عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اظهارات نایب‌ رئیس مجلس آلمان گفت: مسئولان امنیتی و سیاسی کشور تدابیری بیندیشند که موارد مشابه تکرار نشود و هیأت‌های سیاسی باید بدانند که باید در چارچوب پروتکل عمل کنند.

مسئولان اجازه تکرار اظهاراتی از نوع سخنان نایب‌ رئیس مجلس آلمان را ندهند

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز سه‌شنبه در تذکر شفاهی خود در صحن علنی خطاب به مسئولان امنیتی و خارجه کشور در مورد اظهارات نایب‌ رئیس مجلس آلمان که به کشورمان سفر کرده بود، اظهار داشت: وی در آلمان مسئولیت دارد، اما قانون را متوجه نمی‌شود.

وی افزود: مسئولان امنیتی و سیاسی باید با ارائه اطلاعات دقیق جوری عمل کنند که موارد مشابه تکرار نشود، همچنین هیأت‌های رسمی و سیاسی باید در چارچوب پروتکل عمل کنند.

کوثری با تأکید بر اینکه ما به کسی اجازه نمی‌دهیم تا در امور کشورمان دخالت کند، خاطرنشان کرد: از وزیر امور خارجه به طور جدی درخواست می‌شود نسبت به احضار سفیر آلمان و ارائه تذکرات لازم اقدام کند و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی هم قطعا نسبت به این موضوع حساس بوده و آن را پیگیری می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در تذکر دیگری تصریح کرد: به خود نایب‌ رئیس مجلس آلمان تذکر می‌دهم که گویی فراموش کرده است که در جنگ‌های اول و دوم چه جنایت‌هایی در کشور خود انجام داده‌اند و میلیون‌ها نفر را به خاک و خون کشیدند.

وی اضافه کرد: مردم دنیا فراموش نمی‌کنند که هیتلر و حامیان او چه جنایت‌هایی مرتکب شدند و آخرین مورد از جنایت‌های آلمان در جنگ 8 ساله علیه ایران بود که صدام را حمایت کردند و به حزب بعث سلاح‌هایی دادند که رزمندگان ما و هزاران نفر از مردم حلپچه به خاک و خون کشیده شدند و این از حافظه مردم ما پاک نمی‌شود.

کوثری همچنین یادآور شد: شما بدانید ما کوچک‌ترین اجازه‌ای به مسئولان کشورهای متخاصم با ایران نمی‌دهیم که در ایران بروند با کسانی که خودفروخته هستند، بنشینند و مذاکره کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.