۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۴
کد خبر: 261214

سارقانی که با قید وثیقه آزاد بودند، دزدان گاوصندوق در روز تاسوعا، سرقت موبایل توسط سه پسر اول دبیرستانی و تشکیل یک باند خانوادگی و سرقت به عنوان کار خیریه ماجرای تعدادی از افرادی بود که امروز به چنگ نیروی انتظامی افتادند.‌

سارقانی که در روز تاسوعا گاوصندوق زدند

به گزارش  فارس، سردار ساجدی‌نیا فرمانده انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد که امروز 79 نفر از سارقین در یک طرح ضربتی توسط پلیس دستگیر شدند.

همه نوع سارقی در بین این دستگیرشدگان وجود داشت و از سارقین خودرو و لاستیک و ضبط گرفته تا سارقین گوشت و موبایل.

به همین دلیل بین این سارقین رفتیم و از نوجوان 14 ساله تا پیرمرد حدود 60 ساله را دیدیم که دستبند به دست به صورت ردیفی نشسته‌اند.

نکته‌ قابل توجه این است که بسیاری از این سارقین سابقه‌دار بودند و حتی بعضی از آنها در اوایل همین امسال دستگیر شده بودند و به قید وثیقه از زندان آزاد شدند، اما دوباره دست به خلاف زدند و بازهم به چنگ پلیس اسیر شدند.

شاید بتوان این نتیجه را از سرنوشت این سارقین به دام افتاده گرفت که نه تنها زندان باعث تادیب آنها نشده بلکه این افرادی که سندی را گرو گذاشته‌اند جری‌تر شده‌اند و بازهم به خلاف دست زده‌اند.

یکی از این سارقین می‌گفت 36 گوشی تلفن همراه را سرقت کرده و قبل از آن هم 6 ماه زندان و با سند آزاد بوده که امروز به چنگ پلیس افتاد.

گروه دیگری از این سارقین که 4 نفر بودند در روز تاسوعای حسینی اقدام به سرقت یک گاوصندوق کردند و دو نفر از آنها به دلیل زورگیری در گذشته به مدت 6 و 4 ماه و نیم در زندان بودند.

اما در میان شکار امروز ناجا یک باند خانوادگی بودند که به شیوه عجیبی طلای زنان را سرقت می‌کردند. نحوه سرقت آنها اینگونه بود که لباس‌های پاره و مندرس را بسته‌بندی می‌کردند و درون یک کیسه سیاه می‌ریختند و چند سوراخ را روی آن کیسه ایجاد می‌کردند.

بعد جلوی خانم‌ها که اغلب پیرزنان بودند را می‌گرفتند و به آنها می‌گفتند که ما قصد داریم این لباس‌ها را به افراد نیازمند بدهیم. تا آن خانم اقدام به گرفتن آن کیسه می‌کرد و سارقین انگشتر یا دستبند وی را می‌دیدند، می‌گفتند که چقدر انگشترتان زیباست، من می‌خواهم برای همسرم طلا بخرم آیا می‌توانم انگشترتان را ببینم؟

آن زنان که اغلب تصور نمی‌کردند آن فرد خیّر طلاها را بدزدد انگشتر را به وی می‌داد و او پس نگاه کردن به انگشتر دست را داخل کیسه می‌برد و از سوراخ کیسه آن را در داخل ماشین می‌انداخت و مالباخته به گمان اینکه انگشتر در درون کیسه است کیسه را می‌گرفت و می‌رفت.

به گفته سارقین بیش از  500 مورد به این نحو در شهرهای مختلف از جمله تهران،‌ شیراز، اهواز، شهریار و ... سرقت کرده‌اند.

همچنین بین این سارقین سه پسر اول دبیرستانی 14 ساله بودند به همراه پدر یکی از آنها که به گفته یکی از سارقین بعد از دعوا با یکی از همکلاسانشان آنها اقدام به دزدیدن تلفن همراه آن شخص کردند و هم‌اکنون به چنگال پلیس افتاده‌اند.

گفتنی است بین دستگیرشدگان یک خانمی هم وجود داشت که مانند بسیاری از متهمین و خلافکاران می‌گفت من گناهی ندارم و فقط گناه من این است که با یکی از دستگیرشدگان قصد ازدواج داشتم.

به هرحال اقدام قاطع نیروی انتظامی در زمینه دستگیری متخلفان و سارقین آن هم با این گستردگی بسیار در خور تقدیر و تشکر است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.