قدس آنلاین- زهرا دلپذیر: نماز، منبع آرامش، نیروی حیاتی و انرژی است؛ ما در هنگام نماز تمرکز خود را بر جوهر درونی وجودمان، یعنی روح خالص الهی متمرکز می کنیم و ازخداوند، انرژی، نور و قدرت میگیریم. مرتاضان، کاهنان و به طور کلی و ادیان غیر اسلامی، این انرژی را از طریق مدیتیشن به دست می آورند، ولی هیچ مدیتیشنی مثل نماز نیست.

با وضو، مسیر جریان های انرژی بدن یا نادی های انرژی تمیز می شود/میانگین ضربان قلب و احتمال لخته شدن خون در حین نماز 20 تا 30 درصد کاهش می یابد

* نورانی شدن با نماز!

بر اساس پژوهشی که به تازگی یکی از محققان آمریکایی به نام رامشاندرن» به همراه گروهی از پژوهشگران آمریکایی انجام داده، فعالیت بیشتر مغز انسان و آرامش روحی هنگام نماز ثابت شده است. بنابر این پژوهش علمی، این وضعیت، 50 ثانیه پس از آغاز نماز آشکار می‏شود. در این تحقیق آمده است: میانگین ضربان قلب و احتمال لخته شدن خون به صورت مشترک در حین نماز بین20 الی 30 درصد کاهش می‏یابد و پوست بدن مقاومت بیشتری پیدا می‏کند. همچنین در عکس‏هایی که از مغز در هنگام نماز گرفته شده است، فعالیت مغز نمازگزار به صورت قابل توجهی در مقایسه با حالت‏های عادی افزایش پیدا می‏کند و نورون‏های عصبی به صورت نورانی در اشعه‏های دریافتی از مغز به نمایش در می‏آید. روزنامه "واشنگتن ‏پست" در این رابطه نوشت: این تحقیقات علمی اسرار نهان مغز انسان را روشن می‏کند. روزنامه "ساینس" نیز با تقدیر از اینگونه تحقیقات، بر رابطه قطعی دین و علم تاکید کرد.

*تنظیم انرژی با وضو

بنابرپژوهشهای  پروفسور لاي، امواج مغناطيسي كه از وسايل برقي مثل سشوار، ريش‌تراش برقي و یا وسایل ارتباطی مانند موبایل و ...ساطع مي‌شود به دي ان اي سلول هاي مغزي آسيب مي‌رساند و قابليت ترميم را در آنها از بين مي‌برد.ميدان هاي مغناطيسي خارجي علاوه بر آسيب به دي ان اي مغز اثر منفي ديگري به بدن دارند.اين ميدان ها باعث اختلال در ميدان مغناطيسي طبيعي بدن مي‌شوند. علاوه بر عوامل خارجي يكسري عوامل داخلي نيز وجود دارند كه باعث مي‌شوند اختلال در ميدان بدن ايجاد شود.مهمترين آنها بارهاي الكتريكي هستند كه هنگام شارش بار در عصب در اطراف آن به وجود مي آيند و به صورت الكتريسيته ساكن در بافت هاي بدن ذخيره مي‌شوند.ميداني كه در اطراف اين بارها بوجود مي‌آيد در ميدان بدن ايجاد خلل مي‌كند.اين‌بارها به خصوص در نقاطي كه تراكم اعصاب بيشتر است ذخيره مي‌شوند و به دليل اين كه هم تراكم زيادي دارند و هم در نزديكي عصب هاي بيشتر و مهم تري قرار دارند براي بدن به شدت زیان آورند.از جمله اين نقاط ناحيه سر و دستها و قسمت مچ پابه پايين است. اما برای تنظیم بارهای الکتریکی چه باید کرد؟.

دکترنصرالله کرمی روانشناس و استاد دانشگاه در پاسخ به این سوال با بیان اینکه از نظر علمی آب قادر است مقدار زیادی انرژی را در خود ذخیره سازد به خبرنگار قدس آنلاین می گوید:  تمیز بودن کانال های انرژی فرد و فعال بودن چاکراهای وی  باعث می شود تا انرژی الهی به میزان بیشتری جذب شود و به طور کلی پتانسیل نمازگزار برای مبادله میزان انرژی بیشتر فراهم شود؛ بنابراین شرط ادای نماز داشتن وضو است. وی با اشاره به اینکه  در وضو، مسیر جریان های انرژی بدن یا نادی های انرژی تمیز می شود و انرژی در این مسیر به حرکت در می اید اضافه می کند: با شروع عمل وضو  ابتدا صورت را می شوییم  پوست بدن که قابلیت جذب و نگهداری میزان زیادی انرژی را در خود دارد؛ انرژی های اضافی ناشی از مشغله ها، استرسها، امواج منفی و دیگر موارد است را دفع می کند. وی می افزاید: ما حداقل در روز سه بار وضو می گیریم و با این کار سه بار پاکسازی، صورت می پذیرد. البته میزان انباشت انرژی منفی در پوست صورت به دلیل حساسیت بیش از اندازه آن، از سایر جاها بیشتر است. با دست کشیدن روی فک ها، بر چاکرای فرعی فک تاثیر می گذاریم و این عمل اثر مستقیمی روی سیستم اعصاب و حافظه دارد.

دکتر کرمی در ادامه با اشاره به اینکه بارهاي زائدي كه در اثر تحريكات الكتريكي اعصاب به وجود مي‌آيند هم بر ميدان بدن و هم بر امواج مغزي اثر منفی دارند می گوید: اين اثرات در نواحي‌ كه اعصاب در آن تحرك بيشتري دارند،خطرات جدي‌تري ايجاد مي‌كنند و بايد هرچه سريعتر از آن نواحي دور شوند.اما به طرز حيرت‌آوري مي‌بينيم كه اين نواحي دقيقا همان نقاطی هستند كه در وضو شسته مي‌شوند.بنابر تحقيقات پژوهشگران، بهترين راه دفع اين بارهاي زائد، استفاده از يك ماده رساناست؛سريع ترين،ارزان ترين و بي‌ضررترين ماده براي اين كار آب است. آب هرچه خالص‌تر باشد سريعتر بارهاي ساكن را از بدن ما به اطراف گسيل مي‌دهد و هيچ مايعي مثل آب خالصي كه در وضو به انسان سفارش شده اين اثر را ندارد.با دفع بارهاي زائد بدن در وضو امواج مغزي در ايده‌ال‌ترين حالت قرار مي گيرند.علاوه بر آن حالت تمركزي كه در هنگام نماز در انسان به وجود مي‌آيد،تشعشع امواج آلفا و نيز توانايي مغز در توليد اين امواج را افزايش مي دهد.

*نماز و ميدان مغناطيسي بدن

بنابر پژوهشی که اخیرا نتایج آن توسط یکی از ﺩﺍﻧﺸﻤﻨﺪان اروپایی ﻏﯿﺮ ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ منتشر شد، ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﺭﻭﺵ ﺑﺮﺍﯼ ﺧﺎﺭﺝ ﮐﺮﺩﻥ ﺍﻣﻮﺍﺝ ﺍﻟﮑﺘﺮﻭﻣﻐﻨﺎﻃﯿﺴﯽ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺑﺪﻥ ﺁﺳﯿﺐ ﻣﯽ ﺭﺳﺎﻧﺪ، گذاشتن پیشانی- بیش از یک بار- بر زمین است. این مساله، ﺷﺒﯿﻪ ﺍﺗﺼﺎﻝﺳﺎﺧﺘﻤﺎﻥ ﻫﺎ ﺑﺎ ﺯﻣﯿﻦ ﺍﺳﺖ ﺗﺎ ﻭﻗﺘﯽ ﺍﺣﺘﻤﺎﻝ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩ ﺳﯿﮕﻨﺎﻝﻫﺎﯼ ﺍﻟﮑﺘﺮﯾﮑﯽ ‏(ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺭﻋﺪ ﻭ ﺑﺮﻕ ‏) ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ، ﺍﻣﻮﺍﺝ ﺍﺯ ﻃﺮﯾﻖﺯﻣﯿﻦ ﺗﺨﻠﯿﻪ شود. ﺁﻧﭽﻪ ﺍﯾﻦ ﺗﺤﻘﯿﻖ ﺭﺍ ﺷﮕﻔﺖ ﺍﻧﮕﯿﺰتر ﻣﯽ ﮐﻨﺪ، ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﺣﺎﻟت  آن هم وقتی است که فرد به طور مستقیم پیشانی را روی می گذارد(مانعی بین پیشانی و خاک نباشد) و جهت وی هم ﺭﻭ ﺑﻪ ﻣﺮﮐﺰ ﺯﻣﯿﻦ باشد؛ ﭼﺮﺍ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺣﺎﻟﺖ ﺍﻣﻮﺍﺝ ﺍﻟﮑﺘﺮﻭﻣﻐﻨﺎﻃﯿﺲﺑﻬﺘﺮ ﺗﺨﻠﯿﻪ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ.

جالب است که ﺑﺮﺍﺳﺎﺱ ﺍﺻﻮﻝ ﻋﻠﻤﯽ، ﺛﺎﺑﺖ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺷﻬﺮ ﻣﮑﻪ ﻣﺮﮐﺰ ﺯﻣﯿﻦ ﺍﺳﺖ ﻭ ﮐﻌﺒﻪ ﺩﺭﺳﺖ ﺩﺭ ﻣﺮﮐﺰ ﺯﻣﯿﻦ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺭﺩ! ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﯾﻦ ﺳﺠﺪﻩ ﮐﺮﺩﻥ ﺩﺭﻧﻤﺎﺯ، ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﺭﺍﻩ ﺑﺮﺍﯼ ﺗﺨﻠﯿﻪ ﺳﯿﮕﻨﺎﻝ ﻫﺎﯼ ﻣﻀﺮ ﺍﺯ ﺑﺪﻥ ﺍﺳﺖ. دکتر کرمی نیز در همین زمینه می گوید: بنابر تصاویر به دست آمده از میدان مغناطیسی زمین، اگر انسان در هر نقطه از زمين رو به قبله بايستد،ميدان مغناطيسي بدنش بر ميدان مغناطيسي زمين منطبق مي‌گردد و در مدتي كه در نماز است ميدان بدنش منظم مي‌شود.وی می افزاید:  يكي از نكات بسيار جالبي كه یکی از محققان غربی به نام  پروفسوربور به آن دست يافته، این است که در بدن خانم های زیر 50 سال،ماهي يكبار تغيير ولتاژ شديد ايجاد مي‌شود و ميدان بدن به منظم‌ترين حالت خود مي رسد؛ به همين دليل زنان در این مدت نيازي ندارند که نماز بخوانند.

 

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.