قدس آنلاین: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف‌آباد گفت: ما در سال جاری متعهد شده‌ایم که تمام موقوفات غیر‌متصرفی شهرستان نجف‌آباد را وارد سامانه جامع موقوفات استان اصفهان کنیم.

ثبت تمام موقوفات نجف‌آباد در‌ سامانه جامع موقوفات اصفهان

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان ، حجت‌الاسلام علی کریمی با بیان اینکه شهرستان نجف آباد بالاترین ظرفیت را در راستای جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی روی اراضی موقوفات دارد، اظهار کرد: زمین ها و اراضی موقوفه آماده و مستعد و ظرفیت فوق‌العاده‌ای برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی هستند.

وی با بیان اینکه امسال پس از 10 سال توانستیم احکامی که به نفع موقوفات صادره شده بود و اجرایی نشده بودند را اجرایی کنیم، اضافه کرد: اجرای این احکام به عنوان اقدام مؤثری در راستای احیای موقوفات تلقی می‌شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف آباد با اشاره یکی از اقدامات اجرایی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف‌آباد در سال جاری تصریح کرد: ما در سال جاری متعهد شده‌ایم که تمام موقوفات غیر‌متصرفی شهرستان نجف‌آباد را وارد سامانه جامع موقوفات استان اصفهان کنیم.
وی با اشاره به یکی از تعهدات این اداره ادامه داد: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف‌آباد متعهد شده است که تا پایان سال جاری بیش از 50 درصد پیش‌بینی درآمد‌‌های محقق شده شهرستان را وصول کند.
کریمی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی اجرا شده توسط این اداره تاکید کرد: برگزاری مرحله شهرستانی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم در رشته‌های ترتیل، قرائت، حفظ، اذان، تواشیح و فرا‌خوانی در میان متقاضیان یکی از مهم‌ترین اقدامات این اداره در حوزه مباحث فرهنگی بوده است.
وی افزود: حفظ قرآن در رشته‌های یک جزء، نیم جزء، پنج جزء، 10 جزء، 20 جزء و حفظ کل در مقطع شکوفه‌ها به عنوان افراد زیر 16 سال و در مقطع بزرگسالان به عنوان افراد بالای 16 سال برگزار شد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف آباد با بیان اینکه مرحله شهرستانی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم در روز 29 آبان ماه سال جاری در شهرستان نجف‌آباد برگزار شده است، گفت: در مجموع 10 هزار نفر در سطح شهرستان نجف‌آباد در سایت اوقاف و امور خیریه ثبت‌نام کرده بودند که 3 هزار و 500 نفر از این افراد در این مسابقات شرکت کردند.
وی با تاکید بر اینکه حدود 600 نفر از شرکت‌کنندگان در این مسابقات از آقایان و حدود 2هزار و 500 نفر از این افراد نیز از بانوان بودند، اظهار کرد: طرح ویژه‌ای در راستای حفظ قرآن کریم با عنوان طرح ملی حفظ قرآن کریم از سال 1391 تاکنون در این شهرستان اجرا شده است.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.