عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: در صورت عدم شفاف‌سازی واگذاری سهام عدالت به بورس تا پایان سال جاری تحقیق و تفحص از سهام عدالت در سال ۹۴ آغاز می‌شود.

آغاز تحقیق و تفحص از سهام عدالت در سال ۹۴
 
 

 

سید سعید زمانیان دهکردی در گفت‌وگو با خانه ملت با انتقاد از عدم تحقق وعده‌های دولت دهم در بحث سهام عدالت گفت: این طرح به‌ منظور کمک به اقشار آسیب پذیر جامعه و کسانی که توانایی خرید یا سرمایه گذاری در بخش‌های صنعتی،کشاورزی و پروژه‌های بزرگ را نداشتند اجرا شد.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:متاسفانه این طرح در شکل کار و اجرا با مشکل روبرو شد به‌طوری‌که خوب مدیریت و عمل نشد این در حالی است که می‌توانست سهام عدالت به بورس واگذار شود.

وی بیان کرد: در اجرای سهام عدالت موازی کاری شد و تشکل‌هایی شکل گرفت که موجب شد تا درآمدهای حاصل از این طرح بجای پرداخت به مردم صرف پرداخت حقوق و مزایای تشکیلاتی شود.

زمانیان دهکردی با انتقاد از عدم شفاف‌سازی در بحث سهام عدالت گفت: مشخص نیست سهام عدالت به چه شکلی است،چقدر سود دارد و چه مقدار از بدهی‌های دولت بابت خرید سهام شرکت‌ها باقی مانده است و کسانی که بحث سهام عدالت را در سطح کلان پیگیری می‌کنند آمار دقیقی را در این زمینه ارائه نمی‌کنند.     

وی افزود:سود حاصل از سهام عدالت که بایستی به مردم پرداخت می‌شده مشخص نیست کجار رفته است که این علامت سؤال بزرگی است که باید پیگیری شود.

عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره تقدیم طرح تحقیق و تفحص از سهام عدالت به هیئت رئیسه در سال گذشته گفت:امضاکنندگان این طرح تاکید و بسیاری بر اجرای این طرح داشتند اما قرار شد شفاف‌سازی در خصوص سهام عدالت صورت بگیرد اما مشکلی که در حال حاضر وجود دارد سهام عدالت در استان‌ها به‌صورت پراکنده است.

وی ادامه داد:هیچکدام از تشکیلات سهام عدالت در استان‌ها مستقل نیستند و درآمدهای مختلفی دارند که مشخص نیست در کجا هزینه کردند که باید در این رابطه تجمیع و جمع‌بندی سپس موردتحقیق و تفحص قرار بگیرد.

زمانیان دهکردی در خصوص عدم پرداخت سود سهام عدالت به مردم گفت:این اعتقاد وجود دارد که در بسیاری از جاها سود پرداخت‌ نشده و این در حالی است که بدهی دولت پرداخت‌ شده اما به علت عدم شفافیت در بحث حسابداری،میزان مطالبات مردم مشخص نیست.

وی ابراز کرد:تنها راه پرداخت بدهی دولت به مردم در سهام عدالت شفاف‌سازی در خصوص این طرح و حسابرسی جامع و اجرای تحقیق تفحص است همچنین باید مسئولین سهام عدالت میزان بدهی دولت و سرمایه این سهام را مشخص کنند.

عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ازآنجا که قرار شد سهام عدالت به بورس واگذار شود طرح تحقیق و تفحص متوقف شد در صورت عدم شفاف‌سازی و واگذاری به بورس تحقیق و تفحص از سهام عدالت در سال ۹۴ آغاز می‌شود./

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.