سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: هیچ کس از حوزه فرهنگ و هنر حاشیه امن ندارد و با هر تخلفی در هر زمینه ای، با هر کسی و در هر گرایشی برخورد خواهد شد.

بعیدمی‌دانم مجلس بودجه سینماراکم کند/ گرانی ۲۰درصدی کتاب

به گزارش خبرنگار مهر، حسین نوش‌آبادی، سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز سه‌شنبه هفتم بهمن ماه در نشست هفتگی خود با خبرنگاران در ابتدا با تبریک فرارسیدن سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران گفت: ماهیت انقلاب ما فرهنگی بود و منویات دیروز امام خمینی(ره) و رهنمودهای امروز مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت مقوله فرهنگ، تاییدی در این خصوص است.

معاون حقوقی امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای منویات امام(ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری حرکت کرده و خواهد کرد و به اصول و مبانی نظام و انقلاب اسلامی پایبند بوده و خواهد بود.

کتاب‌های غیرمجاز با همکاری پلیس امنیت جمع‌آوری می‌شوند

حسین نوش‌آبادی در پاسخ به این سوال خبرنگار مهر که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص کتاب های ناشران که توسط برخی عوامل سودجو به صورت غیرقانونی تکثیر و توزیع می شوند، چه برنامه‌ای دارد؟ گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور حمایت و صیانت از کتاب‌هایی که دارای مجوز هستند، متعهد است و نسبت به حمایت از آنها اقدام خواهد کرد.

وی افزود: هیچکس نمی‌تواند متعرض کتابی بشود که با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده‌است. در عین حال با کتاب‌‌ هایی که فاقد مجوز هستند، به صورت جدی برخورد خواهد شد، پلیس امنیت هم با ناشر آن هم با توزیع کنندگان آن کتاب برخورد و آن را جمع‌آوری خواهد کرد.

سخنگوی وزارت ارشاد در خصوص توزیع کتاب‌هایی که در خارج از کشور منتشر شده‌اند، به خبرنگار مهر گفت: هیچ دلیلی برای اینکه هر کتابی که به زبان فارسی و یا از یک نویسنده ایرانی در خارج از کشور منتشر شده است، در داخل کشور هم منتشر شود، وجود ندارد و قطعا با افرادی که کتاب‌های بدون مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را عرضه می کنند، برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

نوش‌آبادی در همین زمینه کتاب «من این نسل» نوشته محمدرضا اسدزاده (سردبیر خبرگزاری کتاب ایران وابسته به معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) که اخیرا موضوع آن حاشیه هایی را به وجود آورده است، مثال زد و توضیح داد: این کتاب فاقد مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و دلیلی برای توزیع آن در داخل کشور وجود ندارد.

وی با بیان اینکه کتاب مذکور در خارج از کشور منتشر شده‌است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس قوانین خود در مورد آثاری که برای مجوز ارائه می‌شوند، تصمیم‌گیری خواهد کرد. در مورد این کتاب هم باید بگویم که هیچ شبکه قانونی توزیع کتاب، آن را در داخل کشور عرضه کرده است، البته ممکن است تعداد معدودی از نسخه‌های این کتاب، به دست برخی افراد رسیده باشد، اما تاکید می‌کنم که هیچ نهاد قانونی آن را در داخل کشور چاپ و توزیع نکرده است.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: من با نویسنده این کتاب هم صحبت کرده ام. ایشان ادعا می‌کند که این کتاب در همان زمانی که در خارج از کشور منتشر شد، در تیراژی بسیار محدود عرضه شد و حتی یک نسخه از آن هم در داخل کشور چاپ و یا توزیع نشده است.

نوش‌آبادی اضافه کرد: ممکن است این کتاب برای اخذ مجوز در اداره کتاب، مورد رسیدگی قرار گیرد، ولی با توجه به وضعیتی که در مورد این کتاب وجود دارد، بعید است مجوز بگیرد.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر در خصوص بالا بودن تعرفه پستی مرسولات و محموله‌های فرهنگی و مطبوعاتی و برنامه وزارت ارشاد برای تعامل با شرکت پست با هدف کاهش این تعرفه‌ها، گفت: شرکت پست همواره همکاری خوبی در خصوص محموله‌های فرهنگی و مطبوعاتی داشته است و همیشه تعرفه مناسبی را در این زمینه لحاظ کرده است. با این حال، انتظار ما این است که شرکت پست همکاری بیشتری با حوزه فرهنگ داشته باشد و چنانچه نرخ تعرفه‌ها را هم افزایش می‌دهد، این افزایش منطقی باشد تا امکان عرضه کتب و نشریات در سراسر کشور فراهم شود.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: فعال شدن چرخه ارسال و توزیع کتاب و مرسوله‌های مطبوعاتی در کشور موجب رشد تولید علم نیز خواهد شد و ما در این زمینه از شرکت پست می خواهیم که تعامل بیشتری به خرج دهد.

موافقتنامه فرهنگی ایران و پرتغال

وی در ادامه این نشست خبری از امضای موافقتنامه فرهنگی بین ایران و پرتغال در جلسه شب گذشته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با وزیر امور خارجه پرتغال که در محل این وزارتخانه در تهران برگزار شد خبر داد و اظهار داشت: این تفاهم‌نامه در حوزه های فرهنگی، رسانه ای، گردشگری، جوانان و آموزش و پرورش امضاء شده و با اجرای آن زمینه های همکاری های مشترک در خصوص مسائل فرهنگی، تاریخ، آموزش و پرورش، همکاری بین کتابخانه ها و مراکز اسنادی بعد از سه دهه انجام خواهد شد.

همچنین به گفته نوش آبادی، با اجرای این تفاهم‌نامه دو کشور در خصوص کپی‌رایت و مبارزه با تجارت غیرقانونی آثار فرهنگی و هنری و همچنین تاسیس انجمن ها و مراکز فرهنگی و نیز تعاملات دو جانبه در حوزه های گردشگری و جهانگردی و نیز فعالیت های رسانه ای و روزنامه‌نگاری، همکاری خواهند کرد.

کتاب نسبت به پارسال ۲۰درصدگران شد

سخنگوی وزارت ارشاد در ادامه با اشاره به اهمیت مقوله کتاب و رشد کمی و کیفی کتاب های منتشره در کشور، آخرین آمار و اطلاعات رسمی مربوط به ۱۰ ماه اخیر را به این شرح اعلام کرد: در ۱۰ ماه گذشته ۵۵ هزار و ۲۷۷ عنوان کتاب در شمارگان ۱۱۴ میلیون و ۴۹۳ هزار و ۴۲۱ نسخه چاپ شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد عناوین، ۱۱ درصد رشد داشته است. از نظر شمارگان هم تا حدودی رشد داشته است.

به گفته وی، بر اساس آمار تفکیکی عناوین منتشر شده در ۱۰ ماه گذشته، حوزه ادبیات (شعر و داستان) ۲۱ درصد، حوزه کتاب های دینی ۱۸ درصد، حوزه کتاب های فلسفی ۱۷ درصد، حوزه کتاب‌های کودک و نوجوان ۱۵ درصد، حوزه کتاب های علوم اجتماعی ۴ درصد و حوزه کتاب های ریاضی و طبیعی ۶ درصد رشد داشته است. با این حال و بر اساس این آمار تعداد عناوین منتشر شده در دو حوزه کتاب های کمک درسی و زبان های خارجی در ۱۰ ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه در سال ۹۲ کاهش داشته است.

نوش‌آبادی همچنین با بیان اینکه تعداد عناوین کتاب های تالیفی ۱۰ درصد، تعداد عناوین کتاب های ترجمه ای ۱۹ درصد و تعداد عناوین کتاب های چاپ اول ۲۰ درصد رشد داشته و کتاب های چاپ مجدد بدون تغییر بوده است، گفت: میانگین قیمت کتاب در سال جاری ۲۰ درصد رشد داشته است که این مساله متاثر از افزایش هزینه های چاپ، کاغذ و دستمزد بوده است.

معاون حقوقی امور مجلس و استان های وزارت ارشاد همچنین در بخش دیگری از این کنفرانس مطبوعاتی از برگزاری دومین جشنواره عرضه و فروش تولیدات و محصولات فرهنگی و هنری دانشجویی موسسات علمی و کاربردی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ۲۰ تا ۲۶ بهمن در تالار وحدت تهران خبر داد و این اقدام را گامی در جهت بسترسازی برای تحقق نهضت نرم افزاری در کشور ذکر کرد و یادآور شد: محتوای محصولات ارائه شده در این جشنواره، رسته های هنری تجسمی، صنایع دستی، تصویری، سینمایی، نمایشی، موسیقایی، ادبی، علمی- فرهنگی، گردشگری، قرآن و عترت و مد و لباس را شامل می شود.

ابطال پروانه «مردم امروز» کاملا قانونی است

سخنگوی وزارت ارشاد در ادامه در پاسخ به سوالی درباره لغو پروانه انتشار روزنامه «مردم امروز» و طرح حمید رسایی، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با هدف برخورد با روزنامه‌نگارانی که مرتکب تخلفات عدیده می شوند، گفت: معرفی روزنامه «مردم امروز» به مرجع قضایی و ابطال پروانه آن در هیات نظارت بر مطبوعات، دقیقا بر اساس ضوابط قانونی صورت گرفته است. در رسیدگی به جرایم مطبوعاتی و تخلفات حوزه رسانه، حرف هیچکس برای ما ملاک و سند نیست و هیچکس نمی تواند برای ما خط مشی تعیین کند.

وی ادامه داد: این موضوعات برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قابلیت توجه و رسیدگی ندارد و ما نمی‌توانیم با توجه به توجیه و پا فشاری که سراسر از قانون است، وظایف خودمان را انجام دهیم.

نوش‌آبادی با اشاره به ترکیب مستقل و فراقوه ای هیات نظارت بر مطبوعات که بر اساس قانون نسبت به صدور مجوز نشریات و یا نظارت بر آنها اقدام می کند به رسیدگی پرونده دو روزنامه «وطن امروز» و «مردم امروز» که از جهات خط فکری کاملا با هم متفاوت هستند اشاره کرد و توضیح داد: در آن جلسه هیات نظارت بر مطبوعات پرونده این دو روزنامه مورد رسیدگی قرار گرفت که یکی به لغو پروانه و معرفی به مرجع قضایی و یکی هم به تذکر کتبی و معرفی مرجع قضایی منتهی شد.

معاون حقوقی امور مجلس و استان های وزارت ارشاد با اشاره به اینکه طرح این نماینده مجلس هنوز نهایی نشده و راه درازی تا تبدیل شدن به قانون دارد، یادآور شد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در قضاوت هایش نه زیر بار فشار افراد و توصیه ها می رود و نه بر خلاف قانون اقدام می‌کند. البته نظارت مختلفی در خصوص این موضوع وجود دارد، ولی اینها برای ما ملاک نیست، ملاک برای ما قانون است و چنانچه قانون هم تغییر کند ما بر اساس قانون جدید عمل می کنیم.

سردبیر خبرگزاری کتاب بی گناه است

سخنگوی وزارت ارشاد درباره اظهاراتش پیرامون سردبیر خبرگزاری «کتاب ایران» در یکی از رسانه ها آن را تحریف شده خواند و گفت: چیزی که از قول من در بعضی سایت ها آمد، تحریف لفظی حرف های بنده بود و من هیچ کلمه ای در ارتباط با اینکه ایشان از مسئولیتی که دارند اخراج می‌شوند، به زبان نرانده‌ام و این برداشتی بوده که آن خبرگزاری از صحبت های من کرده است، من فقط گفته ام که اگر تخلفی صورت گرفته باشد، با آن برخورد قانونی می شود. دوم اینکه در بررسی هایی که صورت گرفت مشخص شده بسیاری از اتهاماتی که به این فرد وارد شده است، بی‌اساس بوده و  مرجع رسیدگی به این اتهامات، قوه قضائیه است. به نظر می رسد ادعای برخی از سایت ها و نشریات در این خصوص ناشی از علقه های جنایی باشد نه از سر دلسوزی. ضمن اینکه ایشان (سردبیر خبرگزاری کتاب) این اظهارات را تکذیب کرد. الان هم نه قضاوتی صورت گرفته و نه حکمی صادر شده است، در عین حال اگر موردی از تخلف وجود داشته باشد، در مجرای قانونی به آن رسیدگی خواهد شد. با این حال ما دوستانمان را در رسانه ها به این مساله توصیه می کنیم که در این گونه موارد با احتیاط وارد شوند.

وی در عین حال تاکید کرد: هیچ کس از حوزه فرهنگ و هنر حاشیه امن ندارد و با هر تخلفی در هر زمینه ای، با هر کسی و در هر گرایشی برخورد خواهد شد.

بودجه فرهنگ، گوشت قربانی نیست

وی در پاسخ به خبرنگار مهر مبنی بر اینکه رویکرد وزارت ارشاد در مقابل پیشنهاد کمیسیون فرهنگی به کمیسیون تلفیق بودجه برای کم کردن ۲۱ میلیارد تومان از بودجه سینما و اختصاص آن به جشنواره فیلم مقاومت چیست، تصریح کرد: بودجه و اعتبار حوزه فرهنگ گوشت قربانی نیست که هر کسی آن را جدا کند و به جاهای دیگر اختصاص دهد.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متذکر شد: بودجه حوزه فرهنگی در لایحه آمده و وظایف و مأموریت‌ها و برنامه‌های وزارت ارشاد نیز مشخص شده است.

بعید می‌دانم مجلس بودجه سینما را کم کند

وی افزود: فکر نمی کنم نمایندگان فرهیخته مجلس اجازه بدهند بودجه حداقلی سینما با مطالبات فراوانی که از این هنر وجود دارد دستخوش تغییر شود و بعید می دانم این پیشنهاد رای بیاورد و مجالی برای تصویب پیدا کند.

سخنگوی وزارت ارشاد تصریح کرد: نهادهای دیگر هم اهمیت دارند اما دلیل نمی شود برای یک کار خوب، کار خوب دیگری را نادیده گرفت.

وی تاکید کرد: فرهنگ و هنر عضو و جزئی از فرهنگ انقلابی این کشور است و تقویت سینما به تقویت فرهنگ عمومی و در نتیجه نظام می انجامد. برنامه های هنری نیز در راستای تعمیق باورها و گسترش ارزش‌ها صورت می گیرد و من اعتقاد دارم اعتبار حداقلی سینما نباید دستخوش تغییر قرار بگیرد. بودجه سینما حداقلی است و با توجه به اهمیت آن نزد مسئولان و مردم ما باید بتوانیم آثار خیلی خوبی تولید کنید. بنابراین هر مقدار از بودجه سینما کاسته شود به همان میزان تاثیر منفی در حوزه فیلم و صنعت سینما می گذارد.

نوش آبادی تاکید کرد این گونه پیشنهادات باعث می شود دشمنان و بدخواهان به سوژه سازی و تخریب نهادهای انقلابی و مذهبی بپردازند بنابراین این پیشنهاد مورد تایید قرار نخواهد گرفت.

وی در پایان تصریح کرد: ما به هیچ وجه راضی نیستیم حتی یک ریال از اعتبار فرهنگی بویژه سینما کم شود. با اعضای محترم کمیسیون بودجه هم صحبت کرده ایم و آنها قبول کردند که بودجه ما نباید دستخوش تغییر شود.

جشنواره های تئاتر و فیلم فجر

نوش آبادی در این نشست با بیان اینکه از جشنواره تئاتر فجر استقبال خوبی به عمل آمده در سخنانی اظهار کرد: بیش از ۱۸۰۰ هنرمند داخلی و خارجی با ۱۸۸ گروه صحنه‌ای و خیابانی در حال رقابت هستند و استقبال مردم از جشنواره تئاتر فجر امسال کم نظیر است.

وی گفت: ما می توانیم این را مطرح کنیم که جشنواره اصولا دالانی برای شناخت استعدادها و توانمندی های نسل جدید و پیوند آنها با هنرمندان صاحب نام است. خوشبختانه حضور هنرمندان شهرستانی نیز چشمگیر بوده است.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه از بین هزار بازیگری که در جشنواره حضور دارند ۴۰۰ نفر خانم هستند و حضور بانوان هنرمند در بخش های پشت صحنه هم قابل توجه است، افزود: از میان ۱۱۰ کارگردان حاضر در جشنواره ۶۳ کارگردان، تحصیلات دانشگاهی مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری دارند و فروش بلیت ها حکایت از آن دارد که جشنواره امسال با استقبال بیشتری روبرو بوده است.

نوش‌آبادی در پاسخ به اینکه با توجه به حضور فیلم های کم حاشیه در جشنواره آیا فکر می کنید این دوره از جشنواره فیلم فجر با کمترین حاشیه برگزار شود یا خیر، اظهار کرد: فیلم های جشنواره امسال بر اساس وجوه هنری و سینمایی و فنی مورد قضاوت داوری و ارزیابی قرار گرفتند و بحث ممیزی دخیل نبوده است.

هیات داوری نیز همگی متخصص، متعهد و دلسوز هستند و گرایش های فکری و سیاسی تاثیری در انتخاب فیلم های برتر نداشته است. امیدواریم منتخبان جشنواره نیز به دور از نگاههای سیاسی و سلیقه ای انتخاب شوند.

وی تصریح کرد: کیفیت اکثر فیلم ها بالا و نزدیک به هم بوده و این موضوع کار را برای هیات انتخاب دشوار کرده است اما سرانجام فارغ از نگاه‌ها و توصیه ها و گرایش ها آثار انتخاب شدند.

نوش آبادی درباره بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر توضیح داد: تصمیم گرفتیم آثار این بخش به صورت جداگانه اکران و داوری شود چون همواره این بحث وجود داشته که بخش بین الملل و بخش اصلی را هم، سایه می انداختند و آثار تحت شعاع قرار می گرفتند بنابراین فیلمسازان گله مند بودند یا این موضوع به در حاشیه ماندن آن منجر می شد.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: علاوه بر این محدودیت سینماها باعث می شد بخشی از صندلی ها به فیلمهای خارجی اختصاص پیدا کند بنابراین تصمیم گرفتیم اجرا و ارزیابی و داوری بخش بین‌الملل را در موقعیت زمانی و مکانی مستقل برگزار کنیم.

حبیب محبیان می تواند مجوز بگیرد

نوش آبادی همچنین درباره فعالیت حبیب محبیان در ایران که در دولت قبل امکان آن در حال فراهم شدن بود اما اکنون به خاطر آشنایی با مشایی مورد غضب قرار گرفته است، تصریح کرد: ارائه  آلبوم های موسیقی ربطی به اینکه آثار در چه دولتی و در چه زمانی تولید و ارائه شده‌اند، ندارند آنچه برای ما ملاک است ارائه آثار در شرایط حاضر و بررسی آن با توجه به قوانین جاری خواهد بود. صدور مجوز به آلبوم ها نیز در چارچوبی است که قوانین به ما اجازه می دهد. این خواننده می تواند در دولت یازدهم با توجه به نگاهی که در حوزه فرهنگ و هنر وجود دارد آلبوم خود را ارائه کند و در صورتی که آثارش بدون اشکال، مفید و در راستای فرهنگ و هنر بود به صدور مجوز آلبوم او اقدام خواهد شد.

وی درباره ارسال آثار پرویز تناولی به خارج از کشور اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از حضور  آثار فرهنگی و هنری در خارج از کشور حمایت می کند و ما از حضور آثار و هنرمندان با حفظ شئونات قوانین در عرصه های بین المللی حمایت می کنیم. سازمان فرهنگی هنری شهرداری نیز بودجه و اعتبار مستقلی دارد و می تواند در چارچوب مقررات نسبت به اعزام هنرمندان و ارسال آثار آنها به خارج از کشور اقدام کند.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رایزنان فرهنگی ما نیز زمینه های تبادل فرهنگی را تقویت می کنند و بسترساز حضور هنرمندان در مجامع جهانی هستند. همکاری ما با سازمان فرهنگی هنری شهرداری نزدیک است و ما همواره از این نوع همکاری ها استقبال می کنیم.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد درباره این گفته وزیر ارشاد که ما در حوزه سینما علیرغم فشارهای مجلس عقب نشینی نکرده‌ایم، گفت: من اعتقاد دارم حوزه سینما مانند تمام حوزه های دیگر اهمیت خودش را دارد و همواره توجه به تولید و عرضه مناسب فیلم برای افزایش مخاطب در حوزه سینما جزو سیاست های کلی ما خواهد بود. موانع را نیز همواره سعی می کنیم برطرف کنیم و میدان دادن به هنرمندان سینما و اهمیت دادن به کار فیلمسازی جزو سیاست های کلی ارشاد است.

وی تاکید کرد: اگر جایی بنا به اقتضا کاری متوقف می شود در راستای حفظ ارزشها و تقویت سینما و پیشگیری از حاشیه سازی ها است و ما برای اینکه صنعت سینما رو به رشد باشد و اطمینان خاطر پیدا کنیم حاشیه ها را به حداقل می رسانیم. تصمیمات ما نشانه عقب نشینی نیست بلکه بر اساس مصالح تشخیص داده می شود تا تولیدکنندگان حساسیت و توجه بیشتری داشته باشند و در حوزه عرضه درست فیلم تلاش کنند.

نوش آبادی یادآور شد: اگر فیلمسازان با درک شرایط جامعه و واقع بینانه عمل کنند و منافع ملی را در نظر بگیرند هیچ وقت مشکلی ایجاد نخواهد شد. مجلس نیز به عنوان نهاد نظارتی جایگاه مشخصی دارد و بنای ما نیز در تعامل، ارتباط و همکاری با مجلس است که این را در مدت زمان شکل گیری دولت یازدهم نشان داده ایم. مجلس حق دارد نسبت به مسائل کشور حساسیت داشته باشد و تذکرهای لازم را بدهد.

وی ادامه داد: ما نیز به ابزارهای قانونی احترام می گذاریم اما امیدواریم اظهارنظرها جناحی و سلیقه ای نباشند و ما نیز نمی خواهیم خودمان را تسلیم فشارهای ناشی از سلیقه های جناحی کنیم.

تنگناهای مالی و تاخیر در انتخاب رهبر ارکسترملی

وی در باره جای خالی ارکستر سمفونیک ملی در جشنواره موسیقی فجر بیان کرد: علیرغم تلاشهای  صورت گرفته و اهتمام حوزه هنری و شخص وزیر برای حضور ارکستر سمفونیک در جشنواره این اتفاق نیفتاد که بیشتر به دلیل تنگناههای مالی و تاخیر در انتخاب رهبر ارکستر و تعیین اعضای آن بود. این کار در حال شکل گیری است خروجی آن به جشنواره نخواهد رسید اما فرصت خوبی ایجاد شد تا ارکستر سممونیک مورد مطالبه عمومی قرار بگیرد و توجه مسئولان ارشد را نیز به خود جلب کند. اکنون تیم قوی و سازوکار جدی برای ارکستر در نظر گرفته شده و تولیدات آن در برنامه های آینده به نمایش گذاشته خواهد شد.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد گفت: ارکستر سمفونیک صرفا برای جشنواره ساخته نمی شود و در آینده شاهد آثار آن خواهیم بود.

نوش آبادی درباره تفاهم نامه بین ارشاد و نیروی انتظامی برای برگزاری کنسرت ها توضیح داد: این تفاهم نامه آماده اما هنوز امضای نهایی نشده است شخص وزیر و فرمانده نیروی انتظامی مصمم هستند در آینده ای نزدیک آن را امضا کنند. مفاد امضا شده طی مراسم و تشریفاتی رسانه ای خواهد شد و با مشخص شدن وظایف هر بخش، امنیت و انضباط و نظارت به خوبی انجام خواهد شد.

وی درباره حضور نداشتن بزرگان موسیقی در جشنواره اظهار کرد: ما قطعا شاهد حضور بزرگان خواهیم بود آنها ممکن است اثری ارائه ندهند اما به حضور علاقه مندند و سهم و حقی نیز در جشنواره دارند ضمن اینکه آنها تلاش می کنند بزرگان دیگری را از چهره های جوان برای آینده بسازند.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد درباره انتصاب حبیب ایل بیگی به عنوان معاون امور نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی این موضوع را در حد شایعه دانست و تاکید کرد: هنوز چنین اتفاقی نیفتاده است.

نوش آبادی در پایان درباره رفتن مرادخانی از معاونت هنری نیز گفت: مسلما در این موقعیت حساس که جشنواره موسیقی فجر را پیش رو داریم طرح چنین شایعاتی نه به صلاح است و نه حقیقت دارد. بحث جایگزینی و جانشینی نیز درباره مرادخانی نیز مطرح نیست و جشنواره موسیقی نیز حاصل زحمات او و تیم حوزه هنری است که همگی با هم بسیج شده اند و درست نیست در این موقیعت بخواهیم بحث جابجایی او را مطرح کنیم و بعید می دانم این موضوع مبنای درستی داشته باشد.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.