۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۴
کد خبر: 261669

قدس آنلاین- تبریز: خودروی استاد محمد حسین شهریار طی مراسمی به موزه استاد شهریار واقع در منزل وی اهدا شد.

خودروی استاد شهریار در منزلش پارک شد
به گزارش قدس آنلاین از تبریز، امروز آئین رونمایی و اهدا خودرو مرحوم استاد محمدحسین شهریار امروز در محل هتل گسترش تبریز با حضور شهردار تبریز، اعضای شورای اسلامی شهر تبریز و مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد.

در این مراسم خودروی متعلق به استاد شهریار که توسط جواد علیزاده هوشیار، از خیران تبریزی خریداری شده بود، به شهرداری تبری اهدا شد و نجفی  شهردار تبریز نیز این خودرو را به موزه استاد شهریار اهدا کرد.

صادق نجفی، شهردار تبریز در این مراسم با تأکید بر حفظ هویت تاریخی برای جوانان اظهار کرد: احساس می‌شود که هویت تاریخی برای جوانان ما رفته رفته ناملموس می‌شود و در این راستا احترام به هویت گذشته مهم است.

وی اهدای خودروی استاد شهریار را اقدامی ارزشمند برشمرد و گفت: این حرکت توسط یکی از جوانان همین شهر صورت گرفته و احترام به هویت تاریخی محسوب می‌شود.

نجفی با بیان اینکه اهدای خودروی استاد شهریار در منزلش اقدامی ارزشمند است، یادآور شد: این خودرو پس از اثبات مالکیت توسط جوان خیر خریداری و اهدا شد.

وی گفت: فرزند استاد شهریار نیز به عنوان یادگار این استاد بزرگ در منزلش مستقر شده تا این موزه کامل و پویا شود.

شهردار تبریز حمایت از هویت تبریز را وظیفه خود مدیران و شهروندان این شهر دانست و گفت: در این زمینه نباید دیگران را تخطئه کنیم بلکه خود باید کمر همت ببندیم.

وی گفت: امسال به ۶۵ سفارت خانه  خارجی آثار مکتوب متعلق به هویت تبریز را ارسال کرده‌ایم و اینگونه اقدامات به صورت گسترده در حال انجام است.

نجفی اظهار داشت: شهرداری در راستای حفظ هویت تاریخی تبریز آمادگی کامل دارد و در زمینه‌های مختلف آماده سرمایه‌گذاری است.

شهردار تبریز همراهی مردم را بزرگترین سرمایه حمایتی برای شهرداری تبریز برشمرد و گفت: مردم با مشاهده خروجی عملکرد شهرداری تبریز در تعالی شهر آماده همراهی هستند.

وی گفت: برهمین اساس بخشی از شهروندان فرهنگی تبریز حقوق ماهیانه خود را به حساب شهرداری واریز کرده‌اند.

نجفی تأکید کرد: در دهه فجر شهرداری عملکرد ۶ ماهه خود را نشان خواهد داد که چه اقدامات بزرگی در شهر تبریز انجام می‌شود.

در این آیین از خودروی استاد شهریار با حضور تنی چند از اصحاب رسانه و اهالی فرهنگ و هنر تبریز رونمایی شد.

اجرای زنده  موسیقی محلی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.