ایالت بلوچستان پاکستان 54 پرونده تروریستی را برای رسیدگی به دادگاه‌های نظامی ارجاع داد که این اقدام پس از حمله مرگبار به مدرسه‌ای تحت کنترل ارتش پاکستان و کشته شدن 150 تن به ویژه کودکان صورت گرفت.

پاکستان 54 پرونده تروریستی را به دادگاه‌های نظامی ارجاع داد
به گزارش  ایسنا،به نوشته روزنامه داون چاپ پاکستان، "اکبر حسین دورانی"، مقام مسئول در ایالت بلوچستان پاکستان گفت: این پرونده‌ها شامل 19 مورد از افرادی است که به تحریک طالبان افغانستان مرتبط هستند. 18 مورد دیگر از این پرونده‌ها مربوط به افراد مرتبط با گروه شبه نظامی لشکر جنگوی و 17 مورد دیگر در ارتباط با "سپاه محمد" است.

یکی از کمیته‌های ایالتی بلوچستان که مسئول اجرای برنامه اقدام ملی علیه تروریسم است، قرار است این پرونده‌ها را به دولت فدرال برای تصمیم نهایی ارائه کند. با این حال تمامی این 54 پرونده به دادگاه‌های نظامی ارجاع شده است.

پیشتر دولت فدرال پاکستان تصمیم گرفته بود تا نیمی از این پرونده‌ها را برای رسیدگی به دادگاه‌های نظامی ارجاع دهد. ارتش پاکستان 9 دادگاه نظامی را در کشور و برای سرعت بخشیدن به محاکمه تروریست‌ها در حمله مرگبار نهم ژانویه تشکیل داده است.

تصمیم برای تشکیل این دادگاه‌های نظامی پس از آن توسط احزاب سیاسی پاکستان اتخاذ شد که فشارها بر دولت اسلام آباد و ارتش برای رسیدگی به حمله مرگبار به مدرسه نظامی در پیشاور پاکستان افزایش یافت.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.