قائم‌مقام بانک مرکزی با اعلام اینکه مداخله بانک مرکزی در دولت قبل و در سال های ۹۰ و ۹۱ در بازار ارز صحت دارد، گفت: مستندات خروج ۲۲میلیارد دلار ارز از کشور در دولت گذشته در بانک مرکزی موجود است.

تأیید خروج ۲۲میلیارد دلار با مداخله بانک مرکزی؛ مستندات موجود است

به گزارش قدس آنلاین اکبر کمیجانی در گفت‌وگو با تسنیم که پرسید: "طبق اعلام معاون اول رئیس جمهور دولت قبل 22 میلیارد دلار ارز را از طریق چند صرافی از کشور خارج کرده است، آیا مستندات این موضوع در اختیار بانک مرکزی هست؟" اظهار داشت: مستندات و سوابقی که خروج 22 میلیارد دلار ارز از کشور را تأیید کند در بانک مرکزی وجود دارد.

وی با تأیید خروج 22 میلیارد دلار ارز از کشور در دولت قبل، گفت: بررسی‌های انجام شده دلالت بر این می‌کند که چنین حجمی از مداخلات ارزی وجود داشته است ولی هم اکنون در خصوص رقم دقیق آن حضور ذهن ندارم.

قائم‌مقام بانک مرکزی در همین ارتباط افزود: قطعاً صحبت‌هایی که آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور به آن اشاره کرده‌اند، با مستندات است و دلایل متقنی هم برای آن وجود دارد.

کمیجانی تأکید کرد: مداخله بانک مرکزی در دولت قبل و در سال های 90 و 91 در بازار ارز صحت دارد.

به گزارش تسنیم، معاون اول رئیس جمهوری در چهل و سومین نشست فعالان بخش خصوصی هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفته بود: براساس تدبیر دولت گذشته و برای کنترل قیمت ارز، میلیاردها دلار از پول کشور را در قالب حواله یا پول نقد به صرافی‌های دوبی و استانبول فروختند و ظرف 17 ماه، 22 میلیارد دلار پول کشور به خارج صادر شد، در حالی که این رقم بسیار تعجب‌آور است.‬

جهانگیری همچنین چند روز قبل در رودبار تأکید کرد که 22 میلیارد دلار ارز از کشور خارج کردند که 30 درصد آن توسط یک صراف انجام شد و این پرونده در حال پیگیری است.

گفتنی است، عبدالکریم رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در ارتباط با ورود کمیسیون اقتصادی به پرونده خروج 22 میلیارد دلار ارز در دولت قبل گفته بود: باید کارگروهی در مجلس و به‌ویژه در کمیسیون اقتصادی برای رسیدگی به این موضوع تشکیل شود.

وی همچنین افزود: کارگروه مذکور باید رسیدگی کند این میزان دلار از کجا آمده و چرا از کشور خارج شده است؟ به همین خاطر با تشکیل این کارگروه از دولت‌مردان دعوت می‌کنیم که مستندات خود را به کمیسیون ارائه دهند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تأکید کرد: در صورتی که ثابت شود این اتفاق افتاده و 22 میلیارد دلار ارز از کشور خارج شده است، باید بدون اغماض با افرادی که چنین کاری را کرده‌اند، برخورد شود.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    0 0
    جناب آقای رجبی یادت باشدکه شمادرسال91نیزنماینده بودید مگرخواب تشریف داشتیدکه گذاشتیداین غیرقانونیها صورت پذیرد الان به فکرافتاده اید! ماشاءاله به این درایت وچشم وگوش مردم بودن درمجلس ! خسته نباشی !!!!!
  • حسین IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    0 0
    دیگه داره جوری میشه که اختلاص ها ودزدی های میلیاردی؛ برامون عادی شده انگار نه انگار که حق الناسی وسطه؛ماهم که عادت داریم ازشون فقط جوک بسازیم وبخندیم