، زیرا وقتی کارخانه‌ای احداث می‌شود اشتغال و معیشت مردم هم تامین می‌شود که این مهم امر مقدسی است.

وی با اشاره به سابقه تاریخی تبریز در حوزه های اقتصادی و تجاری،‌ عنوان کرد: تبریز ظرفیت تبدیل شدن به پایتخت اقتصادی کشور را دارد و تاریخ نیز این را نشان می‌دهد ولی باید به این موضوع فکر کرده و آن را عملی کنیم.
رئیس کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه جلسات مکرری با اثرگذاران حوزه اقتصادی در استان داشته، گفت: همه باید کمک کنیم تا تبریز جایگاه خود را باز یافته و مرکزیت اقتصادی کشور را پیدا کند.

وی با اشاره به احداث شهرک صنعتی بعثت،‌ افزود: بعثت تنها یک شهرک صنعتی معمولی نیست بلکه ایده‌ای برای خلق مزیت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه شمال‌غرب کشور است باید کاری کنیم تا بعثت به موتوری برای اقتصاد ملی تبدیل شود.

نماینده مردم تبریز،‌ آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: آذربایجان‌شرقی با عراق مرز مشترک ندارد ولی 25 درصد صادرات ایران به این کشور از استان ما انجام می‌پذیرد که نشان می‌دهد بازرگانان ما فعالیت خوبی در این کشور دارند و می‌توان با محوریت بخشیدن به فعالیت‌های انجام شده در شهرک صنعتی بعثت به عنوان پایلوت صادرات کمک شایانی به تقویت اقتصاد کشور کرد.
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت:‌ به شدت با رانت‌خواری مخالفیم ولی به نظر من ارزش دارد که زمین صنعتی رایگان در اختیار تولیدکنندگان واقعی قرار داده شود تا کشور از اشتغالزایی،‌ تولید،‌ صادرات و ... آن سود ببرد.

وی با اشاره به روند احداث شهرک فناوری خودرو در تبریز،‌ افزود: خودرو و قطعه‌سازی جزو مزیت‌های آذربایجان‌شرقی است و در سال‌های گذشته عمده سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در این بخش بوده است.
وی ادامه داد: در سال‌های گذشته حتی پیشنهاد داده شده تا کل فعالیت ایران خودرو به آذربایجان‌شرقی منتقل شود؛‌ پایتخت عوض کردن کار درستی نیست باید کارخانه‌های بزرگ را انتقال دهیم تا ترافیک و آلودگی تهران حل شود.
رحمانی با تاکید بر نقش دانش در عرصه اقتصادی و صنعتی دنیا گفت:‌ احداث شهرک‌های دانش یکی از نیازهایی است که با توجه به ظرفیت دانشگاهی آذربایجان شرقی باید در این استان پیگیری و اجرایی شود.
وی با قدردانی از اقدام شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی در ایجاد نمایشگاه دایمی خوشه مبلمان و کفش در تبریز افزود: کفش و فرش از مزیت‌های عمده آذربایجان‌شرقی است که باید نسبت به تقویت و توسعه آنها نیز اقدامات لازم انجام پذیرد.
رحمانی اضافه کرد:‌ در دنیا منابع ثروت به سه قسمت نامشهود،‌ فیزیکی و طبیعی تبدیل می‌شود که 90 درصد منابع نامشهود را نیز نیروی انسانی تشکیل می‌دهد؛ در کشورهای پیشرفته 80 درصد اقتصاد به منابع انسانی وابسته است ولی این رقم در کشور ما 33 درصد است که باید توجه به نیروی انسانی و جایگاه آن در اقتصاد را در صدر توجهات خود قرار دهیم.
نماینده مردم تبریز،‌ آذرشهر و اسکو با بیان اینکه مدافع افزایش حقوق کارمندان و کارگران هستم،‌ گفت:‌ برای این پروژه اقتصادی مستحکمی هم دارم، هر چقدر قدرت مالی جامعه تقویت شود طرف تقاضا تحریک می‌شود و در نتیجه تولید رونق می‌یابد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.