قدس آنلاین:استاندار خراسان شمالی ازاختصاص حدود 400 میلیارد ریال اعتبار در حوزه راهسازی به شهرستان گرمه خبر داد.

اختصاص 400 میلیارد ریال اعتبارراهسازی به شهرستان گرمه

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بجنورد، علی اکبرپرویزی در جلسه با اعضای شورای اسلامی شهر ، روستاٰ، دهیاران و شهرداری های شهرستان گرمه اظهار داشت:جهت بهسازی محور چمن بید به گرمه 120 میلیارد ریال،بهسازی محور گرمه به سنگ سوراخ 200 میلیارد ریال؛ بهسازی محور چمن بید به جنگل گلستان 50 میلیارد ریال و بهسازی جاده بیدک 20 میلیارد ریال اختصاص یافته است.

وی افزود : برای بهسازی این راهها پیمانکارمشخص و قراداد اولیه بسته شده و به زودی اجرای این پروژه ها آغازخواهد شد.

وی به بودجه  شهرداری های سه شهرستان گرمهٰ،ایور و درق اشاره کرد و گفت: بودجه شهرداری های این شهرستان 60میلیارد ریال است که تاکنون از منابع مختلف 50 میلیارد ریال اختصاص یافته که امیدورایم تا پایان سال مابقی آن تخصیص یابد.

وی در ادامه ازشهرداری ها خواست منابع درآمدی پایدار برای شهرداری های این شهرستانها داشته باشند.

استاندار خراسان شمالی گفت:مشکلات شهرستان گرمه را با کمک مدیران دستگاه های اجرایی استان حل خواهیم کرد.

وی در ادامه افزود:با شروع به کار دولت تدبیر و امید بدهی های سنگین دولت قبل بر دوش این دولت باقی مانده که مدیران باید تلاش بیشتری درراستای حل مشکلات و به اتمام رساندن پروژه های ناتمام اولویت دار داشته باشند.

پرویزی با اشاره به اینکه کل اعتبارات تخصیص یافته به استانهای کشور مصوب سال 93 و تخصیص سال 92 حدود 12 هزار و 500 میلیارد تومان بوده، گفت: تاکنون خراسان شمالی 900میلیارد تومان اعتبار دریافت کرده که این رقم به نسبت برخی استانها قابل توجه است.

وی خاطرنشان کرد: کل سهم بودجه خراسان شمالی ازکشور 2/1 درصد است اما در حال حاضر این رقم به بیش از6 درصد افزایش یافته که نشان دهنده توجه ویژه وزرا ، مسولان خزانه و نمایندگان مجلس به این استان است.

وی هدف اصلی ازسفر به شهرستان گرمه را رسیدگی به مشکلات مردم در حوزه اداری عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه برخی روستاها ازعملکرد ضعیف تعدادی از دستگاه های اجرایی گلایه دارند با این سفر به دنبال رفع این مشکلات با کمک مدیران اجرایی هستیم.

پرویزی خاطرنشان کرد:با توجه به خشکسالی های پی در پی دراین استانٰ کلیه وام های کشاورزان شهرستان گرمه که ازاین موضوع متضرر شده اند یک تا سه سال تمدید می شود.

وی گفت:همچنین ارایه طرح های تولیدی درقالب تعاونی که قابل دفاع باشد حمایت می کنیم که این حمایت می تواند در راستای تولید قارچ یا محصولات کشاورزی خاصٰ، صنایع دستی و یا قالیبافی باشد.

وی در ادامه یادآورشد:در همین راستا 3 هزار میلیارد تومان تسهیلات به روستاهای مناطق محروم  و مرزی پرداخت می شود که کارمزد آن برای روستاهای محروم 4 تا 8 درصد و مناطق مرزی بدون کارمزد است.

پرویزی تصریح کرد:به منظور تسریع در روند اخذ تسهیلات درخواست کنندگان وام می توانند کارت یارانه خود را به عنوان ضمانت نامه در اختیار بانک قرار دهند.

فرماندار شهرستان گرمه نیزدراین جلسه گفت: ازآغاز دولت تدبیر و امید تا کنون هجده میلیارد و 370 میلیون ریال به شهرداری های شهرستان گرمه، ایور و درق اعتبار اختصاص یافته است.

علی محمد زاده اظهار داشت:این اعتبارات از محل سفررهبری،تملک دارایی و ماده 180 تامین شده است.

وی همچنین از کمک2میلیارد ریالی استاندار در سفر سال گذشته به شهرداری های این شهرستان خبر داد و افزود:اعتبارات اختصاص یافته به دهیاری ها در سال 91و 92 نیز سه برابر شده است.

محمدزاده خاطرنشان کرد:در یک سال گذشته اعتبارات قابل توجهی به این شهرستان اختصاص داده شده که توانسته ایم پروژه های ناتمام بسیاری را به اتمام برسانیم.

وی به 4 اصل منشور ارتباطی بین شوراهای شهری و روستایی اشاره کرد و افزود:قانونگرایی، تعامل با تمامی شوراها به عنوان مشاورین امین،داشتن روابط کاری متوازن و توجه زیاد به مبحث همگرایی ازاصول مورد توجه و اولویت کاری ما در حوزه شهری و روستایی است.

محمدزاده خاطرنشان کرد: پیگیری امور مسکن مهر، انجام خدمات زیربنایی، پیگیری و اجرای خط انتقال آب شرب کرنخ به گرمه و ایور ازجمله اقدامات انجام شده حوزه شهری این شهرستان در دولت یازدهم تا کنون است.

وی ادامه داد: اجرای 5 کیلومتر خط انتقال فاز دو مجتمع ناویان، برق رسانی به تنها روستا بدون برق گرمندره و بهره برداری ازیک مدرسه 4 کلاسه از دیگراقدامات حوزه روستایی اینت شهرستان تاکنون است.

انتهای خبر/.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.