قدس آنلاین- تبریز: فرمانده انتظامي شهرستان سراب از دستگيري دو حفار غير مجاز و کشف دو عدد سکه و مقداري اشياء عتيقه قديمي و تاريخي به ارزش 400ميليون ريال متعلق به هزاره قبل از ميلاد در اين شهرستان خبر داد.

کشف اشياءعتيقه تاريخي هزاره قبل از ميلاد در سراب

به گزارش قدس آنلاین از سراب، محمد جعفرزاده در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در پي اطلاع واصله مبني بر حفاري غيرمجاز در يکي از روستاهاي شهرستان مراتب به صورت ويژه در دستور كار ماموران پليس آگاهي و عوامل انتظامي قرار گرفت.

وی افزود: در همين راستا فعاليت حفاران مورد رصد و شناسايي قرار گرفت و طي عملياتي غافلگيرانه دو نفر در اين رابطه دستگير شدند.

جعفرزاده اظهار کرد: با هماهنگي مقام قضايي منزل نامبرد گان مورد بازرسي قرار گرفت و تعداد دو عدد سکه قديمي و تاريخي به ارزش 400 ميليون ريال متعلق به هزاره قبل از ميلاد و تعداد دو عدد اشياء قديمي و تاريخي کشف و متهمان به همراه پرونده متشکله تحويل مراجع قضایي شد.

اين مقام انتظامي گفت: با عنايت به اينکه آثار تاريخي نشانگر هويت يک ملت مي باشد و سواي ارزش مادي ارزش معنوي زيادي دارد و غارت آن توسط افرادي سودجو ضربه تاريخي و هويت ملت مي باشد لذا مردم و مسئولان وظيفه خطيري در حفظ و نگهداري آنها دارند.

جعفرزاده از شهروندان درخواست کرد هرگونه موارد مشکوک در اين زمينه را بلافاصله به پليس اطلاع دهند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.