عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی از اخبار نگران کنند از تعدیل و جابه جایی نیروها در سازمان هوافضای وزارت دفاع خبر داد.

اخبار نگران کننده از سازمان هوافضا/ از تعدیل نیرو تاواگذاری پروژه ها

حسین طلا در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: پس از انحلال سازمان فضایی ایران توسط دولت، اخبار نگران کننده ای از تعدیل و جابه جایی نیروها و واگذاری پروژه ها در سازمان هوافضای وزارت دفاع دریافت کرده ایم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این متخصصان با مشکلات فراوان در سازمان هوافضا دور هم جمع شده و هماهنگ شدند بنابر این بر هم زدن این تیم تحقیقاتی کار اشتباهی است.

وی با تاکید بر لزوم پیگیری این موضوع در مجلس گفت: نگاه بد بینانه این است که نیت هایی در دولت برای کاهش سرعت پیشرفت وجود دارد و همین اراده درصدد تعطیلی این سازمان است.

طلا گفت: نگاه خوش بینانه این است که دولت به خاطر کسری بودجه اقدام به تعدیل نیرو و واگذاری پروژه های این بخش کرده که نمایندگان در بررسی لایحه بودجه مشکل این سازمان را بر طرف خواهند کرد.

سخنگوی مجمع نمایندگان تهران اظهار داشت: در صورت ادامه این روند و افزایش دامنه آن نمایندگان وارد موضوع خواهند شد و وزیر دفاع برای پاسخگویی به مجلس فراخوانده می شود.

به گزارش مهر چندی پیش به دستور رئیس جمهور سازمان فضایی کشور منحل شد. این اقدام با استقبال رسانه ها و مقامات کشور های خارجی به ویژه آمریکا رو به رو شد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امین بیجاری IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
    0 1
    آقای دکتر طلا ابتدا باید ساختار اداری سازمان فضایی را بشناسد وتفکیک آن سازمان را با سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع را بداند و پس از بررسی کارشناسی دقیق از افراد مورد وثوق آن وقت نظر دلسوزانه ارائه دهد.بند ه بعنوان یک مطلع در این موضوع به صراحت عرض می نمایم این اقدام دولت بسیار درست وبموقع و پرهیز از اسراف در این شرایط رکود اقتصادی می باشد, سازمان فضایی که زیر نظر نهاد ریاست جمهوری است بجز پژوهشگاه فضایی مابقی غیر ضروری است که با این تفکیک منطقی و صحیح دولت ان شااالله منابع وودجه های صرفه جویی شده به سازمان صنایع هوافضا و دانشگا ههای مرتبط در حوزه ساخت ماهواره تخصیص یابد.آقای طلا اگر واقعاً به اعتلای نظام بدون وابسیتگی وگرایشد جناحی می اندیشد باید تحقیق بیشتری انجام داده و منطقی وعلمی نظر دهد.
  • سرباز رهبر IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
    1 0
    آقای بیجاری خواهشا" الکی نطر ندهید. بنده کارمند سازمان هوافضا هستم. هوافضا. هوافضا . متوجه شدید؟ شما ندانسته نطر ندهید.