قدس آنلاین-ایلام-غلامرضا محمدمرادی: فرمانده انتظامي استان ايلام گفت: رعايت حقوق شهروندي اساس مأموريت هاي نيروي انتظامي است.

رعايت حقوق شهروندي؛ اساس مأموريت هاي نيروي انتظامي ايلام

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، سردار علي دولتي در جمع کارکنان پليس اين استان با بیان اینکه رعايت حقوق شهروندي و حفظ کرامت ارباب رجوع، شاخصه راهبردي پليس جامعه محور است، اظهار داشت: اقتدار پليس با توسل به زور به دست نمي آيد.

وي با بیان اینکه ولايت مداري، صبر و بردباري، پاسخگويي، رسيدگي بموقع به مسائل و مشکلات مردم از مهمترين ويژگي هاي اخلاقي پليس جامعه اسلامي است، افزود: با برخورداری از اين ويژگي های حسنه است که مي توان در خدمت به مردم موفق عمل کرد.

فرمانده انتظامي استان ايلام با اشاره به اینکه پلیس خود را خدمتگزار مردم می داند، بیان داشت: پليس به عنوان شاخص ترين مصداق و خط مقدم ارتباط با مردم، وظيفه تأمين نظم و امنيت شهروندان را به عنوان يکي از مهمترين مصاديق حقوق شهروندي بر عهده دارد.

سردار علی دولتی با بیان اينکه نيروي انتظامي، نيرويي مردمي است، یادآور شد: پليس قبل از انقلاب صرفاً بر اساس زور عمل مي‌کرد ليکن پليس بعد از انقلاب امين مردم و ولايي است و افتخار مي‌کنيم در سازماني کار مي‌کنيم که باب شهادت همواره باز است.

وی با اشاره به اینکه امروز نيروي انتظامي يک نيروي اجتماعي محور و سرمايه آن اعتماد مردم است، خاطرنشان ساخت: هدف ناجا در ايجاد امنيت اجتماعي جلب اعتماد مردم است که از طريق سهيم شدن مردم در تأمين امنيت حاصل مي شود.

این مقام ارشد انتظامی استان با تاکيد بر اينکه اقتدار قدرتي مبتني بر قانون و مشروعيت است، تصریح کرد: سرمايه اجتماعي، اساس اقتدار پليس است.

سردار علی دولتي با بيان اينکه نيروي انتظامي در برقراري امنيت نقش مهمي دارد، تأکید کرد: تأمين امنيت در جامعه با مشارکت مردم رقم مي‌خورد و خوشبختانه مردم تعامل بسيار خوبي با پليس دارند.

وی مهم‌ترين رويکرد پليس براي تأمين امنيت را پيشگيري عنوان کرد و بیان داشت: پليس رعايت حقوق شهروندي را سرلوحه کار خود قرار داده است.

فرمانده انتظامی استان ایلام با بيان اينكه اعتمادسازي موجب افزايش مشارکت مردم مي‌شود، افزود: اگر مردم نيروي انتظامي را يک سازمان کار آمد و معتقد به مشارکت اجتماعي ندانند و براي خودشان سهم و نقشي قائل نباشند، طبيعي است که در فرآيند امنيت، خودشان را بي‌نياز از مشارکت در اين زمينه مي‌دانند.

سردار علی دولتی یادآور شد: افزايش آگاهي‌هاي مردم که نيروي انتظامي آن را در رويکرد جامعه محورخود به صورت جدي پيگيري مي‌کند، باعث پيشگيري از وقوع جرائم خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.