رسانه ها و مسؤولان عراقی جزییاتی را درباره حادثه تیراندازی به هواپیمای اماراتی در این کشور، فاش کردند.

جزئیات حمله به هواپیمای اماراتی در بغداد

به گزارش  العالم، منبعی در وزارت حمل و نقل عراق، اعلام کرد: یک فروند هواپیمای شرکت "فلای دبی" امارات، در ساعت 16:45 دوشنبه (به وقت بغداد)، هنگام فرود در باند فرودگاه بین المللی بغداد، هدف تیراندازی قرار گرفت.
شبکه عراقی سومریه نیوز به نقل از این منبع افزود: خوشبختانه هیچ یک از مسافران آسیب ندیدند و هواپیما، سالم به زمین نشست. 
بر اساس این گزراش، منبع تیراندازی، خارج از فرودگاه بود و نهادهای امنیتی، در حال بررسی جزییات مربوط به این تیراندازی هستند.
وی تاکید کرد که سازمان هواپیمایی عراق، به منظور جلوگیری از تکرار چنین حوادثی، تدابیری ویژه اتخاذ کرد تا فرود هواپیماها در فرودگاه بغداد، به روال طبیعی، ادامه یابد.
این منبع، درباره علت فرودِ این هواپیما در منطقه التاجی گفت: به سبب وزش شدید باد، هواپیما نتوانست در مسیر مشخص شده، فرود بیاید و ناچار شد در منطقه التاجی و ابو غریب فرود بیاید. با این حال، سه فروند از هواپیماهای ایرانی، صبح امروز در فرودگاه بین المللی بغداد فرود آمدند و تمام پروازهای هواپیماهای عراقی براساس جدولِ از پیش تعیین شده، صورت گرفت.

* مجروح شدن یکی از مسافران هواپیمای اماراتی

"سعد الحدیثی" سخنگوی دفتر حیدرالعبادی هم اعلام کرد که تیراندازی به هواپیمای اماراتی به دلیل تغییر مسیر هواپیما صورت گرفت.
وی خاطرنشان کرد که به دلیل وزش شدید باد، خلبان هواپیمای اماراتی مجبور به تغییر مسیر هواپیما شد.
الحدیثی اظهار داشت که این امر موجب شد هواپیما به زمین نزدیک شود.
الحدیثی خاطرنشان کرد که 3 گلوله به هواپیما اصابت کرد، که درنتیجه آن یکی از سرنشینان هواپیما از ناحیه ساق پا دچار جراحت جزئی شد.
وی با این حال تأکید کرد که این گونه حوادث در جریان پروازها یک در هزار اتفاق می افتد که آن هم به دلیل شرایط استثنایی صورت گرفت.
سخنگوی دفتر نخست وزیر عراق خاطرنشان کرد که تهدید امنیت فرودگاه از لحاظ عملی غیرممکن است.
وی اظهار داشت که دولت عراق امیدوار است که این حادثه که در نتیجه شرایط استثنایی هوایی به وقوع پیوست، دلیلی بری تعلیق ویا توقف پروازهای هیچ شرکت و یا کشوری به عراق نشود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.