قدس آنلاین- تبریز: شهردار تبریز در دیدار با دو هیئت خارجی از چین و کرواسی، در مورد ناوگان حمل و نقل ریلی شهر تبریز گفت: مدیریت شهری تبریز، راه‌اندازی تراموا را با در نظر داشتن استانداردها و شاخص‌های روز فنی و زیباشناسی لازم، هدف قرار داده‌ است.

تراموای تبریز به راه می افتد

 به گزارش قدس آنلاین از تبریز، صادق نجفی در دیدار با لوکا نینیچ، مدیر فروش و خدمات شرکت فناوری حمل‌ و‌ نقل کونچار کرواسی اظهار داشت: تجارب کارساز حمل و نقل ترکیبی در کرواسی و به ویژه در تراموای زاگرب، با توجه به ارتباطات مناسب دو طرف، می‌تواند نمونه ارزشمندی برای پروژه قطار شهری تبریز باشد.

وی با بیان اینکه شهرداری تبریز، چشم‌انداز وضعیت حمل‌ و‌ نقل ریلی را با راهبردهای مختلف اقتصادی مد نظر دارد، تصریح کرد: با رسیدن به توافق بیشتر، می‌توان به زمان‌بندی مدونی دست یافت که طبق آن، تامین منابع مالی از سوی مدیریت شهری تبریز و ریز مطالعات مورد نیاز از سوی طرف خارجی، پیگیری شود.

نجفی تاکید کرد: مدیریت شهری تبریز، راه‌اندازی تراموا را با در نظر داشتن استانداردها و شاخص‌های روز فنی و زیباشناسی لازم، هدف قرار داده‌ است و بر همین اساس، در روند تعاملات خارجی، فناوری‌های روز حمل‌ و نقل را بررسی و مقایسه می‌کند.

شهردار تبریز در این دیدار، ضمن بررسی نقشه‌های مسیرشناسی و پیشنهادهای فنی شرکت کوانچار، بر لزوم هماهنگی‌های آتی متخصصان این شرکت با کارشناسان حمل و نقل شهری تبریز تاکید کرد.

نینیچ، مدیر شرکت کونچار نیز در این دیدار، با بیان اینکه این هیئت فنی و کارشناسی، پیش از دیدار با شهردار تبریز، داده‌های اولیه فنی را در خصوص پروژه قطار سبک شهری مورد توجه قرار داده است، خاطرنشان کرد: بر اساس این مطالعات، از میان پیشنهادهای مختلف، مسیر «شمال به جنوب» تبریز می‌تواند اولویت مسیرهای تراموا باشد؛ این مسیر در آینده با اتصال به مسیر «غرب به شرق»، شهر تبریز را تحت پوشش قرار دهد.

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌ها و زیرساخت‌هایی که در شهر تبریز فراهم است، از نظر فنی، مانعی برای ایجاد تراموای در این شهر تصور نمی‌شود.

شهردار تبریز همچنین پیش از دیدار با هیئت کروات، با یک هیئت چینی نیز در مورد حمل و‌نقل ریلی شهر تبریز دیدار و گفتگو کرد.

نجفی در دیدار با لو چنگ، مدیر یکی از شرکت‌های مهندسی حمل‌ و نقل چین، تاکید کرد: به شرط اضافه شدن دو رام دیگر به مجموع واگن‌های قطار شهری تبریز، حاضریم منابع‌ مالی مقرر را در اسرع وقت، از طریق ال‌سی یا حتی پرداخت از طریق شبکه‌های بین بانکی انتقال دهد.

وی تاکید کرد: زمان، مهم‌ترین مولفه برنامه‌ها و پروژه‌های این‌چنینی است و از این روز، با توجه به تمهیداتی که در خصوص منابع مالی در نظر گرفته‌ایم، به هیچ عنوان حاضر نخواهیم بود این عنصر مهم را از دست بدهیم.

لو چنگ نیز در این دیدار، گفت: با توجه به سابقه همکاری مساعد، مانعی برای تدوام مشارکت دو طرف، وجود نخواهد داشت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.