۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۶
کد خبر: 261596

نماینده اردبیل در مجلس از نامه نمایندگان به رئیس مجلس برای اعلام اسامی 170 داوطلب نمایندگی مجلس دوره‌ هشتم در انتخابات که به ادعای رحیمی از وی پول گرفتند، خبر داد.

نامه ای که در مجلس «پاره» شد

به گزارش فارس، کمال‌الدین پیرمؤذن نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی پیش‌از ظهر امروز (چهارشنبه) با حضور در جمع خبرنگاران از تهیه نامه‌ای خطاب به علی لاریجانی رئیس مجلس به منظور اعلام اسامی 170 داوطلب نمایندگی مجلس دوره‌ هشتم در انتخابات که به ادعای رحیمی از وی پول گرفتنه بودند، خبر داد.

پیگیری خبرنگار فارس از این مسئله حکایت دارد که این نامه در همان ساعات ابتدایی جمع‌آوری امضاء، توسط تهیه‌کنندگان از دستور کار خارج شده و حتی به گفته یکی از نمایندگان، توسط متولیانش پاره شده است.

 کمال‌الدین پیرمؤذن نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران از تهیه نامه‌ای خطاب به علی لاریجانی رئیس مجلس به منظور اعلام اسامی 170 داوطلب نمایندگی مجلس دوره‌ هشتم در انتخابات که به ادعای رحیمی از وی پول گرفتند، خبر داد.

پیرمؤذن با بیان اینکه تاکنون 30 نفر از نمایندگان این نامه را امضا کردند، تصریح کرد: بنده به همراه عبدالکریم حسین‌زاده نماینده نقده و اشنویه، جواد هروی نماینده قائنات و عبدالوحید فیاضی نماینده نور و محمودآباد در حال جمع‌آوری امضا از نمایندگان برای این نامه هستیم.

پیرمؤذن بر همین اساس یادآور شد: ما در این نامه از رئیس مجلس می‌خواهیم در راستای تنویر افکار عمومی و افزایش سرمایه‌های اجتماعی و اعتماد عمومی اسامی همه نمایندگان مجلس دوره‌ هشتم را که از آقای رحیمی پول گرفتند، در اختیار رسانه‌ها قرار دهد؛ ما تا حصول نتیجه نهایی این موضوع خطیر را برای آگاهی همه ملت ایران پیگیری خواهیم کرد.

براساس این گزارش، در بخشی از نامه محمدرضا رحیمی به احمدی‌نژاد که روز گذشته در رسانه‌ها منتشر شد، آمده بود: برای آگاهی ملت شریف ایران و یادآوری مجدد بار دیگر می‌گویم که: همواره در آستانه برگزاری انتخابات مجلس، کمیته‌هایی برای برنامه‌ریزی و راهبری امر انتخابات توسط جریانات سیاسی تشکیل می‌شود.

در این راستا برای انتخابات مجلس هشتم نیز کمیته‌ای متشکل از برخی چهره‌های اصولگرا برگزار و بنا شد از کاندیداهای اصولگرا در سطح کشور از طریق کمک‌های غیردولتی پشتیبانی مالی شود. در میان افراد کمک‌کننده فردی به نام جابر ابدالی که از سوی برخی نمایندگان مجلس و مقامات قضایی و اجرایی به اینجانب معرفی شده بود، برای کمک اعلام آمادگی نمود.

بنده نیز به واسطه حساسیت و اطمینان خاطر از سالم بودن کمک‌های نامبرده همچون سایر موارد در خصوص ایشان از طریق حراست دیوان محاسبات از مجاری ذی‌صلاح، در خصوص وی استعلام کردم که پس از اطمینان و پاسخ مثبت که اسناد آن ضمیمه پرونده است، برای دریافت کمک از وی اعلام آمادگی نمودیم و از وی خواستیم که به کاندیداهایی که ما معرفی می‌کنیم از محل حساب شخصی و با چک بانکی خودش کمک نماید.

در نهایت نامبرده مجموعاً یک میلیارد و دویست میلیون تومان را به این امر اختصاص داد و البته کلیه اسناد و کپی چک‌های صادره که به قریب 170 نفر از کاندیداهای مجلس هشتم پرداخت شده است، در پرونده ثبت و ضبط است و همه آن به مصرف انتخابات رسید. بنابراین کل این مبلغ یک میلیارد و دویست میلیون تومان بوده و عیناً به حساب نامزدها پرداخت گردیده است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
    10 0
    جای تاسف دارد...................
  • پیراسته فر IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
    12 0
    حتماً متوجه شدید که چرا آقایان نماینده خشمگین شدند! چون عده ای از آن لیست170نفره درهمین مجلس تشریف دارن/ البته این کمکهارا برای کمک به فقرای حوزه انتخابیه شون گرفته بودند.
  • قلی IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۰
    1 0
    خدا رو شکر که در کشور گل و بلبل ما فساد به هیچ عنوان وجود ندارد!