قدس آنلاین- تبریز: معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر کاهش بارترافیکی خیابان های مهم تبریز، گفت: باید مراکزی را که جاذب ترافیک هستند به خارج از شهر انتقال دهیم.

مراکز جاذب ترافیک در تبریز به خارج از شهر انتقال یابند

 به گزارش قدس آنلاین از تبریز، محمدصادق پورمهدی در جلسه  شورای ترافیک آذربایجان شرقی افزود: احداث مراکز درمانی در خیابان‌های مرکزی شهر و افزایش مراجعات مردم، باعث تشدید ترافیک در این خیابان‌ها شده است که باید تدابیری برای آن اندیشیده شود.

معاون استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر این که علاوه بر شهرداری، دیگر دستگاه های ذیربط نیز باید در ساماندهی ترافیک تبریز مشارکت کنند، افزود: اگر می خواهیم تلفات تصادفات شهری کاهش یابد ابتدا باید به وظایف سازمانی خود عمل کرده و اجرای قانون را از خودمان آغاز کنیم.

وی همچنین از اداره برق تبریز خواست نسبت به جمع آوری تیرهای برقی که در وسط معابر واقع شده اند اقدامات لازم را انجام و هزینه این کار نیز از حساب های فی مابین اداره برق و شهرداری تامین شود.

پورمهدی همچنین تاکید کرد: با استفاده از تجارب بین المللی طرح جامعی برای حمل و نقل شهر تعریف شود.

فرماندار تبریز هم در این جلسه با بیان مشکلات ترافیکی این شهر گفت: یکی از بزرگ ترین مشکلات ترافیکی تبریز در میدان آذربایجان اتفاق می افتد که اگر مردم رعایت نکنند به مراتب آمار تصادفات و تلفات در این میدان بیش از مقدار اعلام شده خواهد بود.

رحیم شهرتی فر افزود: این میدان هم در طراحی و هم در موارد ایمنی دچار مشکل است که انتظار داریم از سوی شهرداری هرچه سریع تر رفع شود.

رییس شورای شهر تبریز نیز با انتقاد از وضعیت موجود ترافیکی گفت: هرج و مرج ترافیکی در تبریز غوغا می کند و با ساخت روگذر و زیرگذر مشکلات ترافیکی این شهر رفع نخواهد شد.

شهرام دبیری افزود: ابتدا باید زیرساخت ها را فراهم کنیم و در ادامه با آموزش و فرهنگ سازی و تشویق مردم به رعایت قانون، ترافیک تبریز را سر و سامان دهیم.

در این جلسه همچنین معاون پلیس راهور تبریز و معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز گزارشی از آمار تصادفات رانندگی درون‌شهری ارایه کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.