بجنورد- محمدزاده ثانی:   قدس ویژه خراسان - فرمانده انتظامی خراسان شمالی از متلاشی شدن 20 باند سرقت در استان خبر داد.

20 فقره قتل و انهدام 20 باند سرقت در خراسان شمالی

علیرضا مظاهری در نشست خبری با اشاره به تشکیل قرارگاه مبارزه با سرقت خراسان شمالی اظهار داشت: در 10 ماهه گذشته 20 باند سرقت در زمینه‌های سرقت احشام، سرقت به عنف و خودرو منهدم شده‌اند.

وی شمار سرقتهای کشف شده توسط پلیس را در سال جاری سه هزار و 523 فقره ذکر کرد و گفت: 75 درصد از این کشفیات مربوط به سرقتهای امسال بوده که با شکایت مالباختگان اموال آنان توسط پلیس کشف شده است.

وی در عین حال به عموم مردم توصیه کرد تا اقدامهای پیشگیرانه برای جلوگیری از بروز سرقت را اعمال و عملاً راه را بر اقدامهای مجرمانه سارقان ببندند.

این مقام انتظامی افزود: در سال جاری همچنین 32 باند مواد مخدر در استان متلاشی شد که 15 دستگاه خودرو و 87 دستگاه تلفن همراه و شماری سلاح  از این باندها کشف و ضبط شده است.

*کشف هزار و 626 کیلوگرم مواد مخدر

وی مجموع میزان مواد مخدر کشف شده در سطح استان را در 10 ماهه گذشته یک هزار و 626 کیلوگرم عنوان کرد و اظهار داشت: در این مدت کشفیات تریاک 48درصد و مواد مخدر صنعتی 29 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال رشد داشته است.

وی افزود:  این میزان مواد مخدر از توزیع‌کنندگان ، شبکه و باندهای مواد مخدر کشف شده است که در این ارتباط هزار و 752 قاچاقچی و توزیع کننده مواد مخدر  توسط نیروی انتظامی دستگیر شده اند.

به گفته مظاهری در این ارتباط پلیس ضمن تشکیل پرونده‌های جداگانه‌ای برای متهمان، موضوع را برای رسیدگی قضایی به دادگستری ارجاع داده است.

*وقوع 20 فقره قتل در استان

فرمانده انتظامی خراسان شمالی همچنین  از وقوع 20 فقره قتل در استان خبر داد و یاد آور شد : شماری از قتلهای کشف شده مربوط به سالهای گذشته بوده است.

سرهنگ مظاهری ادامه داد: سه فقره آتش سوزی در استان که منجر به فوت شده مشکوک بوده که توسط پلیس، اجساد برای بررسی بیشتر در اختیار پزشکی قانونی قرار داده شد که بروز قتل در این جنایتها اثبات شده است.

وی در خصوص قتلهای اخیر در حصار گرمخان و مانه و سملقان نیز گفت: متهم مربوطه توسط پلیس دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده است.

وی در بخش دیگری در خصوص شناسایی جرایمی چون ارتشا و زمین خواری نیز گفت: در این زمینه طی سال جاری حدود 30 نفر در استان شناسایی و دستگیر شدند.

*176 هزار تماس با پلیس

وی شمار تماسهای مردم خراسان شمالی با مرکز فوریتهای پلیسی را طی امسال 176 هزار و 123 مورد اعلام کرد.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی با یادآوری اینکه 99 درصد از این تماسهای مردمی عملیاتی شده است، گفت: آمار تماسهای مردم  استان امسال با  سامانه 110 در مقایسه با سال قبل 14 درصد رشد دارد.

 وی خاطرنشان کرد: همچنین 8 هزار و 195 تماس با سامانه 197 نظارت همگانی برقرار شده که 47 درصد رشد داشته است.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی همچنین در ادامه از کاهش شمار متوفیات طی 10 ماه سال جاری در تصادفات محورهای استان خبر داد.

سرهنگ مظاهری شمار جانباختگان طی مدت یاد شده را 196 نفر عنوان کرد و افزود: این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل  204 نفر در محورهای استان جان خود را از دست دادند که بیانگر کاهش جانباختگان در سال جاری است.

وی همچنین ادامه داد: طی همین مدت در سال جاری هزار و 676 فقره تصادف در محورهای استان به وقوع پیوسته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش هشت درصدی داشته است.

این مقام انتظامی بی‌توجهی به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی با 36 درصد ،انحراف به چپ 12 درصد،عدم رعایت حق تقدم 12 درصد و ناتوانی کنترل وسیله نقلیه ناشی از سرعت غیر مجاز 19 درصد ، را از عوامل این تصادفات در استان ذکر کرد.

وی با اشاره به کاهش چهار درصدی شمار متوفیات طی امسال در محورهای استان، گفت: شمارمتوفیات در پلیس راه مرکز استان 27 درصد افزایش و در پلیس راه چمن بید 41 درصد کاهش داشته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.