قدس آنلاین: مستند 50 دقیقه ای از آیین ها و معماری حمام رهنان از آذرماه سال جاری شروع به ساخت شده است.

مستند موزه حمام رهنان وارد مرحله تدوین شد

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان ، رییس موزه حمام رهنان در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه حمام ها زندگی اجتماعی قدیم را بسیار روشن و بی پرده به تصویر می کشند، بیان کرد: آیین های متعددی در این حمام انجام می شده است که این مستند هم با محوریت به تصویر کشیدن این آیین ها در حال ساخت است.
سید رضا منجمی با بیان اینکه ساخت این مستند از آذر ماه سال جاری آغاز شده است، گفت: مصاحبه هایی در رابطه با حمام از افراد محل، اعضای شواری اسلامی شهر، معماران و مرمت کاران در این مستند 50 دقیقه ای گنجانده شده است.
وی افزود: در این مستند به جنبه های مختلف حمام رهنان از جمله معماری خاص و منحصر به فرد، تاریخچه، آداب و رسوم آن پرداخته می شود.
منجمی از پایان تصویربرداری مستند خبرداد و گفت: مستند 50 دقیقه موزه حمام رهنان در حال تدوین است که پس از پایان آن به صورت لوح فشرده به عنوان محصولات سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری به فروش می رسد.
رییس موزه حمام رهنان ادامه داد: این مستند به زبان های عربی و انگلیسی ترجمه می شود و طبق تعاملات صورت گرفته با شبکه مستند، در این شبکه پخش خواهد شد.
وی همچنین خاطرنشان کرد: با افزودن مجسمه، نورپردازی و بروشورها در حال آماده سازی حمام به شکل موزه امروزی هستیم.
موزه حمام رهنان اصفهان با مساحت هزار و 500 متر به دوره زندیه و 300 سال پیش باز میگردد که معماری شبستان این اثر تاریخی با 16 ستون مزین به گچ بریها ونقوش گل ، مرغ وبوته درکشور بی نظیر است.
در حمام رهنان 20 آئین مختلف از جمله خلعت پوشی برای داماد، خلعت پوشی بزرگان حکومتی و گرد هم آمدن افراد محل در این مکان انجام می شده است.
علاقه مندان برای بازدید همه روزه به جز روزهای جمعه از ساعت 8 صبح تا 17 بعد ازظهر می توانند به موزه حمام رهنان مراجعه کنند.
 

 

 

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.