قدس آنلاین: به منظور توسعه و تقويت ظرفيت هاي مختلف اقتصادي بويژه صنعت و گردشگري بين استان اصفهان و كشور پرتغال ، نشست بررسي فرصت هاي تجاري و سرمايه گذاري اصفهان و كشور پرتغال در استانداری اصفهان برگزار شد.

ارتباطات سياسي كشورها بايد ارتباطات اقتصادي را به همراه داشته باشد

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، استاندار اصفهان امروز در جلسه ي نشست بررسي فرصت هاي تجاري و سرمايه گذاري اصفهان و كشور پرتغال كه با حضور وزير خارجه ي كشور پرتغال و جمعي از فعالان اقتصادي و تجاري اصفهان و كشور پرتغال برگزار شد، گفت: سه ماه پيش طي سفر وزير فرهنگ كشور پرتغال به اصفهان از بازرگانان و تجار پرتغالي براي سفر به اصفهان و بازديد از ظرفيت ها و پتانسل هاي اصفهان دعوت بعمل آمد.

رسول زرگرپور تصريح كرد: وزير خارجه  به همراه يك هيئت 20 نفره از فعالان بخش اقتصادي كشور پرتغال ضمن بازديد از آثار تاريخي اصفهان با حضور در اين نشست راه هاي ارتباطي، اقتصادي و تجاري فيمابين اصفهان و كشور پرتغال را مورد بررسي قرار دادند.

وي با تاكيد بر اينكه ارتباطات سياسي كشورها بايد ارتباطات اقتصادي را به همراه داشته باشد ، تصريح كرد: نشست امروز نيز در رابطه با اين اتفاق صورت گرفت و ديدار شركت هاي مختلف در توسعه ي روابط اقتصادي دو كشور موثر خواهد بود .

استاندار اصفهان  افزود: اين سفرشرايطي را فراهم نمود كه پرتغاليها از ظرفيت هاي استان و اصفهاني ها نيز از ظرفيت هاي آن كشور باخبر شوند و اميدواريم باب مبادله ي اقتصادي و متعاقب آن مسائل فرهنگي بين استان اصفهان و كشور پرتغال باز گردد.

وی اظهار داشت: در هيئت پرتغالي در خصوص ارتباط با گردشگري و تاسيسات زيربنايي گردشگري نيز افراد و شركت هايي وجود دارند كه مي توانيم از اين ظرفيت ها نيز استفاده نماييم.

وزير كشور پرتغال نيز چارچوب اصلي اين گفتگوها را ارتباطات تجاري و بازرگاني بين اصفهان  و كشور پرتغال عنوان كرد واظهار داشت:  اين سفر زمينه ساز اين خواهد بود  كه كار به صورت عملياتي بين فعالان اقتصادي كشور انجام شود .

"ماشه ته" ايجاد تسهيلات را از گام هايي برداشته شده در اين سفر  عنوان كرد و افزود: با امضاي قراردادي كه بر مبناي آن پرواز مستقيم بين تهران و ليسبون برقرار مي شود، زمينه ي تبادلات گردشگري و جابجايي فعالان در بخش هاي مختلف تجاري و بازرگاني را فراهم خواهد نمود.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.