قدس آنلاین یزد - با حضور قائم مقام وزیر راه و شهرسازی دو هزار و 71 واحد مسکن مهر استان یزد به بهره برداری رسید.

تامین مسکن برای قشرهای کم درآمد از مهمترین دغدغه های دولت می باشد

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، احمد اصغری مهرآبادی تامین مسکن برای قشرهای کم درآمد را از مهمترین دغدغه های دولت ها برشمرد و اظهارداشت : این امر در دستور کار دولت یازدهم است و رییس جمهوری نیز بر رفع مشکل واحدهای مسکن مهر و اتمام هرچه سریع تر آنها تاکید دارند.

وی بیان اینکه در مجموع از ابتدای انقلاب چهار میلیون و 300هزار واحد بر اساس قوانین مصوب ساخته و تحویل مردم شده است، افزود: دیدگاه نظام جمهوری اسلامی به سمت افراد کم درآمد و مستضعف جامعه و شاد کردن مردم است.

مهرآبادی با اشاره به اینکه هر طرحی محاسن و معایب خاص خودش را دارد، تصریح کرد: با توجه به اینکه بر اساس سرشماری سال 1385، 17.5میلیون خانوار در کشور داشتیم که 16میلیون آنها صاحب مسکن بودند و 1.5میلیون نیز بدون مسکن ، طرح مسکن مهر بر اساس قانون ساماندهی تولید و عرضه زمین پیشنهاد شد.

وی درباره وضعت مسکن مهر کشور اظهار داشت : در آغاز اجرای این طرح بزرگ قرارداد ساخت 2میلیون و 300هزار واحد بسته شد که کار ساخت یک میلیون و 700هزار تمام شده و از این تعداد یک میلیون و 250هزار واحد آن تحویل مردم داده شده است.

این مسوول با اشاره برخی مشکلات برخی از واحدهای در حال ساخت افزود: هم اکنون 300 هزار واحد ساخته شده و آماده تحویل اما بدون خدمات زیرساخت است و تقاضا داریم دستگاههای مرتبط برای سرعت بخشیدن در تحویل آنها ما را کمک کنند تا این مشکل برطرف شود.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان ساخت : از مهرماه سال گذشته مشکلات را شناسایی کردیم و در آبان ماه 92، 350 هزار واحد مسکن مهر مشکل دار احصا شد که تا پایان دی ماه امسال مشکلات 23هزار واحد با پشتوانه تسهیلات بانکی و براساس برنامه ریزی حل شده و در حال پیگیری برای حل مشکلات 120هزار واحد باقیمانده هستیم.

مهرآبادی ادامه داد: تا پایان سال نیز 200هزار واحد جدید افتتاح می کنیم که در مرحله اول تا پایان اسفندماه در 25استان افتتاح طرح مسکن مهر خواهیم داشت و مرحله دوم از اردیبهشت تا پایان ماه رمضان و مرحله سوم از ابتدای هفته دولت خواهد بود.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری مبنی بر تسریع دراتمام این طرح بزرگ گفت: مسکن مهر طرح خوبی بوده که با اهداف خیرخواهانه شروع شد و قطعا 90 درصد واحدهای باقیمانده آن تا سال آینده به اتمام می رسد و تکمیل کار 10 درصد طرحها هم در سال 95 انجام می شود.

مهرآبادی درباره وضعیت مسکن مهر استان یزد نیز گفت: خوشبختانه استان های یزد تنها با داشتن هفت واحد مشکل دار و کیفیت بالا و نمای مناسب در کنار اردبیل و سمنان کمترین مشکلات را در حوزه مسکن مهر داشته اند و در این استان از مجموع 24هزار واحد مسکن مهر ساخته شده 17هزار واحد واگذار شده و هفت هزار واحد باقیمانده نیز تا پایان سال آینده افتتاح می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد با اشاره به اینکه واحدهای مسکن مهر امروز ، چهارمین مرحله افتتاح مسکن مهر این استان است ، گفت: این استان کمترین مشکل را در این حوزه داشته است.

غلامرضا رضایی افزود: هم اکنون نیز برای تکمیل خدمات و سایت های مورد نیز واحدهای مسکن مهر استان تعداد 16باب مسجد و 11باب مدرسه متعهد شده را در دستور کار داریم ضمن آنکه اراضی مراکز بهداشت و رفاهیات نیز آماده واگذاری برای ساخت است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.