قدس آنلاین:سرپرست تامین اجتماعی خراسان شمالی گفت: تامین اجتماعی استان در مجموع بیش از ۶۸ میلیارد تومان مطالبات معوق از کارفرمایان حقیقی و حقوقی دارد.

۶۸ میلیارد تومان، مطالبات معوق تأمین اجتماعی خراسان شمالی از کارفرمایان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بجنورد، سید احمد سیدی، در جمع خبرنگاران، افزود:  بیشترین این مطالبات مربوط به شهرستان بجنورد با بیش از 45 میلیارد و 600 میلیون تومان است.

سیدی افزود: بیشترین بدهکاری با 138 میلیارد ریال مربوط به شهرداری بجنورد تا پایان سال گذشته است، که به منظور پرداخت این بدهکاری،موافقت اصولی برای تهاتر 98 قطعه زمین انجام شده است.

وی افزود: در گذشته نیز تامین اجتماعی بابت مطالباتش از شهرداری بجنورد بازار زمین بازار روز را با تصویب شورای شهر دریافت کرد که برای ساخت ساختمان اداری سازماندهی شد.
وی ادامه داد: هر یک از شهرستان‌های شیروان 140 میلیارد ریال،اسفراین 525 میلیارد ریال،جاجرم 39 میلیارد ریال و مانه و سملقان نیز 9 میلیارد ریال و 700 میلیون ریال به سازمان تامین اجتماعی استان بدهکار هستند.

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی خراسان شمالی آلومینای جاجرم، الیاف و کارخانه قند شیروان را دیگر بدهکاران به تامین اجتماعی عنوان کرد.
سیدی همچنین افزود: یکی از سرمایه گذاران بخش خصوصی که پروژه موسوم به هماک را در حال ساخت دارد حدود هفت میلیارد و 250 میلیون ریال بابت بیمه کارگران ساختمانی به تامین اجتماعی بدهکار است.

وی گفت: پرداخت نشدن بموقع مطالبات تامین اجتماعی استان از کارفرماها نیز باعث شده تا این دستگاه نتواند بخوبی به وظایفش عمل کند.
***104 هزار نفر بیمه شدگان تامین اجتماعی

سیدی، آمار بیمه شدگان تأمین اجتماعی در استان را 104 هزار نفر عنوان کرد که با احتساب افراد تبعی و خانواده شامل 312 هزار نفر است.

وی با اشاره به تحت پوشش بودن بیش از 38 درصد جمعیت استان در این سازمان، تصریح کرد: 75 درصد جمعیت شهری استان تحت پوشش این سازمان هستند.

سیدی، خاطرنشان کرد: همچنین تعداد 10 هزار و 209 مستمری بگیر و بازنشسته و از کار افتاده نیز به صورت ماهیانه از سازمان حقوق دریافت می کنند.

وی میزان پرداخت مستمری از کارافتادگی و بازماندگی در سال جاری را 27 میلیارد و 205 میلیون تومان ذکر کرد و اظهار داشت: مبلغ 45 میلیارد و 600 میلیون تومان مستمری بازنشستگی و دو میلیارد و 900 میلیون تومان کمک های کوتاه مدت نیز پرداخت شده است.

سرپرست تامین اجتماعی خراسان شمالی یادآور شد: از سهمیه 10 هزار و 663 نفری بیمه کارگران ساختمانی استان تا پایان سال 92 نیز 10 هزار و 257 نفر تایید شده و سهمیه سال 93 نیز به دلیل عدم ابلاغ 20 درصد سهمیه دولت، هنوز اختصاص نیافته است.

وی متذکر شد: تعداد 5 هزار و 861  نفر از بیمه قالیبافان نیز تا پایان سال 92 جذب شده و سال 93 نیز به همان دلیل عدم ابلاغ 20 درصد سهمیه دولت هنوز اختصاص نیافته است.

***راه اندازی طرح زایشگاه دوستدار مادر

مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان شمالی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه طرح زایشگاه دوستدار مادر در برخی از استان‌های کشور به اجرا در آمده است گفت: این بخش همزمان با دهه فجر در بیمارستان تأمین اجتماعی بجنورد افتتاح می‌شود.

داریوش یزدانی اظهار داشت: بیمارستان تأمین اجتماعی مرکز خراسان شمالی سومین استانی بوده که این طرح در آن اجرا می‌شود.

وی ارائه خدمات زایمان بدون درد به زنان باردار را در این زایشگاه برشمرد و گفت: اکنون تمام امکانات لازم برای راه‌اندازی زایشگاه دوستدار مادر در مرکز خراسان شمالی فراهم شده است.

*** مجوز 8 دستگاه آمبولانس

وی در بخش دیگری یکی از مهم‌ترین رویکردها و برنامه‌های تأمین اجتماعی برای بیمارستان و درمانگاه‌های سطح استان زیر پوشش این سازمان را تجهیز آمبولانس برشمرد.

یزدانی بیان داشت: به همین منظور مجوز به کارگیری هشت دستگاه آمبولانس در سیستم بیمارستان و درمانگاه‌های تأمین اجتماعی سطح استان خراسان شمالی گرفته شده است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان شمالی گفت: البته برخی از این آمبولانس‌های تأمین اجتماعی جایگزین آمبولانس‌های فرسوده خواهند شد.

به گفته وی این خودروهای امدادی از نوع جدید و پیشرفته خواهد بود که به بیماران خدمات خواهد داد.

وی افزود: در شرایط فعلی خدمات درمانی به بیماران تحت پوشش در بخش تخصصی ارتوپدی، چشم، گوش، حلق و بینی ارایه می شود و 13 پزشک متخصص از جمله یک دارو ساز و سه دندانپزشک برای تامین نیرو برای این حوزه های تخصصی پس از اتمام مراحل گزینش به کار گرفته می شوند.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.