قدس آنلاین-بی تقصیر:در پنج شنبه ای دیگر نیش و نوشهای خواندنی قدس آنلاین با مطالبی متنوع تقدیم شما می شود

معجزه مگس در درمان زخم‌های شدید/ترس سربازان عراقی از حضرت ابوالفضل(ع)/مهریه عجیب؛ شاهرگ پای راست برادر داماد

تولید نوشیدنی بر مبنای حدیث رضوی

علی رافع، عضو هیئت علمی پژوهشکده علوم و صنایع غذایی از تولید نوشیدنی بر مبنای حدیث رضوی در این موسسه خبر داد و اگفت: این نوشیدنی معجونی از گیاهان دارویی بوده و از فواید غذا دارویی بسیاری برخوردار است.این نوشیدنی معجونی از گیاهان دارویی بوده و از فواید غذا دارویی بسیاری برخوردار است.این نوشیدنی از گیاهان دارویی مانند دارچین، زنجبیل، میخک، سنبل‌الطیب و موارد دیگری از این قبیل تولید شده است.در تولید این نوشیدنی به جای استفاده از شکر و یا شیرین کننده‌های مصنوعی از عسل استفاده شده است، در نتیجه محصول نهایی ارزش تغذیه‌ای بیشتری در مقایسه با نوشیدنی‌های متداول صنعتی دارد.علاوه بر این نوشیدن آن بعد از غذا به هضم کمک کرده و به لحاظ دارا بودن اجزای موثره زعفران سبب ایجاد احساس نشاط و شادابی در مصرف کننده نیز می‌شود. مصرف این نوشیدنی بعد از غذا می‌تواند جایگزین مناسبی برای نوشابه‌های گازدار بوده و از ضررهای بسیار زیادی که مصرف این قبیل فرآورده‌ها به همراه دارد پیشگیری کند.

مخلوط معجزه گر

مخلوطِ عسل، سیر، سرکه سیب، خواصی معجزه گر دارد که می توان از آن برای درمان بیماری هایی نظیر التهاب مفاصل، افزایش فشار خون، سرطان، آسم، زخم معده و همچنین برای درمانِ بیماری های مسری و سرماخوردگی استفاده کرد.این مخلوط، کلسترول خون را کاهش می دهد و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.مصرف این مخلوط، می تواند بدن را در برابر ابتلا به سرطان ایمن کند.کسانی که از بالا بودن فشار خون رنج می بردند، با میل کردن این مخلوط قبل از صبحانه، در مدت دو هفته بهبود یافته اند.برای تهیه این مخلوط، هشت حبه سیر را به همراه یک فنجان عسل و یک فنجان سرکه سیب را باید در مخلوط کن قرار داد تا به خوبی مخلوط شود، آن گاه آن را به مدت ۵ روز در یخچال نگه می دارند و سپس آن را میل می کنند.البته پژوهشگران تأکید کرده اند که افراد بیمار قبل از استفاده از این مخلوط، باید نظر پزشک خود را نیز جویا شوند

بهترین وسیله برای مهار خیال و شهوت

آیت‌الله العظمی جوادی آملی گفت: علم نور است، اما برای دیدن این نور، چشم باز لازم است که آن را نیز علم به ما می‌دهد، یعنی علاوه بر اینکه علم نور است، طبق بیان قرآن و اهل بیت(ع) علم انسان را بصیر می‌کند.عظمت علم به اندازه‌ای است که طبق بیان قرآن کریم مردم یا عالم‌اند و یا نابینا؛ یعنی علم با برتری دادن به عالمان آنها را از دیگر افراد جامعه جدا می‌کند، اما باید بدانیم اگر به دنبال علم رفتیم و این نور را نیافتیم مشکل از درون ماست.عالم شدن مقدمه عاقل شدن است. علم و عالم شدن به نوبه خود هدف نیست، بلکه مقدمه عاقل شدن است، در حقیقت هدف از تلاش‌ها و مجاهدت‌ها در راه علم و عالم شدن، عاقل شدن است، عالم باید عاقل شود تا بتواند از آیات الهی بهره‌ای ببرد.عقل از منظر اهل بیت(ع) «عقال» کردن به معنای مهار کردن نیروی چموش وهم، خیال، شهوت و غضب است که مهار وهم و خیال، بر عهده عقل نظری و مهار شهوت و غضب، برعهده عقل عملی است.احیاء و نماز شب بهترین وسیله مهار شهوت و غضب است.

معجزه مگس در درمان زخم‌های شدید

لارو مگس برای درمان انواع زخم‌ها کاربرد دارد. از زخم‌های دیابتی تا زخم‌های عفونی مزمن. این حشره می‌تواند بافت‌های مرده زخم‌ها را بخورد و باعث بشود که هم زخم به سمت بهبودی برود هم این نسوج مرده برداشته شود. جالب این است که لاروها کوچکترین صدمه‌ای به قسمت‌های خوب زخم نمی‌زنند و سمت قسمت سالم بدن نمی‌روند. این حشرات فقط به قسمت‌هایی می‌روند که عفونت دارند  و جالب‌تر این است که وقتی لارو  روی پوست گذاشته می‌شود، اول به نقطه عفونی تر حمله می کند و به مجرد اینکه این حشره روی زخم بیمار گذاشته شد، وی از خطر سپسیس (سرایت عفونت به کل بدن) نجات پیدا می کند.بزاق دهان لاروها به صورت زائدالوصفی تشرح می شود و این زخم را دائما می شوید. میزان شست و شوی این‌ها خیلی بهتر از پرستاران است؛ برای اینکه پرستار یک مرتبه در شبانه‌روز این کار را انجام می دهد؛ اما این حیوان در تمام ثانیه های شبانه روز زخم را شست‌وشو می‌دهد. این حیوانات دو زائده بسیار تیز درجلوی بدنشان دارند و حرکت این‌ها روی زخم باعث می‌شود که قسمت‌های مرده آن شیارشیار بشود.این لاروها خستگی‌ناپذیرند! وقتی آن‌ها روی زخم گذاشته می‌شوند، اصلا استراحت ندارند و  در هر پنج دقیقه به اندازه وزنشان غذا یا همان عفونت‌ها را می خورند و بیمار می‌بیند که لحظه به لحظه زخمش بهتر می شود.

مرگبارترین دریاچه دنیا

دریاچه کاراچای در مرز قزاقستان قرار گرفته است و از سال ۱۹۴۰ تا به امروز همیشه محلی برای انباشت زباله های اتمی و رادیواکتیوی بوده است. این دریاچه در حال حاضر به عنوان یکی از آلوده ترین نقاط زمین هم شناخته می شود.بنا به آماری که کارشناسان از این منطقه ارائه داده اند میزان رادیواکتیوی این دریاچه ۲۰۰ هزار برابر حد مجاز است واین یعنی نزدیک شدن به آن هم می تواند تاثیرات جبران ناپذیر روی بدن داشته باشد.این آلودگی اثرات بسیار زیادی در مناطق اطراف گذاشته است که از جمله آن ها می توان به تخلیه ۲۳ روستا از ۴۰ روستایی که در اطراف دریاچه بودند، افزایش ۳۰ درصدی سرطان، افزایش قابل توجه تولد کودکان نارس و … اشاره کرد.

پیرترین دانش‏آموز ابتدایی

یک زن ۹۰ ساله کنیایی با ۶ تا از نوه هایش در یک مدرسه ابتدایی همکلاس شد تا پیرترین دانش آموز ابتدایی جهان شناخته شود. خانم «پریسیلا سیتینی» ۹۰ ساله هر روز صبح روپوش و لباس فرم مدرسه‌اش را به تن می‌کند و مشتاقانه در کلاس درس حاضر می‌شود. پریسیلا تکلیفهایش را به درستی انجام می‌دهد و از اینکه می‌تواند در این سن و سال به مدرسه برود بسیار خوشحال استاین مادربزرگ نود ساله که نوه هایش به زبان محلی «گوگو» (مادربزرگ) صدایش می کنند در روستای محل زندگی اش به عنوان قابله شناخته می شود. او ۶۵ سال از زندگی اش را صرف به دنیا آوردن نوزادان روستا کرده است. شاید برایتان خنده دار باشد اگر بدانید بسیاری از همکلاسی های او در مدرسه  همان هایی هستند که خود گوگو آنها را به دنیا آورده استگوگو درسن ۹۰ سالگی به کودکان جهان به خصوص دختران توصیه می کند که حتما برای علم آموزی به مدرسه بروند چون بهترین ثروت آنها در آینده خواهد بود. ثروتی که گوگو در ۹۰ سالگی سعی می‌کند آن را به دست بیاوردسردر مدرسه این روستا با خط درشت نوشته که برای آموزش دیدن هیچ محدوده سنی ندارد.

ساده ترین راه مقابله با مرگ زودرس

پیاده روی احتمال مرگ زودرس را کاهش می دهد.پیاده روی احتمال مرگ زودرس را کاهش می دهد.پژوهشگران دانشگاه کمبریج انگلیس دریافتند کم تحرکی ممکن است باعث مرگ زودرس شود، و خطر آن 2 برابر چاقی است.این پژوهشگران، بیماری های قلبی، غده های سرطانی و مرگ زودرس را با نبود فعالیت بدنی مرتبط می دانند.در همین راستا پژوهشگران مزبور با  هدف بررسی دقیق تر ارتباط کم تحرکی انسان ها با مرگ زودرس آن ها 334 نفر (مرد و زن) را در اروپا به عنوان نمونه مورد آزمایش قرار دادند.دانشمندان انگلیسی در پایان تحقیقات خود دریافتند که فعالیت بدنی معادل روزانه 20 دقیقه پیاده روی سریع، 16 تا 30 درصد احتمال مرگ زودرس را کاهش می دهد.
به گفته این دسته از پژوهشگران نتایج تحقیقات نشان می دهد که حتی فعالیت بدنی سبک روزانه نیز نتایج مثبت قابل توجهی را به دنبال دارد.

آدامس خوردن و مبارزه با پوسیدگی دندان

از دوران کودکی این هشدار را بارها شنیده‌ایم که جویدن آدامس یکی از دلایل پوسیدگی دندان و بروز بیماری‌های دهان است اما ظاهرا مطالعات جدید خلاف این امر را نشان می‌دهند.بررسی‌های جدید حاکی از آن است که جویدن آدامس سلامت دندان را همچون مسواک زدن و استفاده از نخ دندان حفظ می‌کند. به گفته متخصصان، آدامس جویدن برای مدت 10 دقیقه می‌تواند حدود 100 میلیون باکتری یا 10 درصد از حجم میکروبی بزاق دهان را از بین ببرد.بنابر مطالعه‌ای که در سال 2006 در مجله دنتال ریسرچ منتشر شد، به طور معمول در بیشتر آدامس‌های تجاری این محصول با شیرین‌ کننده‌ها، طعم دهنده‌ها و ترکیبی از دیگر مواد تولید می‌شود اما هم‌اکنون در تولید این آدامس‌ها شیرین کننده‌های مصنوعی مثل زایلیتول یا مانیتول جایگزین قند شده‌اند و جایگزین‌های بدون قند در واقع می‌توانند احتمال تشکیل زیست‌لایه دهانی که عامل رشد بیماری‌های عفونی و پوسیدگی دندان و بیماری‌های لثه است، کاهش دهد. در مطالعات پیشین همچنین تاثیر جویدن آدامس بر عملکرد شناختی ذهن، بهبود وضعیت روحی، هوشیاری و کنترل اشتها مشاهده شده است.اخیرا گروهی از متخصصان هلندی به بررسی نقش تاثیر جویدن آدامس در از بین بردن باکتری‌های دهان پرداختند. در این بررسی از تعدادی شرکت کننده درخواست شد در مدت زمان 30 ثانیه تا 10 دقیقه آدامس بجوند. پس از آن نمونه آدامس جویده شده مورد مطالعه قرار گرفت و مشخص شد حدود 100 میلیون باکتری روی هر یک از این نمونه‌ها وجود دارد. همچنین آشکار شد تعداد این باکتری‌ها با افزایش مدت زمان جویدن آدامس بیشتر می‌شود.در عین حال متخصصان دریافتند پس از گذشت 30 ثانیه از مدت زمان جویدن، آدامس انسجام خود را از دست می‌دهد و این تغییر به این مفهوم است که در مجموع از تعداد باکتری‌هایی که جذب آدامس شده‌اند، کاسته شده است.به گزارش مدیکال دیلی، برخی تولیدکنندگان آدامس عناصر فعالی را در تولید این محصول به کار می‌گیرند تا قابلیت آن را در کاهش پوسیدگی دندان و پلاک‌ها افزایش دهند و به همین دلیل از فلورایدها و ترکیب‌های آنتی میکروبی استفاده می‌کنند که البته بررسی تاثیر آنها بر دهان و دندان به شکل دقیق‌تر ضروری است

دمنوش‏های ضد استرس

برای کاهش استرس،اضطراب و اختلالات ناشی از آن مانند سردرد و بی‌خوابی، مصرف برخی دمنوش‌های گیاهی مانند بابونه،سنبل الطیب و اسطوخودوس و مصرف برخی خوراکی‌ها مثل آب،پرتقال،سویا،برگه زردآلو و سیب‌زمینی توصیه می‌شود.بهتر است افرادی که دچار استرس هستند به مقدار زیادی آب بنوشند چون آب یک کنترل کننده اعصاب است.همچنین ورزش کردن و به خوبی استراحت کردن نیز در کاهش استرس‌های روزانه موثر است.مصرف میوه هایی که ویتامین C دارند نیز توصیه می شود در این میان مصرف پرتقال مفید است چون میزان قند خون را در حد نرمال نگه می دارد و در کاهش استرس موثر است.خوردن میوه زالزالک نیز برای کاهش اضطراب مفید است چراکه ضربان قلب را تنظیم می‌کند.مصرف دمنوش اسطوخودوس می‌تواند اعصاب را آرام و و ناراحتی‌های عصبی را رفع کند. همچنین خوردن دمنوش بادرنجبویه نیز توصیه می شود چون ضد اضطراب است و اثر آرامبخش دارد.سبزی‌ها پتاسیم زیادی دارند و این ویتامین برای تقویت اعصاب مفید است.برگه زرد آلو منیزیم زیادی دارد و به همین دلیل سطح قند خون را متعادل کرده و استرس را کاهش می دهد.گیاه سنبل الطیب نیز کاربرد ضد استرس دارد و اختلالات خواب را برطرف می کند.همچنین خوردن دمنوش بابونه نیز سردرهای عصبی را درمان می کند،آرامبخش و ضد اسپاسم‌های عصبی است. سویا منیزیم،پتاسیم و کلسیم دارد و سیب زمینی نیز به دلیل داشتن کربوهیدارت، میزان قندخون را کنترل کرده و استرس را کم می‌کند.

تاثیر یک ساعت خواب اضافه

با توجه به محدود بودن ساعت خواب افراد در انگلیس که حدودا شش تا شش و نیم ساعت است پزشکان در این کشور مطالعه‌ای را با هدف بررسی مزایای خواب کافی در شبانه‌روز انجام داده‌اند.
کارشناسان معتقدند میزان خواب افراد با گذشت زمان و طی سال‌ها کاهش یافته و این موضوع دلایل متعددی دارد که از آن جمله می‌توان به مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌دار و قرار دادن خواب در زمره کارهای غیرضروری اشاره کرد.با کاهش میزان خواب، آمارهای مربوط به اضافه وزن، چاقی و دیابت افزایش یافته است.متخصصان دانشگاه «سوریِ» انگلیس با هدف شناسایی تاثیر افزایش یک ساعت خواب اضافه بر سلامت کلی بدن، هفت نفر را که شش تا 9 ساعت می‌خوابیدند مورد تحقیق قرار دادند. این افراد به دو گروه تقسیم شدند و از یک گروه خواسته شد تا شش و نیم ساعت و از گروه دیگر خواسته شد تا هفت و نیم ساعت در شب بخوابند. پس از گذشت یک هفته محققان از شرکت‌کنندگان نمونه‌های خون گرفتند و از آن‌ها خواستند تا الگوی خواب خود را تغییر دهند و گروهی که کمتر خوابیده بودند یک ساعت بیشتر و گروهی که بیشتر خوابیده بودند یک ساعت کمتر بخوابند.
یافته‌ها نشان داد نداشتن خواب عمیق موجب از دست رفتن حافظه‌ کوتاه مدت می‌شود و حتی جایگزین کردن کمبود خواب در روزهای دیگر نمی‌تواند مانند یک خواب عمیق شبانه عمل کند. چرا که فرایند یادآوری رویدادها در ذهن طی 24 ساعت شکل می‌گیرد.یک ساعت خواب کمتر موجب التهابات متعدد و افزایش پاسخ‌های منفی بدن به استرس و حالت‌های عصبی می‌شود و خطر ابتلا به دیابت و سرطان را افزایش می‌دهد و حالت عکس آن در ازای یک ساعت خواب بیشتر اتفاق می‌افتد. در واقع یافته اصلی این تحقیق نشان می‌دهد که در صورتی که فردی کمتر از هفت ساعت می‌خوابد با تغییر اندکی در ساعت خواب خود می‌تواند سلامت کلی جسمی‌اش را بهبود بخشد

گوش الاغی چیست؟

گوش الاغی  نوعی جراحی زیبایی گوش است که اخیراً در میان بچه پولدارهای تهران شایع شده است. در جراحی زیبایی گوش یا «اتوپلاستی» با وجود آنکه بخشی از ناحیه پشت گوش برداشته می‌شود اما در شکل ظاهری و طبیعی گوش تغییری ایجاد نمی‌شود و در اکثر مواقع این جراحی بر روی گوش افرادی صورت می‌گیرد که از داشتن گوش‌های برزگ و برجسته خود رنج می‌برند.براساس آمارهای غیر رسمی، ایران یکی از کشور‌ها با فراوان‌ترین تعداد عمل جراحی بینی در جهان رکوردار جراحی زیبایی محسوب می‌شود. براساس تحقیقات مشترکی که انجمن تحقیقات راینولوژی ایران با همکاری دانشگاه جان هاپکینز آمریکا در سال ۹۲ انجام داده است، میزان جراحی‌های زیبایی بینی در ایران، هفت برابر آمریکا محاسبه شده است.بر طبق آمار انجمن تحقیقات راینولوژی ایران، سالانه بیش از ۸۰ هزار مورد جراحی زیبایی بینی در کشور انجام می‌ گیرد اما نکته‌ای که در سخنان دکتر محسن نراقی، رییس انجمن تحقیقات راینولوژی ایران جالب به نظر می‌رسد، این است که وی اعلام می‌کند، ۵۰ درصد مراجعان برای انجام جراحی بینی بطور واقعی نیازی به این عمل ندارند.جراحی گوش اما پدیده‌ای نو در زمرهٔ جراحی‌های زیبایی است که در سال‌های اخیر ایرانیان از آن استقبال کرده‌اند. گرچه تب این جراحی زیبایی در حال حاضر آنچنان داغ نشده است که از هر قشر و سنی را به خود جذب کند اما بخشی از جامعه ایران را به خود مشغول ساخته است.

بدترین رمز سال 2014

شرکت SplashData موسسه تحقیقاتی است که در زمینه مدیریت رمزهای عبوری و همینطور امنیت شبکه فعالیت دارد و می کوشد تا با افشای بیشترین رمزهای عبوری یا بدترین آنها، امنیت حساب ها و همینطور اطلاعات شخصی کاربران را افزایش دهد. شرکت SplashData هر ساله و با آغاز سال میلادی جدید به انتشار لیستی از بدترین و رایج ترین کلمه های عبور در اینترنت می پردازد. امسال نیز همانند هر سال این شرکت به معرفی بدترین رمزهای عبوری پرداخته است.امسال بدترین کلمه عبور که بالاترین رتبه را به خود اختصاص داده "۱۲۳۴۵۶" بوده که بیشترین هک حساب کاربری را نیز به خود اختصاص داده است.

فلج خواب چیست؟

فلج خواب می‌تواند برای بسیاری از افراد تجربه‌ای ترسناک باشد، و درک روشنی از اینکه علت اصلی آن چیست، می‌تواند کمک شایانی به کسانی که از آن رنج می‌برند بکند. فلج خواب پدیده‌ای شایع است که توضیح جامعی برای آن وجود ندارد. هنگام روی دادن فلج خواب، فرد از خواب بیدار شده، اما توانایی حرکت کردن را ندارد. حدود چهل درصد از افراد در طول زندگی خود فلج خواب را تجربه می‌کنند، اما تعداد کمی، دچار توهم حضور موجوداتی سایه وار در اطراف خود می‌شوند.فلج خواب می‌تواند برای بسیاری از افراد تجربه‌ای ترسناک باشد، و درک روشنی از اینکه علت اصلی آن چیست، می‌تواند کمک شایانی به کسانی که از آن رنج می‌برند بکند. محققان می‌گویند فلج خواب زمانی روی می‌دهد که فرد در مرحله‌ای از خواب که به آن حرکت تند چشم (REM) می‌گویند، از خواب بیدار شود. افراد در این مرحله معمولاً در حال خواب دیدن هستند، اما عضلات شان تقریباً فلج شده است. فرضیه‌ای که دربارۀ فلج عضلات در این مرحله از خواب داده شده است، آن را به دلایل تکاملی نوع بشر می‌داند که باعث می‌شود ما آنچه را که در خواب می‌بینیم اجرا نکنیم.اگر دچار ترس باشید، فعالیت بخش ترس مغز می‌تواند احتمال اینکه در حین فلج خواب، بیدار شوید و کل اتفاقات را تجربه کنید، را بالاتر ببرد. و با تجربۀ این اتفاق ترس شما هم بیشتر خواهد بود. و در کنار اینها تصورات فرهنگی راجع به چیستی آن هم در ذهن شما پدید می‌آید و ترس شما را بیشتر هم می‌کند.

تبیین علمی فلج خواب می‌تواند به افرادی که به خاطر تصورات فرهنگی‌شان تجربیات ترسناک و استرس‌زایی از آن دارند، کمک کند.

بلندترین قرآن طوماری جهان

جایگاه والای کلام آسمانی قرآن و قداست آن در میان مسلمانان جهان باعث شده که هنرمندان کشورهای اسلامی هر یک به نوعی در صدد خلق آثار هنری و خطاطی از این کلام آسمانی برآیند.در این میان هنرمندان ایران اسلامی با تکیه بر هنر والای خود در خلق آثار هنری مربوط به قرآن چه در زمینه خطاطی و چه در زمینه هنر تهذیب آثار ماندگار و بی‌نظیری از خود بر جای گذاشته‌اند.یکی از این هنرمنان “سیدولی‌الله امیری” هنرمند کهگیلویه و بویراحمدی است، هنرمندی که با تکیه بر هنر والای خود توانسته بلندترین قرآن طوماری جهان را کتابت کند.ولی‌الله امیری با اشاره به اینکه همواره به کتابت قرآن مجید علاقه داشته است، اظهار کرد: با توجه به علاقه ذاتی که به هنر خطاطی داشتم در طول سال‌هایی که به این کار مشغول بودم، کار خطاطی‌ و تهذیب قرآن را نیز انجام می دادم ولی از سال ۸۸ شروع به خطاطی قرآن به شیوه طوماری کردم.یکی دیگر از انگیزه‌های من برای انجام این کار ادای مهریه خانمم بود چرا که مهریه خانم بنده یک جلد قران دست‌نویس است.ایده نوشتن قرآن به این شیوه ازسال ۷۸ و در دوران تحصیلم در دانشگاه سوره به ذهنم رسیده بود و تلاش داشتم که با استفاده از هنرهای مختلف کار کتابت آن را آغاز کنم.بعد از ازدواج و با فراغ‌بالی که پیدا کردم در سال ۸۸ و در طول ماه رمضان همان سال کار کتابت آن را به اتمام رساندم و آن را به خانم خود اهدا کردم. قران طوماری را ۱۸۵ متر طول دارد و در تهذیب آن از رنگ‌های آبی، سبز، مشکی و قرمز استفاده شده است. این قرآن به خط معلی و با استفاده از تکنیک سوخت روی کاغذ و معرق سوخت ساقه گندم انجام شده است. این اثر در فهرست آثار معنوی کشور به ثبت رسیده است .

عجیب‏ترین اعتیاد دنیا

کوین جوان 27 ساله ای است که عجیب ترین اعتیاد دنیا را دارد و از آن بسیار لذت می برد در حالی که شاید اکثر انسان های زمین اگر یه روز جای او باشند دیوانه می شوند چرا که انجام بسیاری از کارهای زندگی سخت می شوداین جوان اهل شیکاگو به گچ گرفتن اندام های بدنش اعتیاد پیدا کرده است و بدون آنکه استخوانی از بدنش شکسته باشد دوست دارد آن را گچ بگیرد. این اعتیاد برای مدت 21 سال است که همراه اوست و راهی برای خلاصی از آن پیدا نکرده استاین مرد از ابتدای اعتیادش تا به حال بیش از 50 هزاردلار خرج خرید آتل های گچی یا گچ گرفتن بدنش به روش سنتی کرده است. در حالی که وی می داند این کار بسیار احمقانه و عجیب است اما بازهم اسرار دارد آن را انجام دهداین جوان می گوید:" من کاملا سالم هستم و بدنم حتی یک خراش هم ندارد اما وقتی در یک آتل قرار میگیرم یا عضوی از بدنم در گچ باشد احساس راحتی بیشتری می کنم و حس خوبی در رگ های من جاری می شود. " وی در ادامه افزود:" در سن 6 یا 7 سالگی بودم که این اعتیاد شروع شد و آن زمان به دنبال این بودم تا دستمال های دستشویی را بدزدم و سپس خیسشان کرده و روی بدنم بگذارم تا احساس بهتری داشته باشم. این روزها به دنبال راهی برای از بین بردن این اعتیاد هستم اما هنوز نتوانسته اینکار را انجام دهم."

ترس سربازان عراقی از حضرت ابوالفضل(ع)

حسین محمدی مفرد یکی از آزادگان کشورمان در مورد ترس سربازان عراقی از حضرت ابوالفضل (ع) می‏گوید:  چهارم دی ماه 65 درجزیره مجنون بعد از مجروح شدن به اسارت در آمدم  و  بعد از گذشت   دوماه به اردوگاه ۱۱ در نزدیکی شهر تکریت زادگاه صدام  منتقل شدم.اردوگاه تازه در حال آماده شدن بود سرویس بهداشتی و حمام هنوز آماده نشده بود.آب لوله کشی نداشت. لباس ، کفش و پتو نداشتیم.تنها چیزی که زیاد بود شکنجه  و کتک وشهید بود. هر۳ روز اگر زیاد نگفته باشم یک شهید  بر اثر شکنجه داشتیم.هر کس به روش خودش اذیت می کرد به زبان ساده تر تمرین  کتک زدن می کردند تمرین وآزمایش مقاومت انسان در مقابل شکنجه.یک روز  یکی از عزیزان اسیر که بچه اصفهان بود را عراقی ها به داخل ساختمان حمام بردند ساختمان حمام  اردوگاه  تازه آماده شده بود ولی غیر قابل استفاده بود  آقای سلجوقی  از اسرای اصفهانی بود.ایشان را داخل ساختمان حمام بردند و  تا جای که یاد دارم ۶ الی ۷ نفر از عراقی ها هم داخل شدند.فقط صدای ناله وفریاد این اسیر عزیز به گوش می رسید از فریادها مشخص بود که در بدترین وضعیت در حال  شکنجه است مدت زیادی از این وضعیت نگذشته بود که صدای یا ابوالفضل از داخل شنیده شد و در کمترین زمان همه سربازان عراقی از حمام به سرعت خارج شدند و رفتند و آقای سلجوقی لنگان لنگان  بیرون آمد.جلو رفتیم و گفتیم چه شد؟گفت: نمی دانم نامردها همه با هم  ریخته بودند سرم و هر کس با هر چه داشت می زدند فقط یک چیز به دلم گذشت واز آقا کمک خواستم هر چه انرژی داشتم جمع کردم و فریاد کشیدم یا  ابوالفضلللللل سرم را که بلند کردم دیدم هیچ کس نیست بیرون آمدم دیدم عراقی ها رفتند .بعدها از سربازان عراقی که شیعه بودند پرسیدیم ماجرا چه بود گفتند: اینها از علمدار کربلا بسیار می ترسند فقط کافی است که نام علمدار کربلا را ببرید!این ترس از قدیم  بوده… از نحوه به شهادت رساندن آقا در کربلا باید بدانید که اینها توان مقابله رو در رو با ایشان را نداشتند و ندارند .

وحشیانه ترین تجارت دنیا

در کشور آفریقایی تانزانیا افراد زال (ادم‌های سفید مو فاقد رنگ دانه پوست هستند) را همچون حیوان شکار می کنند و به تجارت اعضای بدنشان می پردازند.در آنجا این باور وجود دارد که اعضای بدن افراد زال‌تن برای یک شخص ثروت یا شانس میاورد، و از این رو مردم مشتاق‌اند تا بین سه تا چهار هزار دلار برای دست یا پا و تا 75 هزار دلار برای یک مجموعه کامل بپردازند. حمله مردم به افراد زال‌تن برای قطع کردن دست و پای آن‌ها اقدامی رایج در تانزانیاست که البته منجر به فلج کردن یا کشته شدن آن‌ها می‌شودافراد زال‌تن در تانزانیا توسط اشخاصی تهدید می‌شوند که می‌خواهند از اعضای بدن آن‌ها به ثروت و شهرت دست پیدا کنندزال‌تنی به وضعیتی اطلاق می‌شود که فرد به صورت ارثی هیچ رنگ‌دانه‌ای در پوست، مو و چشمان خود نداشته باشد. محققان می‌گویند از هر 1400 تانزانیایی، یک نفر به زال‌تنی دچار می‌شود که علت آن نیز خویش‌آمیزی در مناطق دورافتاده و روستایی است. در غرب، این رقم یک نفر از هر 20 هزار نفر استآمارها نشان می‌دهد از زمان شروع این حملات، 74 نفر کشته و 59 نفر نیز جان سالم از حملات به دربردند. اما افراد زال‌تنی که مرده‌اند نیز در امان نیستند: 16 مورد حمله به قبر آن‌ها نیز گزارش شده استاین ارقام تنها مربوط به آمار ثبت شده استمردم تانزانیا بر این باورند که افراد زال‌تن، روح‌هایی هستند که بدنشان برای شما ثروت، قدرت و شانس به ارمغان می‌آورند. ماهیگیران اعتقاد دارند که اگر موی افراد زال‌تن را در تور ماهیگیری خود بیاندازند، ماهی بیشتری صید می‌کنند

غواصان و یک فلز افسانه‌ای

غواصان در سواحل سیسیل، 39 شمش اوریچالکام در یک لاشه کشتی قدیمی که متعلق به 2600 سال پیش بوده کشف کردند. زمانی که کشتی از یونان یا آسیای صغیر حامل این فلز به گلا در جنوب سیسیل بوده در طوفان گرفتار می‌شود و حدود 300 متر مانده به بندر غرق می‌شود.تا کنون چنین چیزی کشف نشده بود؛ این فلز افسانه‌ای گران قیمت‌ترین فلز بعد از طلاست و تنها در آتلانتیس وجود دارد؛ به گفته کارشناسان این فلز مشابه آلیاژ برنج از مس و روی تشکیل شده است.زمانی که این شمش کشف شد توسط اشعه ایکس فلورسنس طیف سنجی، تجزیه و تحلیل شد و به گفته دانشمندان این فلز آلیاژی است که حاوی 75 تا 80 درصد مس، 15 تا 20 درصد روی و درصد کمی نیکل، سرب و آهن است.تیم سباستین توسا در حال حاضر مشغول حفاری کل لاشه کشتی هستند که می‌تواند اطلاعات ارزشمندی از تاریخ اقتصادی سیسیل ارائه دهد.

سریعترین روش برای از بین بردن جوش صورت

چای سرد نپتون می تواند جای جوش های صورت را از بین ببرد و بعد از مدتی آنها را محو کند.بررسی ها نشان می دهند، تغییرات هورمونی، استرس و فشارهای روحی تاثیر زیادی روی ایجاد آکنه روی پوست صورت دارند و با راهکارهای اساسی می توان جوش ها را از روی پوست صورت محو کرد.چای سرد نپتون می تواند جای جوش های صورت را از بین ببرد و بعد از مدتی آنها را محو کند. بررسی ها نشان می دهند، تغییرات هورمونی، استرس و فشارهای روحی تاثیر زیادی روی ایجاد آکنه روی پوست صورت دارند و با راهکارهای اساسی می توان جوش ها را از روی پوست صورت محو کرد.اگر سریعا می خواهید جوش ها را از صورتتان از بین ببرید و نابود کنید حتما از چای دم کرده تازه کمک بگیرید.کمی پنبه را آغشته به چای دم کرده کنید و آن را برای ۵ دقیقه روی پوست خود بگذارید این کار کمک می کند تا التهاب جوش از بین برود و کمتر خود را روی پوست صورت نشان دهد

مهریه عجیب؛ شاهرگ پای راست برادر داماد

یک عاقد در رابطه با تلخ‌ترین ازدواجی که ثبت کرده است،‌ تصریح می‌کند: خاطرات زیادی از زمان ازدواج زوجین به یاد دارم که تفکیک آنها برایم کار سختی است، ولی شاید یکی از تلخ‌ترین خاطره‌ها چندی پیش اتفاق افتاد که خانواده عروس و داماد با هم دچار مشکل شدند و این موضوع باعث درگیری برادر عروس و برادر داماد شد. حتی عروس کتک خورد،‌‌ آنها به محض جاری شدن خطبه عقد به دنبال فسخ این ازدواج بودند، ولی از آنجایی‌که ازدواجشان در دفتر ثبت شده بود، تنها باید از طریق دادگاه اقدام به طلاق می‌کردند و عروس مرتب از سوی خانواده خودش به داخل ماشین برده می‌شد، ولی از سوی دیگر داماد عروس را از ماشین پیاده می‌کرد و می‌گفت زنم است و اجازه نمی‌دهم شما او را با خود ببرید. البته باید بگویم که این عروس و داماد دخترخاله و پسرخاله بودند.چندی پیش در حال خواندن خطبه عقد دختر و پسر جوانی بودم که یک مرتبه سر و صدای عجیبی در دفتر به وجود آمد و خطبه عقد ناتمام ماند و مادر داماد پسرش را از سر سفره عقد بلند کرد. ماجرا از این قرار بود که ظاهراً این دختر قبلا ازدواج کرده بوده و این موضوع را از همسر جدیدش مخفی می‌کند و در زمان عقد یکی از مهمانان شرکت‌کننده این موضوع را به خواهر داماد می‌گوید و خلاصه مراسم به هم خورده و این پسر و دختر دیگر به من مراجعه نکردند، ولی به حدی با هم درگیر شدند که ما مجبور شدیم به پلیس اطلاع بدهیم. بیشترین مهریه‌ای که من شنیدم و در دفاتر یکی از دوستانم ثبت شده بود، مربوط به یک زوج دانشجو است که رقم ۱۲۴ هزار سکه را به عنوان مهریه تعیین کرده بودند .کمترین مهریه‌ای که به ثبت رسیده، یک شاخه گل یا کتاب حافظ بوده است. شاهرگ پای راست برادر داماد، عجیب‌ترین مهریه‌ای بود که البته ثبت نکردیم، ولی آنها این مهریه را انتخاب کرده بودند؛ البته در حال حاضر کمتر کسی چنین کاری می‌کند .

خوشمزه ترین قلعه دنیا

چندی پیش در سواحل برینگتون انگلستان یک قلعه شکلاتی ساخته شد که کودکان بسیاری را جذب خود کرد. این قلعه شکلاتی که به افتخار دور جدیدی از تفریحات تابستانی ساخته شده است تماما از جنس شکلات بوده و روی آن نیز با اسمارتیز پوشیده شده استاین قلعه با استفاده از 90 هزار اسمارتیز پوشیده شده است و نزدیک به 10 شیرینی پز به مدت 100 ساعت روی ان کار کرده اند.این قلعه در کنار ساحل ساهته شده است تا یادآور قلعه های شنی کودکان باشدمسئولین ساخت این قلعه قصد دارند در اطراف آن یک محوطه مملو از اسمارتیز نیز بسازند و سپس آن را تا پایان تعطیلات سالم نگه داری کنند. در اخرین روز تابستان این قلعه به قسمت های مختلف تقسیم شده و میان کودکان پخش می شود

اولین زن مجتهده ایرانی

سیده نصرت بیگم امین، اولین بانوی مجتهده ایرانی است که برای مبارزه با سیاست‌های ضد اسلامی – ایرانی رضا خان نام مستعار بانوی ایرانی را برای خود برگزید و در کنار انجام وظایف همسری خود به درجه اجتهاد نائل شد. تخت فولاد مکانی مقدس و نام آشنا برای ایرانیان و مسلمانان جهان است، مکانی که بزرگان زیادی را در خود جای داده است. در این قبرستان تاریخی مقبره خانوادگی حاج سید محمدعلی امینالتجار اصفهانی وجود دارد که مربی و پدر زنی بزرگ و اولین مجتهده ایرانی بوده است. وی که هم اکنون در کنار پدرش آرمیده در سال ۱۲۶۵ در خانه این مرد سخاوتمند و مومن به دنیا آمد. حاج سید محمدعلی امینالتجار اصفهانی از اهالی اصفهان بود که همراه همسر متعبد و خیرخواه خود زهرا دختر حاج سید مهدی و سه فرزند پسرش روزگار می‌گذراند. بر خلاف رسم آن زمان که خانواده‌ها فرزندان دختر را برای آموزش به مکتب یا مدرسه نمی‌فرستادند، به خواست مادر این دختر که سیده نصرت بیگم امین نام داشت از چهارسالگی برای آموزش قرآن و فراگیری خواندن و نوشتن راهی مکتب شد.پس از این تعلیم و تعلم توقف ناپذیر، وی که بانو امین لقب یافت در پانزده سالگی با پسرعموی خود حاج میرزا ملقب به معین التجار یکی از بازرگانان سر‌شناس و معتبر اصفهان ازدواج کرده و صاحب ۸ فرزند می‌شود اما انجام وظایف خانه‌داری و مادری و درد از دست دادن ۷ فرزند مانع از ادامه تحصیل وی نشد. نقل است که دو فرزند کوچک بانو امین در دوران جنگ جهانی اول به فاصله چند روز فوت کردند؛ و آیت الله حاج میر سید علی نجف آبادی استاد وی که برای تدریس به خانه بانو امین می‌رفت، تصمیم می‌گیرد کلاس درس را برای سه روز تعطیل کند، سیده نصرت بیگم امین علت این تعطیلی کلاس را جویا می‌شود و استاد می‌گوید: «من شرمم می‌شود که بچه‌تان تازه از دنیا رفته برای درس بیایم» و وی پاسخ می‌دهد: «من پیش خدا شرمم می‌شود که سه روز است چیزی نخواندهام. خدا یک چیزی به من داد خودش هم گرفت.»علاقه و تاکید وی بر ادامه تحصیلات تا حدی بود که در بیست سالگی به تحصیل فقه و اصول، تفسیر و علم حدیث و به حکمت و فلسفه و در پی آن به عرفان روی آورد و در سن چهل و سه سالگی پس از امتحاناتی که علمای حوزه علمیه از او به عمل آوردند از محمدکاظم شیرازی و شیخ عبدالکریم حائری، مؤسس حوزه علمیه قم، اجازه اجتهاد دریافت کرد. در قسمتی از اجازه‌نامه مرحوم آیت‏الله شیرازی آمده ‌است: «دختر مرحوم حاج سید محمدعلی امین التجّار اصفهانی که بانویی بزرگوار، شریف، اصیل، عالم و فرزانه، برگزیده زنان زمان و مایه شگفتی دورانش می‌‏‌باشد، از کسانی است که مدت مدیدی از عمرش و زمان درازی از زندگیش را صرف تحصیل علم نموده‌ است.» مرتبه علمی بانو امین از درخواست روایت آیت‌الله العظمی سید شهاب الدین مرعشی نجفی از وی مشخص می‌شود.این بانوی مجتهده در قسمتی از این اجازه نامه آورده است: «پس از استخاره به ایشان اجازه دادم که روایت کند از من هر چه را که روایتش برای من صحیح است از کتب تفسیر و ادعیه و حدیث و فقه و غیره، این‌ها که از تألیفات شیعه، آنچه اصحاب، از غیر شیعه روایت کرده‌اند، به جمیع طرقی که معلوم و در خود مضبوط است.» بانو امین در مواجهه با مشکلات موجود در جامعه و نیاز زنان به آگاهی و تعلیم و علم آموزی در بین زنان و دختران خانواده‌های مذهبی در سال ۱۳۴۴ حوزه علمیه‌ای با نام «مکتب فاطمه (س)» و یک دبیرستان تأسیس کرد. «مکتب فاطمه (س)» که حدود ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ شاگرد را جذب کرد نه تنها از آن‌ها شهریه‌ای دریافت نمی‌کرد بلکه تمام هزینه‌های آن، توسط شخص خانم امین پرداخت می‌شد.موقعیت علمی و عرفانی بانوی اصفهانی که تنها بانوی مجتهد عصر خود بود به جایی رسید که بزرگان علم و عرفان حضور در محضر وی را مایه فیض می‌دانستند. تا حدی بود که علمای معاصر از جمله آیت الله مرعشی نجفی، علامه آیت الله سیدمحمدحسین طباطبایی، استادمحمدتقی جعفری و اساتید حوزه و دانشگاه نیز، با وی ارتباط علمی داشتند.از بانو مجتهده اصفهانی آثار متعددی همچون قرآن مجید به نام «مخزن العرفان»، «نفحات الرحمانیه»، به زبان عربی مشتمل بر ۹۶ عنوان، «سیر و سلوک» که در روش اولیا و طریق سیر سعدا است، «معاد» یا آخرین سیر بشر، روش خوشبختی و توصیه به خواهران دینی و ایمانی، «اربعین هاشمیه» به زبان عربی مشتمل بر مسایل و احکام، «جامع الشتات» به زبان عربی مشتمل به مسایل و احکام، «اخلاق» و «مخزن اللئالی» در فضایل حضرت علی بن ابیطالب (علیه‌السلام) به جا مانده است.وی به دلیل مبارزه با سیاست تحقیر فرهنگ ایرانی و محو تمدن اسلامی توسط رضاخان که در پی تجدد خواهی بود، نام مستعار «بانوی ایرانی» را برای خود برگزید، و ۴ کتاب اربعین الهاشمیة، جامع الشتّات، معاد یا آخرین سیر بشر و نفحات الرحمانیة فی الواردات القلبیة وی با این نام منتشر شد. فعالیت‌های اجتماعی فعالیت‌های بانو امین به مسائل علمی و تعلیم و تعلم محدود نمی‌شد، دوران زندگی این بانو مصادف بود با نیمه دوم حکومت ناصرالدین شاه قاجار تا سال‌هاى اولیه پیروزی انقلاب اسلامی، با وجود اینکه بانو امین به دلیل مشغول بودن به درس و تحصیل کمتر از خانه خارج می‌شد اما در موارد لزوم برای تعلیم و راهنمایی بانوان به خارج از منزل آمده و نقش عمده‌ای را در آگاهی بخشی به زنان ایرانی ایفا کرده بود.در زمان پیروزی انقلاب بانو امین به دلیل کهولت سن توان خروج از منزل را نداشته تنها از طریق تلویزیون پیگیر حوادث انقلاب بود اما پس از مطالعه آثار امام به وی علاقه پیدا کرده و به شاگردانش می‌گفت: «معرفت امام بالاست و عرفان ایشان به حد اعلای خود رسیده است اگر کسی خواست خدای ناکرده تهمتی بزند یا توهینی بکند از قول من بگویید که بد می‌بیند. مبادا یک وقت خدای ناکرده توهین کنید. چون معرفت ایشان بالاست که می‌توانند این کارهای محیرالعقول را انجام بدهند.» امام خمینی (ره) نیز که نسبت به بانو مجتهده اصفهانی شناخت داشت در آن ایام جویای احوال وی بودند در ‌‌نهایت این بانوی مجتهد پس از ۹۷ سال مجاهدت و تعلیم و تعلم در اولین روز ماه مبارک رمضان ۱۳۶۲ هـ. ش رحلت کرده و در مقبره خانوادگی خود در تخت فولاد اصفهان به خاک سپرده شد.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.