معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: در راستای اجرای طرح تامین مالی در ۱۲ استان کشور یک هزار و ۷۰۰ گروه همیار با مدل‌های بانکداری پیوندی فعالیت می‌کنند.

۱۷۰۰ گروه همیار در ۱۲ استان کشور فعالیت می‌کنند

 حبیب‌الله مسعودی‌فرید امروز در نخستین جشنواره توانمندسازی‌های زنان سرپرست خانوار با اشاره به اینکه گروه‌های همیار یاد شده یک خط اعتباری ویژه 500از بانک کشاورزی دریافت کرده‌اند، اظهار داشت: 100 درصد وام‌های گرفته شده توسط یک هزار و 700 گروه همیار به بانک هدف برگردانده شده است.

وی از 2 برابر شدن مبلغ خط اعتباری ویژه ارائه شده از سوی بانک کشاورزی به گروه‌های همیار خبر داد و تصریح کرد: طرح تامین مالی خرد تا 4 ماه آینده به عنوان کاندید برترین طرح در بین 147 کشور که در زمینه توانمندسازی شغلی فعالیت می‌کنند در ایتالیا ارائه می‌شود.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از متنوع‌تر شدن طرح‌های اشتغال زنان سرپرست خانوار خبر داد و افزود: اجرای طرح تامین مالی خرد در 12 استان کشور یکی از اقدامات انجام شده در راستای تنوع بخشیدن به طرح‌های اشتغال زنان سرپرست خانوار است.

وی با بیان اینکه اشتغال و تحصیل اثربخشی زیادی نسبت به کسب‌ درآمد دارند، افزود: اشتغال یکی از مؤلفه‌های مهم مؤثر بر درآمد اشتغال و محیط شغلی است.

مسعودی‌فرید با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی کشور از چند سال اخیر رویکرد حمایتی خود را به رویکرد درآمدی تغییر داده است، خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی کشور با هدف دسترسی افراد تحت پوشش به فرصت مناسب، 8 شاخص را تعریف کرده است.

وی با بیان اینکه ارائه آموزش‌های لازم در مورد بازاریابی، نحوه ارتباط موثر با افراد و غیره با هدف نائل شدن زنان سرپرست خانوار تحت پوشش به شغل درآمدزا توسط بهزیستی انجام می‌شود، گفت: باید به منظور موفقیت در برنامه‌ها و طرح های اشتغال به سمت فعالیت‌هایی که ارزش افزوده بالا دارند برویم.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه 180 هزار زن سرپرست خانواده تحت پوشش بهزیستی در کشور وجود دارد، اظهار داشت: 40 تا 50  هزار نفر از زنان تحت پوشش بالای 50 تا 60 سال سن دارند.

وی از نحوه اجرای طرح تامین مالی خرد در 12 استان کشور ابراز رضایت کرد و افزود: امیدواریم مدل طرح مالی خرد در تمام کشور اجرایی شود.

مسعودی‌فرید با اشاره به اینکه در حال حاضر گروه‌های همیار زنان سرپرست خانوار در حوزه اشتغال فعالیت می‌کنند، گفت: در راستای اجرای طرح تامین مالی خرد در 12 استان کشور یک هزار و 700 گروه همیار با مدل‌های بانکداری پیوندی فعالیت می‌کنند.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.