قدس انلاین-سیدحبیب قاانی:عضو كميسيون تلفیق بودجه مجلس شوراي اسلامي گفت:مجلس ازعدم اجرای کامل قانون هدفمندی یارانه ها از دولت دهم ویازدهم به قوه قضاییه شکایت کرده است

دولت برای جبران کسری بودجه94 باید قیمت کالاهارا افزایش دهد یا یارانه بگیران را کم کند/شکایت مجلس از دولت دهم ویازدهم

موسي الرضا ثروتي درگفتگو باقدس انلاین با بیان این مطلب افزود:درکمیسیون تلفیق برای اجرای هدفمندی یارانه ها مبلغ48 هزار میلیاردتومان تصویب شد واشاره گردید این مبلغ برای پرداخت یارانه به نیازمندان می باشد.

وی افزود:آنچه که دولت به عنوان درامد جهت انجام این امر در اختیار دارد 30 هزارمیلیارد می باشد که برای جبران ان دولت می تواند قیمت کالا را افزایش بدهد ویا از یارانه بگیران کم نماید تا جبران کسری شود.

وي همچنين تاكيد كرد: با محاسباتي كه صورت گرفته تنها 30 ميليون نفر از مردم كشور بايد يارانه نقدي دريافت كنند و با حذف مابقي دولت درآمد خوبي از اين محل بدست مي آورد كه مي توان جايگزين درآمدهاي نفتي در بودجه كرد.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس نهم شورای اسلامی همچنين گفت: دولت 72 هزار میلیارد دلار درآمدهای نفتی در لایحه بودجه 94 پیش بینی کرده که قطعا نزدیک به نیمی از آن محقق نخواهد شد.

موسی الرضا ثروتی با بیان اینکه کل بودجه جاری دولت در سال 94 به میزان 224 هزار میلیارد تومان است، افزود: تنها 119 هزار میلیارد تومان از این مبلغ قابل تحقق است و مابقی همچون سالهای قبل محقق نمی شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس تاکید داشت: ما معقتدیم که یک ردیف در بودجه بیاید که مثلا 224 هزار میلیارد تومان است و 119 هزار میلیارد تومان درآمد و مابقی به عنوان سایر درآمدها باشد. اگر این اتفاق بیفتد وابستگی به نفت صفر می شود.

ثروتی گفت: 40 تا 50 هزار میلیارد تومان از لایحه بودجه 94 قابل تحقق نیست. چراکه دولت 72 هزار میلیارد برای درآمدهای نفتی دیده که قطعا 15 تا 20 هزار میلیارد تومان محقق نمی شود. 30 هزار میلیارد تومان هم از واگذاری های دارایی های مالی محقق نمی شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.