سخنگوی جبهه پیروان درباره حکم دستگاه قضائی برای رحیمی گفت: قوه قضائیه در این پرونده صرف‌نظر از چهره و پیشینه اشخاص بررسی‌های خود را انجام داد و حکم صادر کرد و این نقطه قوت قوه قضائیه است.

امیدواریم آقای ظریف در مجلس پاسخ قانع کننده‌ای درباره پیاده‌روی با کری بدهد/ جبهه پیروان با آیت‌الله موحدی کرمانی دیدار می‌کند

به گزارش حوزه احزاب خبرگزاری فارس، سید کمال الدین سجادی سخنگوی جبهه پیروان در نشست خبری که صبح امروز در محل جامعه مهندسین برگزار شد، با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی اظهار داشت: پیام تاریخی و خلاقانه مقام معظم رهبری با ادبیاتی نرم و پرسشگر به جوانان اروپایی و آمریکای شمالی ارسال شد. البته روشنفکران و نخبگان فکری، فرهنگی و دینی و آزادگان غرب و جهان می‌توانند مخاطب پیام رهبر انقلاب باشند. موضوع کلیدی پیام مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی و آمریکای شمالی این بود که غربی‌ها با تحقیق ریشه‌های اسلام هراسی را پیدا کنند.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه پیام رهبر انقلاب به جوانان غربی در رسانه‌های مختلف همچون CNN و بلومبرگ انعکاس داشت، گفت: برخی روزنامه‌ها مانند گاردین در صفحات خود ستونی را به مقام معظم رهبری اختصاص داده‌اند ولی بعد از انتشار این پیام، خبری در این ستون منتشر نشد.

سجادی با بیان اینکه پیام رهبر انقلاب به جوانان غربی یادآور پیام امام خمینی(ره) به گورباچف بود، افزود: منتهی دولتمردان شوروی سابق از آن استقبال نکردند؛‌ لذا پیام رهبری به جوانان غربی می‌طلبد که نهادهای مسئول همانند صدا و سیما، وزارت امور خارجه، سفارت‌خانه‌ها و رایزن‌های فرهنگی که در خارج از کشور کار انجام می‌دهند، با جدیت تمام درباره این پیام اطلاع رسانی کنند.

وی در خصوص برنامه‌های جبهه پیروان گفت: جلسات شورای مرکزی جبهه پیروان همیشه برگزار می‌شود و فعالیت این جبهه تنها به انتخابات اختصاص ندارد؛ در فضای سیاسی کشور ما برای فعال تر شدن جبهه پیروان و اصولگرایان به انسجام و همگرایی اعتقاد دارد. اصولگرایان زیرساخت‌هایی مانند قانون اساسی، اعتقاد به اسلام و ولایت فقیه دارند که می‌تواند به انسجام و همگرایی کمک کند.

سجادی با اشاره به نقش گروه‌های مرجع گفت: گروه‌های مرجع جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز هستند؛ تجربه ثابت کرده است اصولگرایان زمانیکه از حمایت این دو جامعه استفاده کرده‌اند، در اهداف خود مفق بوده‌اند و مجلس نهم نیز حاصل تعامل اصولگرایان با جامعتین است و نمونه منفی آن انتخابات ریاست جمهوری بود.

وی با تأکید براینکه ما باید انسجام و همگرایی را افزایش دهیم، به جلسات حجت‌الاسلام تقوی اشاره کرد و افزود: در این زمینه اصدامات ارزشمندی آغاز شده است اما کافی نیست ضمن اینکه ما کار تبلیغاتی در ارتباط با مجلس را زودهنگام می‌دانیم، ولی این موضوع مانع از فعالیت درون سازمانی نیست.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره تشکیل کارگروهی در جبهه برای مطالعات امکان سنجی اظهار داشت: در جبهه کارگروهی با عضویت آقای بادامچیان، کوهکن و برخی اعضا تشکیل شده است که در حال جمع‌آوری اطلاعات از حوزه‌های انتخابیه است و مطالعات امکان سنجی را آغاز کرده است و اطلاعات لازم برای رسیدن به باور مشترک را جمع‌آوری می‌کند.

سجادی با اشاره به شهادت شهید الله‌دادی گفت: رژیم صهیونیستی با به شهادت رساندن سردار شهید الله‌دادی و جهاد مغنیه اشتباه استراتژیک مرتکب شد و چه خوب گفت دبیرکل حزب‌الله به رژیم صهیونیستی که "پناهگاهتان را آماده کنید."

وی تصریح کرد: این دو کلمه آرامش صهیونیست‌های ترسو را به هم زده است و جوابی که آنها دریافت خواهند کرد، پشیمان کننده خواهد بود.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در خصوص اهانت نشریه شارلی ابدو ابراز داشت: گروه‌های تروریستی همچون داعش محصول مشترک غرب، آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند و ما کار تروریستی را محکوم می‌کنیم. توهین به پیامبر اسلام (ص) توهین به همه پیامبران محسوب می‌شود.

سجادی یادآور شد: جبهه پیروان اقدام زشت و خبیثانه نشریه مبتذل شارلی ابدو را محکوم کرده و این کار را لکه ننگی بر آزادی غربی می‌داند چراکه آنها به نام آزادی بی اخلاقی انجام می‌دهند.

وی درباره مذاکرات هسته‌ای نیز گفت: جبهه پیروان معتقد است مذاکرات هسته‌ای باید با توجه به خطوط مد نظر مقام معظم رهبری به پیش رود و ما نیز از زحمات تیم مذاکره کننده قدردانی می‌کنیم. البته جبهه یک نقد مشفقانه دارد؛ در شرایطی که به وجود پیامبر(ص)‌توهین شده و برخی سیاستمداران ماکیاول صفت فرانسه همراه با رژیم صهیونیستی راهپیمایی کرده‌اند، چه ضرورتی داشت که وزیر خارجه ما به پاریس سفر کند و در ژنو با وزیر خارجه آمریکا که حامی نشریه مبتذل شارلی ابدو بوده است، پیاده‌روی کند؟

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با طرح این پرسش که آیا مخابره این خبر و تصویر پیاده روی به نفع ما بود و در نتیجه مذاکرات تأثیر داشت؟ گفت: امیدواریم آقای ظریف در مجلس پاسخ قانع کننده ای بدهند که دلمان آرام بگیرد چراکه این پیاده روی در شأن دولتی که رئیس جمهور آن لباس روحانیت به تن دارد و وزیر خارجه نبود.

وی با اشاره به انتخابات آینده افزود: اصلاح طلبان رسماً فعالیت انتخاباتی خود را آغاز کرده‌اند و بحث سرلیست را پیش کشیده‌اند و از اختلاف افکنی در جناح اصولگرایان دریغ نمی‌ورزند. مهمترین راهبرد ما کمک به ایجاد انسجام و همگرایی با سایر احزاب است و ما با جامعه روحانیت ارتباط ارگانیک و سنتی داریم و زمان مرحوم عسگراولادی نیز این ارتباط وجود داشت.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به دیدار جبهه پیروان با آیت‌الله یزدی رئیس جامعه مدرسین و مطرح شدن انسجام و وحدت در میان اصولگرایان در این دیدار گفت: ما در این زمینه با آیت‌الله موحدی کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز نیز دیدار خواهیم داشت.

سجادی گفت: جبهه پایداری با حزب مؤتلفه در راستای همگرایی جلسه داشته است و برخی احزاب نیز با جمعیت ایثارگران جلسه برگزار کرده‌اند و ما با احزاب همسو مانند حزب ایرانیان آقای رئوفیان نیز ارتباط داریم.

وی در پاسخ به این پرسش که انتخابات آینده چند قطبی است؟ افزود: انتخابات آینده 3 وجه دارد؛ اصولگرایان، اصلاح طلبان و مستقل‌ها. انتخابات آینده پرشور برگزار خواهد شد و اصولگرایان با تمام قوا وارد خواهند شد و اگر اصولگرایان به انسجام برسند، باز شبیه مجلس نهم را خواهیم داشت.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در پاسخ به این پرسش که با توجه به نزدیکی جبهه پایداری با برخی وزرای دولت یازدهم آیا با آنها ارتباطی خواهید داشت؟ اظهار داشت: جبهه پایداری از گروه‌های اصولگرا محسوب می‌شود و در زمان دولت قبل به این دولت گرایش‌هایی داشت، اما هم‌اکنون فاصله خود را با تیم دولت قبل حفظ کرده است.

سجادی ادامه داد: حزب موتلفه اسلامی که سابقه 50 سال فعالیت دارد با جبهه پایداری انقلاب اسلامی جلساتی را برگزار می‌کند و جبهه پیروان نیز اشتراکات زیادی با جبهه پایداری دارد.

وی با بیان اینکه جبهه پایداری یک ضلع اصولگرایان محسوب می‌شوند، یادآور شد: با توجه به فاصله گرفتن جبهه پایداری از دولت دهم ما با آنها ارتباط داریم و ائتلاف با پایداری دور از ذهن نیست و احتمالا با آنها لیست مشترک انتخاباتی نیز داشته باشیم. ما در انتخابات باید منافع حزبی را کمرنگ کرده و به منافع اصولگرایی بپردازیم و نباید مجلس بعدی به رقیب واگذار شود.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره در ارزیابی خود از جایگاه احمدی‌نژاد در میان اصولگرایان اظهار با تأکید براینکه ما هیچ ارتباطی با آقای احمدی‌نژاد نداشته، نداریم و نخواهیم داشت، اظهار داشت: زمانی هم که آقای احمدی نژاد رئیس‌جمهور بود، جزء منتقدان‌شان بودیم و در ارتباط با آقای مشایی نامه‌ مفصلی به وی نوشتیم.

سجادی با بیان اینکه آقای احمدی نژاد در کشور  زحماتی هم کشید، گفت: البته زمان آقای احمدی‌نژاد گذشته است و نظام دو دوره فرصت در اختیار او قرار داد و آقای احمدی‌نژاد هر کاری که می‌خواست می‌توانست انجام دهد.

وی با تأکید بر اینکه فعالیت‌های آقای احمدی‌نژاد از نظر جبهه خط امام و رهبری دیگر قابل بحث نیست، در پاسخ به این پرسش که آیا احمدی‌نژاد می‌تواند به نوعی خودش را به اصولگرایان تحمیل کند، تصریح کرد: قدرت کلمات خیلی زیاد است؛ چنانچه آقای روحانی از کلماتی همچون اعتدال، تدبیر، امید و نمادی مثل نماد کلید استفاده کرد که قدرت بسیج کردن دارند و می‌توانند آراء را جابجا کنند. آقای احمدی‌نژاد نیز زمانی از شعارهایی استفاده کرد و رفتارهایی بروز داد که باعث شد مردم توجه خاصی به وی داشته باشند و 8 سال فرصت به وی داده شد.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره وضعیت رحیمی یادآور شد:‌ در مورد پرونده آقای رحیمی یک نکته مثبت دیده می‌شود و آن این است که قوه قضائیه صرف‌نظر از چهره و پیشینه اشخاص بررسی‌های خود را انجام داده و حکم صادر می‌کند و این نقطه قوت قوه قضائیه است و ما نیز کار این قوه در مبارزه با تخلفات را تأیید می‌کنیم.

سجادی ادامه داد: این صحیح نیست که همه کاسه و کوزه‌ها در این پرونده سر اصولگرایان شکسته شود چرا که آن طرف هم پرونده کم ندارند و ما در موضوع فتنه نیز نمی‌گوییم همه اصلاح‌طلبان درگیر آن بودند، بلکه معتقدیم در موضوع فتنه بخشی از اصلاح‌طلبان درگیر بودند.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره رحیمی خاطرنشان کرد: من آقای رحیمی را نمی‌شناسم و هیچ وقت با او روبه‌رو نشدم و نمی‌دانم به لحاظ فردی و اعتقادی چگونه است اما کار قوه قضائیه را تأیید می‌کنم و متذکر می‌شوم که سوء استفاده از پرونده‌ها صحیح نیست و این موضوع مربوط به شخص است و ربطی به جناح و گروه ندارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.