قدس آنلاین_ سمانه بامشاد_یک متخصص آسیب های اجتماعی گفت: حضور صحیح در شبکه های اجتماعی به عنوان یک نیاز در جامعه امروز ما مطرح است.

متخصص آسیب های اجتماعی: حضورصحیح درشبکه های اجتماعی نیاز امروز جامعه است

دکتر حجت عرفانیان  پور با اظهار این مطلب افزود: وابستگی ما به اینترنت وارتباطات هرروز افزوده می شود . با ورود گوشیهای هوشمند تلفن همراه استفاده از این ابزار آلات و فناوری ها راحت می شود. شبکه های اجتماعی از هرروز قابل دسترس تر شده  و جزو زندگی ما محسو ب می شوند.درشبکه های اجتماعی سلیقه،فهم ،دانش، انگیزه ، علاقه افراد درقالب فیلم وصدا به اشتراک گذاشته می شود.این شبکه ها در مسیر خلق سرگرمی و کانال وبازوی ارتباطی تاثیرچشمگیری داشته ودر هر زمان ومکان قابل دسترسی می باشند

متخصص آسیب شناسی وسبب شناسی اجتماعی افزود: جامعه ما نیازمند حضور صحیح در شبکه های اجتماعی است. ما در این موضوع با یک نوع سبب شناسی روبرو هستیم استفاده از شبکه های اجتماعی به عنوان پدیده نو و تاثیر گذار در جامعه برای ما می تواند هم مزیت بوده و هم به عنوان یک دغدغه بشمار آید.

دکتر عرفانیان پور در ادامه گفت :ما می توانیم بامرور تاریخچه اینترنت ورورد ان به صحنه جهانی این را به عنوان مزیت برای خود حفظ کرده و موضوع انتقال و دریافت پیام را به قوت برای خودمان نگه داریم.

وی ادامه داد:  ملت ما دارای ویژگیهای ناب و فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی است. و باتوجه به آموزه هاو شرایط اجتماعی و شرایط مذهبی موجود که در جامعه ما وجود دارد با توجه به رفتار و منش افراد که در زندگی آنها تاثیر گذار است  می توانیم آنها را براین اصول منطبق کرده و رفتار کنیم زیرا در غیر این صورت حاصلی جز عقب ماندگی برای ما دارا نخواهد بود.

وی بیان کرد: غرق شدن در این شبکه ها و لحظه لحظه زندگی خود را با آن پر کردن کار صحیحی نیست اما به فراموشی سپردن آ ن نیز نیکو نیست . ما باید بتوانیم تولید کننده شبکه های اجتماعی باشیم. تا حضور ما از گذشته پر رنگ تر احساس شده و از آسیبهای اجتماعی نیز جلوگیری شود.

دکتر عرفانیان پور اظهار داشت: از طرفی  همگام سازی به عنوان مولفه ای مهم می تواند به ما کمک کند تا کنش و واکنش صحیحی با یک رفتار سالم داشته باشیم.وبا تفکر و راهبرد در جهت فرهنگ جامعه گام برداریم و احساسات را در ان دخالت ندهیم.

 متخصص آسیب شناسی و سبب شناسی اجتماعی گفت: شبکه های اجتماعی بذات ماهیت بدی را ندارند بلکه ما انها را هدایت می کنیم.

 وی در پایان افزود: حضوردربعضی شبکه های اجتماعی مجازی با یک نوع بی قاعدگی بدون پشنوانه همراه است که شاید هویت ما را دچار تزلزل کنند. پس انتخابی صحیح می تواند در این زمینه راهگشا باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.