نشست خبری نمایش«ماه در مرداب»با حضورعادل توکلی نسب،کارگردان وبازیگر وحسین طاهری بازیگر نمایش درتماشاخانه مرحوم ارجمند برگزار شد.

راحت بودن قصه، دیالوگ‌ها ی خوب و قصه دردناک جاذبه های"ماه در مرداب"هستند

به گزارش قدس انلاین،در ابتدای این نشست که پس از اجرای ویژه آن برای خبرنگاران و عکاسان انجام شد،عادل توکلی نسب با بیان اینکه دو سال پیش این اثر در جشنواره نمایش‌نامه‌خوانی، به همراه گروه، خوانش شده است، تصریح کرد: در آن جشنواره موفق به کسب جایزه بازیگر مرد و کاندید کارگردانی شدیم و پس از این موفقیت تصمیم گرفتیم اثر را برای اجرای صحنه ایی آماده کنیم.

توکلی نسب، از اجرای این نمایش در تماشاخانه ارجمند را همزمان با چهلمین روز درگذشت مرحوم استاد انوشیروان ارجمند، ابراز خرسندی کرد و گفت: با وجود اینکه از آذر ماه سال گذشته تمرین نمایش ماه در مرداب را شروع کردیم اما به علت فشردگی اجراها و برنامه سالن‌های مختلف تئاتر در مشهد، نتوانستیم آن را اجرا کنیم و پس از کلید خوردن ساخت این تماشاخانه در شهریور ماه امسال و افتتاحیه آن در ماه گذشته، قرار شد اجرای این اثر در این تماشاخانه رقم بخورد.

کارگردان نمایش درخصوص استنباط خود ازنام انتخاب شده برای این نمایشنامه اظهار کرد: علت انتخاب نام «ماه در مرداب» برای این اثر، در حقیقت هوشمندی نویسنده است که توانسته از ماه به عنوان مظهر زیبایی و مرداب نشانه زشتی استفاده کند و زندگی را که می‌تواند چهره زیبایی همچون ماه داشته باشد، روزگاری روایت کند که تماشاگر به آشفته بودن خانواده و زندگی آنها پی ببرد.

وی گفت: جذابیت قصه این اثر، نداشتن پرداخت عمیق به هر کدام از اتفاقات زندگی یک خانواده آشفته است.

کارگردان و بازیگر نمایش «ماه در مرداب» با اشاره به حضور بازیگر پیشکسوت حسین طاهری و بازیگران با تجربه همچون جلال کریم زاده و سمیه قائمی در اجرای صحنه‌ای افزود: این نمایش در جشنواره دانشجویی منطقه 9 دانشگاه آزاد اسلامی که در بیرجند برگزار شد نیز موفق به کسب مقام‌های مختلف شد.

وی تاکید کرد:  جذابیت قصه این اثر، عدم پرداخت عمیق به هر کدام از اتفاقات زندگی یک خانواده آشفته است و این در حالی است که انسان‌ها در زندگی خود، روزانه با قصه‌هایی مواجه می‌شوند که عمق ندارند و اگر هر کدام از اتفاقات و قصه‌های پیش روی خود را دنبال کنند از زندگی واقعی هیچ متوجه نمی‌شوند.

کارگردان نمایش ماه در مرداب اضافه کرد: از جذابیت‌های دیگر این نمایشنامه می‌توان به راحت بودن قصه، جذاب بودن دیالوگ‌ها و قصه دردناک آن اشاره کرد.

در ادامه، بازیگر پیشکسوت نمایش "ماه در مرداب "با بیان اینکه همکاری با جوانان در یک اثر نمایشی را بسیار دوست دارم، افزود: برایم سن و سال کارگردان در انتخاب نقش و حضور در یک اثر نمایشی مهم نیست به‌ویژه وقتی یک هنرمند پیشکسوت با جوانان همکاری می‌کند، بازی بهتر و به‌روزتری را نیز اجرا می‌کند.

حسین طاهری تأکید کرد: خوشبختانه مردم امروز جامعه، به علت استفاده از امکانات به روز شده رسانه‌ای همچون اینترنت از هنرمندان جلوترند و مفهوم نمایش‌ها را بسیار خوب متوجه می‌شوند و پرسیدن سوالات مختلف از هنرمندان از سوی تماشاگران نمونه این ادعاست.

وی تصریح کرد:از ویژگیهای خوب این نمایشنامه بازیگر محور بودن آن است که امکان حضور وبازی را برای همه بازیگران فراهم می سازد.

*رونمایی ازپوستر"ماه در مرداب"با حضورپیشکسوتان تاتر

دراجرای نخست تاتر"ماه در مرداب" که با حضور پیشکسوتان تاتر واهالی رسانه صورت گرفت با حضور اساتید تیمور قهرمان ودکتر علی لطفی مقدم از پوستر این نمایش رونمای شد.

گفتنی است در اجرای شب گذشته پیشکسوتانی دیگرهمچون احمد رضا قوچانی،احمد علوی،علیرضا سوزنچی،فریده آگاه نیز حضور داشتند که به یادگارامضای انان نیز ثبت گردید.

*یادبود مرحوم ارجمند دراجرای اول"ماه درمرداب"

به دلیل همزمانی آغاز اجرای نمایش ماه درمرداب با چهلمین روز درگذشت مرحوم انوشیروان ارجمند،شب گذشت برنامه ویژه ای در پایان اجرای نمایش با حضور پیشکسوتان تاتر استان برگزار شد.

در این برنامه در ابتدا استاد تیمور قهرمان با قرائت شعری یاد آن مرحوم را گرامی داشت وسپس در ارتباطی تلفنی"بهار ارجمند" اظهار کرد: کاش در این لحظه در مشهد و در تماشاخانه‌ای بودم که به نام پدرم نامگذاری شده و همزمان با چهلمین روز درگذشت وی، نمایش ماه در مرداب نیز اجرای اول خود را سپری کرده است.

وی با بیان اینکه قطعاً روح پدرم در این تماشاخانه و در میان هنرمندان پیشکسوت حضور دارد، افزود: پدرم به عنوان مرشدی برایم بود که ناباورانه ما را تنها گذاشت و منتظر لحظه‌ای می‌مانم که بتوانم دوباره وی را ببینم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.