سخنگوی دستگاه سیاست خارجی کشورمان در کنفرانس خبری امروز خود با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ گفت که چارچوب‌های اصلی توافق هسته‌ای تنظیم شده است و و گفتگوها وارد بخش های فنی و جزئی شده است.

افخم: چارچوب‌های اصلی توافق هسته‌ای تنظیم شده است

به گزارش تسنیم، مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در کنفرانس خبری امروز خود با اشاره به پیام مقام معظم رهبری خطاب به جوانان اروپا و آمریکا شمالی آن را "وجه دیگری از دیپلماسی ایران اسلامی نسبت به موضوعات جهانی" دانست.

افخم در ادامه افزود: "پیام رهبر بازتاب گسترده ای داشت و سفارتخانه‌ها مامور شدند آن را دنبال کنند."

وی با اشاره به تحولات بحرین، عنوان داشت که "تداوم بازداشت شیخ علی سلمان (رهبر جمعیت الوفاق بحرین) قابل پذیرش نیست."

به گفته سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان "ایران در پی تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی درباره شهادت سردار الله‌دادی دیدگاه‌های خود را  از طریق مجاری دیپلماتیک به آمریکا منتقل کرده است."

در مورد آخرین تحولات یمن نیز افخم عنوان داشت که "با حساسیت اوضاع یمن را دنبال می‌کنیم. ما خواهان پایبندی همه طرف‌ها به موافقت نامه صلح هستیم."

افخم با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 گفت: "ایران خواهان توافق هسته‌ای هر چه سریعتر است، اما توافق نه به هر قیمتی؛ فاصله‌ها اندکی کم تر شده است اما هنوز نیازمند مذاکره و گفتگو است. چارچوب های اصلی تنظیم شده و گفتگوها وارد بخش های فنی و جزئی شده است."

"اصول اصلی برای طرفها روشن است، موضوع غنی‌سازی پذیرفته شده است، همچنین اینکه هیچ سایت هسته‌ای بسته نشود و تحقیق و توسعه ادامه یابد، پذیرفته شده است.

تحریم ها باید برداشته شود، البته درباره چگونگی اجرا جزئیات بحث‌هایی وجود دارد و مذاکرات همچنان ادامه دارد، مذاکرات به مرحله حساسی رسیده است و گام‌های رسیدن به توافق بسیار تعیین کننده است."

افخم در ادامه افزود: "آشفتگی نتانیاهو کاملا قابل درک است، از زمان شروع مذاکرات نتانیاهو آشفته است."

در موضوع توافقات دفاعی با روسیه و سفارش خرید سامانه‌های اس-300 نیز افخم عنوان کرد "توافقاتی با روسیه شده تا دو طرف کمک کنند راه‌حلی برای موضوع سامانه اس 300 پیدا شود."

وی همچنین در رابطه با وقایع اخیر مصر گفت: "کشته شدن افراد بی‌گناه را در مصر محکوم می‌کنیم."

افخم در مورد برنامه کاری آتی ظریف نیز گفت که وی "در کنفرانس امنیتی مونیخ شرکت می کند."

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.