معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با اشاره به جلسه اخیر شورای عالی اداری درباره سازمان فضایی کشور گفت: مرکز ملی فضایی در کشور ایجاد می‌شود.

ایجاد مرکز ملی فضایی در کشور + تشریح جزئیات راه‌اندازی این مرکز

وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با تسنیم، در خصوص تصمیم اخیر دولت درباره سازمان فضایی، گفت: در دولت قبل مجموعه‌ای از پژوهشگاه‌ها و پژوهشکده‌هایی که در وزارت ارتباطات، وزارت علوم و حتی جهاد کشاورزی در زمینه فعالیت‌های فضایی فعالیت می‌کردند، تجمیع شده بودند.

وی افزود: نتیجه حاصل از ارزیابی این تجمیع این بود که این مراکز باید به ساختار سابق خود بازگردند تا چالا‌ک‌تر، فعال‌تر و توانمندتر عمل کنند، زیرا برخی از این پژوهشکده‌ها حتی کار مشخصی هم نداشتند و اعضای هیئت علمی آنها از اینکه فعالیت علمی‌شان در حال کاهش بود، گلایه داشتند.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم اضافه کرد: خوشبختانه نگاه دولت نیز به این سمت رفت که فعالیت این واحد‌ها به حالت سابق بازگردد و در جلسه اخیر شورای عالی اداری توافقات این مسئله صورت گرفت.

احمدی درباره ابلاغیه این دستور از دولت به وزارت علوم، گفت: این موضوع در آخرین جلسه شورای عالی اداری بررسی شد، اما هنوز جزئیات آن به ما ابلاغ نشده، اما کلیات آن به توافق اعضای شورای عالی اداری رسیده است.

وی درباره وظایف معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در این زمینه، گفت: در مصوبه‌ای که در این زمینه با امضای رئیس‌جمهور ابلاغ شده، سیاست این است که یک مرکز ملی فضایی وجود داشته باشد و جنبه سیاست‌گذاری و نظارت را داشته باشد.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت: بر این اساس مجموعه‌های ذی‌ربط وظایف خود را انجام می‌دهند و معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری نیز در جایگاه ستادی فعالیت کرده و جنبه سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و هدایت کلی خواهد داشت.

وی درباره اجرایی شدن این طرح، گفت: جلسه شورای عالی اداری روز شنبه این هفته برگزار شد و توافقات اولیه صورت گرفت و بخشنامه پس از ابلاغ مصوبه شورای عالی اداری اجرایی می‌شود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.