۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۲
کد خبر: 261583

قدس آنلاین- مریم سادات کاظمی: من از نظر سلامت در وضعیت مطلوبی هستم. چه از نظر جسمی و چه از نظر روحی، شاد و سرحال هستم و کاملا احساس خوشبختی می کنم. حسادت نکنید! رازهای رسیدن به این موفقیت را به شما معرفی می کنم.

10 راز طلایی برای شادی و سلامتی
  1. روابط اجتماعی ساده و مطلوب

به گزارش سرویس بهداشت و سلامت قدس آنلاین؛ لبخند و خوش اخلاقی دیگران را مجذوب من می کند. توجه زیادی به اطرافیانم دارم و نام و علایق همه آنها را به خاطر می سپارم. من عاشق ملاقات با افراد جدید و برقراری ارتباط با آنها هستم. زندگی روزمره شیوه های متعددی برای پیدا کردن دوستان جدید در محل کار، تحصیل و یا حتی انجام فعالیتی در اختیار ما می گذارد. بهتر است بدانید اگر فرد متظاهری باشید مردم خیلی سریع متوجه این حالت می شوند. پس سعی کنید با خود و دیگران صادق باشید.

2-مراجعه منظم به پزشک

بر خلاف تصور همه، افرادی که در وضعیت مطلوب سلامتی هستند بیشتر با پزشک خود ارتباط دارند. من شخصا حداقل یک بار در سال به پزشک عمومی مراجعه می کنم تا یک سری چکاپ کلی انجام دهم. همچنین یک بار در سال با بعضی از پزشکان متخصص نیز مشورت می کنم. اگر احساس ناراحتی و مشکل نیز داشته باشم برای درمان تردید نخواهم کرد.

3-تمرینات ورزشی؛ حداقل یک بار در هفته

بدون انجام تمرینات ورزشی منظم نمی توان ادعای سلامتی و شادی داشت. من فعالیت های جسمی متعددی را در منزل و بیرون با توجه به علاقه خود انجام می دهم. شاید در ابتدا این تصمیم کمی مشکل به نظر برسد اما مداومت و پشتکار آن را به فعالیتی دلچسب تبدیل خواهد کرد. امروز دیگر نمی توانم از این تمرینات چشم پوشی کنم.

4-بهره مندی از طبیعت و هوای پاک

زندگی در جوامع صنعتی اغلب ما را از گردش در طبیعت غافل می کند اما بسیار مهم است که گاه گاهی از نور خورشید و هوای پاک بهره ببریم. در تابستان و زمستان، همراه با اعضای خانواده یا دوستان می توان موقعیت های مختلفی از گردش در پارک یا ورزش های زمستانی را تجربه کرد.

5-تامین آب بدن

هیچ وقت بدون همراه داشتن بطری آب از منزل بیرون نمی روم حتی در زمستان که احساس تشنگی کمتری دارم. سعی می کنم روزانه 1 لیتر آب بنوشم. آب تشنگی ام را برطرف می کند و مانع از تمایل به نوشیدنی های شیرین و گازدار می شود. این کار باعث دفع مواد سمی از بدن می گردد. البته نوشیدن آب تنها راه تامین رطوبت بدن نیست و می توان از چای، قهوه، آبمیوه، دمنوش ها و سوپ نیز استفاده کرد.

6-مصرف میوه ها و سبزیجات

مصرف 5 سهم میوه و سبزی واقعیتی مهم برای حفظ سلامتی است. این خوراکی های طبیعی سالم بوده و با رفع احساس گرسنگی تمایل به ریزه خوری را کاهش می دهد. همچنین سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و عناصر کمینه هستند که برای شادابی بدن ضروری هستند.

7-حفظ بهداشت فردی

به خاطر حفظ بهداشت کامل به ندرت ممکن است بیمار شوم. همیشه قبل از غذا خوردن و پس از دستشویی با شوینده های ضدعفونی کننده دست ها را به خوبی می شویم. پس از هر وعده غذا مسواک می زنم. محیط منزل را نیز یک بار در هفته کاملا تمیز می کنم.

8-قرار گرفتن کافی در معرض نور خورشید

نور خورشید یک مزیت بزرگ برای حفظ سلامتی است. مسلما در این هوای سرد هم می توان با پوشیدن لباس گرم و مناسب برای بهره مندی از ویتامین D بهره برد. البته می توان با مصرف مکمل های ویتامین D و مواد غذایی سرشار از این ویتامین نیاز بدن را تامین کرد.

9-خوابیدن به موقع و قبل از نیمه شب

راز مهم من برای سرحال بودن صبح، خوابیدن سر ساعت مشخص در هر شب است. بدن به این ریتم منظم عادت می کند. همچنین سعی می کنم برای حفظ سرحالی و سلامتی حداقل شبانه 8 ساعت بخوابم. حتی در روزهای تعطیل هم ریتم خوابم راتغییر نمی دهم. از طرفی برای اینکه خواب و استراحت فرح بخشی داشته باشم، شب ها ورزش می کنم تا استرس ها و فشارهای روز را رها کنم، بعد از ظهر قهوه نمی نوشم و دمای اتاق خواب را در حد 17 درجه نگه می دارم.

10-برقراری ارتباط مداوم و دوستانه با نزدیکان

خانواده، اقوام و دوستان بهترین تکیه گاه من در زندگی هستند. به رغم مشغله های مختلف شغلی و گرفتاری های روزمره سعی می کنم تا حد امکان در کنار آنها باشم و هر فرصتی مانند گردش، صرف غذا یا مسافرت را برای با هم بودن غنیمت می دانیم.

منبع: www.ComprendreChoisir.com

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.